Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 4682 besök totalt |
I like.
![]() ![]() Här hittar ni mer data också. http://www.flat-6.net/view.php?model _________________ ![]() |
||||
Jag tycker de förvaltar arvet på ett bra sätt.
![]() oavsett utseende lär de vara snabba och roliga att köra. Kul att de vågade leka lite med avgasrörens utseenden. Dagens Porsche-förare förväntar sig nog en rätt hög standard även inuti bilen så jag tvivlar att trenden med mer och mer "onödiga" tillval minskas. Folk vill ju ha lyx - också. Som med alla bilar nuförtiden letar man ju inte saker man gillar (de är så pass bra) utan saker man stör sig på. Växelspaken vet jag inte riktigt vart de hittade inspirationen till. Passat? Sedan undrar jag vad det är för svarta spakar som sitter framför och under ratten? De ser lite felplacerade ut men det har säkert en förklaring. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Intro från Porsche!
http://www.porsche.com/Precision911/ _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Ett par andra saker jag går och väntar på:
* Vad händer på växellådssidan? DSG-låda (dubbelkoppling) * Som svensk hoppas man ju på fyrhjulsdrift ā la Haldex. Dagens Industri gick ju ut för ett bra tag sedan och skrev att "det är på gång med en pressrelease" om ett samarbete mellan Haldex och Porsche. Vad händer? Att de fortsätter använda den nuvarande lösningen ser jag som utesluten. Jag har hört att japanerna är mycket aggressiva på liknande lösningar. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Tycker att även instrumentpanelen blickar tillbaka lite
![]() Håller med om att växelspaken på bilden såg lite Passat ut ![]() Annars så tycker jag det ser lyckat ut! Hoppas även att den tål att tittas på med lupp utan att se plastig ut! _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Keramiska bromsar är inte standard på S utan ett (gissningsvis dyrt) tillbehör. _________________ Anders T |
||||
Lite lurendrejeri från Porsches sida att släppa pressbilder med sådana monterade på S-modellen då. ![]() _________________ ![]() |
||||
Visst är det så. Å andra sidan verkar keramikbromsarnas förträfflighet att vara starkt ifrågasatt (åtminstone vid bankörning, och det är väl det som räknas ![]() _________________ Anders T |
||||
![]() Självklart har man det, men just iom att de visar bilder på Carrera och Carrera S, så utgick iaf jag från att det är bilar i basutförande som visades (iaf exteriört). Vi får väl se hur de ser ut och mer exakt vilken utrustning som ingår när Porsche släpper lite mer på förlåten... _________________ ![]() |
||||
Uppsynen i fronten påminner om den där tecknade hunden som säger "You know what? That makes me mad..." Har inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt.
![]() Edit: Droopy heter hunden... ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 4682 besök totalt |