Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 7899 besök totalt |
Verkligen kanon dag.
![]() Det var premiär för mig på många sätt. På det stora hela är jag nöjd med dagens bravader. Nu har man träffat mååååååånga rejsaansikten och alla är lika trevliga i.r.l. som här på forumet. Jag hade med mig två "fotografer" (=Linda och Simon), så jag kommer nog att lägga upp lite bilder så snart jag har fått fatt i dem. Tack allihopa för en strålande dag ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
En massa krångel gjorde att jag inte fick kört mer än till o från banan, lite fiasko faktiskt ..
Men det var kul att träffa folket igen! ![]() Jag tog lite bilder .. |
||||
Rackarns tråkigt att du inte fick köra med oss ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Nopes, jag hade planerat in F1-TV-tittande med lite folk efter att ha missat (eller tja .. ![]() ![]() Nästa helg blir det långlopp på Sviestad iaf, tar igen missad racing då ![]() |
||||
Instämmer, hellyckad dag!
MGCC gjorde ett bra race. Lite strul med tidtagning samt lite dålig info vad som händer när, men så blir det när få människor ska göra många saker på kort tid. Kanske hade föranmälan gjort att listorna hade varit inlagda i systemet innan starten på första tidsträningen och därmed hade tidtagningen fungerat från början. Summerat: BRA JOBBAT MGCC. Ett extra tack till klubbens sekreterare Thomas Bjernflo som trots tidspress ändå hjälpte mig med då jag hade lite transponderstrul. ![]() Kul att träffa några av de närvarande Rejsamedlemmarna (Dennis Per m fl.) Tyvärr blir det ofta lite tidspress i depån så det blev kanske inte så mycket pratat men det kommer ju fler tillfällen. För min egen del så var det nypremiär på Knutstorp. Har endast kört här en gång tidigare för ca: 10 år sedan. Men efter några varv så hittade jag i alla fall runt. ![]() Det kändes kanske lite som om min bil hade platsat bättre i Roadsport D (om detta hade funnits) än C, speciellt på rakan när andra C-ekipage susade förbi med en välig fart trots att man själv nästan fick kramp i gasbenet. Å andra sidan så gick det väl ganska bra i de övriga banpartierna. Fredrik |
||||
Det är ju guld att det är så många bilar med!! När jag körde 2003 och 2003 var det endast en handfull bilar i C och de som var med i heaten var väldigt "rejsiga" (dvs man kommer toksist då man kör på 1.15.5) så jag välkomnar "Roadsport D".... ![]() ![]() Såg tiderna, skulle legat hyggligt i smeten med 14" gatsulorna (1.18). ![]() Dock inget deltagande pga brutet ben i underarmen vid skidåkning. Just tagit bort gipset men armen duger inte att köra med än. ![]() Farsan var nere med nyköpt svart Miata, någon som har en bild? |
||||
Känner också det där med rena rejsbilar som inte körs förutom på bana, men de gör ju det bästa av reglerna. Kör ofta till jobbet med min 1,6:a. Inte mycket mods på den. Körde 1:17.78 så jag är nöjd. Pratade lite med din far. Trevlig filur. Han sa att han var "King of understeer" pga grövre krängare endast fram. Han svettades dessutom lite extra i bilen för att "någon" sagt till honom att det blev lite mindre luftmotstånd om man körde med suffletten uppe ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
Var du på plats Patrik? Jag såg dig aldrig? Jag kör för övrigt till Knutan ibland, på med Peltorkåporna så är det bara att köra på motorvägen. Tyvärr är ju inte min bil lika driftsäker som era Miator, som ju aldrig verkar krångla, så därför blir det ofta trailer för säkerhetsskull, man vill ju komma hem oxo ![]() Inte lätt att skriva ett reglemente som specar hur mycket man får bananpassa.... ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Det var inte meningen som nån bortförklaring till att jag inte körde så fort. Önskar att jag kunde göra så bilen gick så fort som din ![]() Glömde nog att gå fram och hälsa. Hade bilen lite längre fram och på andra sidan. Grattis till vinsten ![]() Hur gick det med motorn? Såg att du stod och tittade under huven efter NGK i slutet. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
Jag fick till nåt 1,15 varv och bilen har mer att ge tror att med lite små grejer som är på g så borde en 1,13 vara fult möjligt kanske ännu snabbare, bromsade väldigt tidigt överalt så redan där är nästan 1 sekund om man presar lite till...
För bromsarna var det inget fel på bara jag som är feg och körde för att komma hem! ![]() För övrigt tack för "fin bil" komentaren! ![]() http://hovang.zapto.org/gallery/MGCC Men jag vill ha mer! ![]() /Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||
Inget klank på reglementet utan bara att det är skitball att det kommer folk som vill tävla men inte vill tokmodda... ![]() |
||||
Det var en slangstump mellan tryckröret från turbon och insuget som hoppade loss. Inget allvarligt alltså, men det var lite oroligt innan det var konstaterat... ![]() Den hoppade loss i svackan och jag rullade framåt över NGK för att kunna rulla ut och parkera ur vägen för er andra, när man kommer med lätt överhettade R-däck och kör ut på på en grusväg så fastnar det en *heeeel* del grus och sten i däcken.... ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Hej Kristoffer Inga bilder men jag hade bilen bredvid din farsa. Han var mycket trevlig och har nog sålt in Miata till en polare till mig som var på plats. Han nämnde att du hade en 924 turbo förut, men att du tyckte att den var för snabb. Inte är den för snabb. Inte med mig bakom ratten. ![]() Inte jämfört med Pär i alla fall. mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Du skulle ha rullat över NGK och sen svängt av neråt höger mot speakertornet. Där finns asfalt. Inte lätt att komma på när adrenalinet sprutar ur varje por. Goran - smart i efterhand _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Inga bilder, men han försökte tränga sig i uppställningen för slutrejset ![]() Skojar bara ![]() ![]() Har tiderna lagts ut någonstans på nätet än; inte på MGCC.nu väl? /Dennis 1.17.3XX _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Underbar bild Min bil kränger inte lika mycket...men det gör däremot jag. ![]() Det kan vara just på denna bilden jag får i ettan istället för trean och du smiter förbi tre sekunder senare...PÅ SISTA VARVET!!! ![]() ![]() ![]() _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Ha! Det kunde jag behöva; missen i starten var ju oförlåtlig ![]() Jag såg aldrig någon 30-sekundersskylt, så när starten gick flög Lotus Elite'n förbi ![]() Lustigt annars; miatan känns oftast som en liten bil, men jämfört med Lotus Elite och Elan är den ju rena pråmen, vilket tyvärr också syns på vikten. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Så det var alltså ditt fel att han kom igenom och irriterade mig genom halva loppet. Schysst kompis! ![]() ![]() _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 7899 besök totalt |