Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2013-03-02/03 SLC 24h Winterhell Mantorp Park | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 19523 besök totalt |
kollade ju precis när jag skrev |
||||||||
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||
|
||||||||
jag tar med dom, så får du prova om det funkar storleksmässigt..... så ta med dom gamla ändå ifall det inte funkar. |
||||||||
|
||||||||
såg precis 3st bilder på banan.... och ser i stort sett helt snöfri ut på bilderna iaf |
||||||||
|
||||||||
Winterdäck kan vara snabbare än sommarpuckar beroende på bantemp Minns första stinterna med ursprungskebaben........ _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||
Om det smälter mycket mer från sidorna så kan det vara bra med Snorkel och periskop |
||||||||
Hittade en omgång slicks att ta med, Nej det var fjolårets däck
Kan vi inte börja ha krav på miljödäck, endast A, B, C däck enligt gällande krav på rulla lätt är tillåtna det måste ju sänka förbrukningen rejält på bana... _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||
Bra tips med snorkel _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
Alla teamen bör vara tvugna att använda Ecolution by Scania: http://www.scania.com/products-servi Det blir det utlimata, det ingår övervakning av fordonen, förarcoachning (för att få ner bränsleförbrukning), utökat underhåll med fokus på bränsleförbrukning, mm, mm... ja, jag är helt objektiv... jag har ingen aning om vad det är egentligen (eller visst inte det i höstas iaf, nu är det allt jag pysslar med ). _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
Miljödäck och Scania, då kommer jag att tänka på "trädäcken" de har/hade vid export till marknader där det är dyrt ta in dem med gummihjul...
Solida däck ger mycket att slita på men greppet trä/asfalt är nog begränsat |
||||||||
Transporttekniska skäl också, de är i lågprofil och då bygger inte ekipaget på höjden, centimetrar räknas när det är trångt. En förklaring jag fick höra när de lastade flera dragbilar i en 747 ute på Arlanda på 80'talet. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||
Inför träffar 2013-03-02/03 SLC 24h Winterhell Mantorp Park | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 19523 besök totalt |