Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1834 besök totalt |
Pressmeddelande BMW Cup - #28 John Bergström
BMW Cup - #28 John Bergström En veteran som hittade tillbaks.... Det har gått några år sedan jag körde mitt första lopp i BMW Cup nu,Jag tror det var 2000 i Rudskogen som var debuten, i en av Håkan Munthers gamla 2002 ti standard som jag köpte av honom, Håkan körde då själv en vass 02 som nu står och samlar damm bland alla hanns andra 02 o:r.Jag körde bilen 01 också,men i tankarna fanns att bygga en snabbare bil då fanns det bara en man att få hjälp av Mr 02!!Lenart Bengtsson,Vi for till Tyskland för att jaga delar till mitt bygge en 2002ti för klass mod,2002 var bilen färdig,riktigt snygg och snabb! alla delar var tidsenliga så den även skulle passa in i historisk klass utan för mycket modifieringar.2003 ville jag köra ännu mera bil, det blev både BMW Cup och långlopp ERF.med mina kompisar Anders och Jonas Carlsson från Hörby. 2004 blev det bara långlopp,sålde 02:an till Danmark det skulle jag sedan ångra,2005 körde jag långlopp men efter halva säsongen bestämde jag mig för att köpa en bmw igen jag saknade dom tajta racen och gemenskapen vi hade i cupen :-)en 318is för klass std köptes,fortsatte även åka långlopp det året. 2006 fortsatte jag i samma tempo som året innan både BMW Cup och ERF cupen,plus en resa till Franco SPA i Beligen på en förare kurs,efter den turen kom andra tankar i huvudet,kompisarna där sa att jag måste prova åka på Nurburgring sagt ogjort ner till nurburgring innan snön kom,sen var man fast vilken bana.2007,2008 gick all tid till att åka fram o tillbaka från Tyskland åkte så mycket jag kunde även till SPA i Beligen det blev några sportfahreskoler dom här åren,även många o långa turistkörningar. Nu börjar det gå hyfsat fort på ringen Anders och Jonas tycker vi borde prova ett VLN lopp 4h dom båda åkte ett lopp detta år,2009 Börjar planerna för 24h på ringen,vi var tvungna att köra några VLN lopp förstdels för att uppdatera licenserna till internationella,och för att få köra 24h på ringen,man måste inneha en viss erfarenhet av ringen och tävlat där innan man få ställa upp,vårt mål var att köra nästa års 24h,2010 maj månad stod vi vid startlinjen inför vårt första 24h lopp någonsin,Det var inte bara fruktansvärt jobbigt utan helt otroligt häftig upplevelsevi kom inte bara i mål efter 24 timmar,mållinjen passerade vi som nr 8 i vår klass! Cooollt!,,2011 blev det bara några gäst körningar i ER cupen och en test körning med nyaPorsche cayman på ringen. 2012 paus 2013 Klarar inte vara utan tävlingsbil!! vad gör man??skaffar en bmw så klart!! Och anmäler sig till BMW Cup vad annars!! _________________ olof Johansson |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1834 besök totalt |