Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1142 besök totalt |
Köptips på ny hjälm, max 5000:- ???
Behöver en ny heltäckande hjälm inför sässongen. Budgeten ligger på ca 5000:- Några tips på bra modeller och var man smidigast kan köpa? Stort tack! _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||||||||||
Re: Köptips på ny hjälm, max 5000:- ???
Demon-tweeks funkar skitbra att handla från och har bra priser.. plus att pundet står väl riktigt lågt nu.... Själv köpte jag en Stilo därifrån, dock dyrarare då i kolfiber men det finns massor där |
||||||||||
Har kikat lite där, grymt utbud! Hur gör man med storlekarna, då man inte kan testa hjälmarna? _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||||||||||
testa någon polares?? ... men generellt så ta ett måttband och mät omkretsen.... har du 58cm i omkrets så är det storlek 58 eller medium...... 60 brukar bli large och 56 small ..... brukar stämma bra på alla märken jag testat iaf och jag har 58 i omkrets.... |
||||||||||
Har en öppen Sparco idag så ska kolla lite storleken på den och testa. Men kanon info från din sida! hittade denna: http://www.demon-tweeks.co.uk/motors Någon som har erfarenhet från denna hjälm? _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||||||||||
välj hellre någon med Hans knappar monterat...... här är en billigare med från bell t.ex http://www.demon-tweeks.co.uk/motors |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1142 besök totalt |