Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (47039 totalt) |
[Halvt OT]
Å sen har vi oss oöverladdade. Numera är jag nere på 4kg/hk vilket är ju klart bättre än med den blåe M3'an som låg på 5.14 kg/hk.... Jaja, jag vet, det är faktiskt bra siffror trots allt, man blir bara lite "fartblind" av alla extremare siffror där många kör med klart mer pulver per kilo ![]() [/Halvt OT] _________________ ![]() |
||||||||||
Re:
Ja visst är det så, men bilarna är ju inga nybyggen heller, måga bilar har funnits länge.. men många blir ju snabbare exakt som du säger med... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Re:
Snabbt! Det dröjer innan vi får se en TA-bil på såna tider även på en extremt effektnödvändig bana som Anderstorp. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||||
Re:
Exakt.. dom är ruggit snabba dessa team med proffs och allt vad det innebär.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Re:
Ja proffschaffis och proffsanalys/setup av bilen är en annan division. Men jag ska inte säga vad min bil rattats runt Falkenberg för då får jag bara prestationsångest.. ![]() _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||||
Re:
Samma här, min har gått ett par sec snabbare på Mantorp med ett par hundra häst mindre.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Re:
Ok Ok messerchmitt ![]() _________________ Mikael Ståhling |
||||||||||
En TTA bil är ju mer eller mindre så kompromisslöst byggd som en racebil kan bli om den ska likna 2-sitsig ska vi ju inte glömma bortsett ifrån att allt går göra bättre och lättare material kunde kanske använts (kolfiber monoqoque) det ända man enkelt sätt skulle vilja förbättra på den kan man väl säga är mer downforce och mer effekt utan att gå in på detaljer......
Timeattacken som den ser ut i dagsläget har enligt mig vissa begränsande faktorer som tta bilen har bortbyggda... Typ luftstyrning och downdrag ser väldigt bra utformat ut det jag har sett av dom bilarna dom verkar ha haft det som en av grundstenarna när dom byggt bilarna.. Downdrag tror jag är så sjukt viktigt när det ska gå riktigt fort..... Det som jag ser som en av dom största problemen är att veta att man är nära när man börjar justera bilen det är så svårt och tar så lång tid att hitta rätt.. Om man då inte tar en bil med mycket redan färdigt på som man kan utnyttja alla genvägar och befintliga data på för att innan man börjar justera ligga någorlunda rimligt till.. Typ en porsche då lämpligen kanske då det finns mängder med olika data ifrån dessa bilarna..... Tror iofs att en lotus eller en speedster kunde funka bra oxå men ändå med klart sämre förutsättningar på data till dom och den korta hjulbasen med mycket effekt kan nog bli spännande på gränsen... Att med ett "egenkomponerat" chassi komma ens i närheten tar ju evigheter av uträkningar och tester..... Viktiga punkter som man ser ut att bli begränsande -Motorns placering -Chassits död vikt som man måste släpa på som kunde gjorts bättre med rör -Downforcen fram då bak inte har några restriktioner på vingen -möjligheterna till bra downdrag med vanligt chassi bibehållt Jag hade gärna sett till att bevisa hur fort man kan åka med en TA byggd bil här i sverige men jag vet vad det kommer kosta och hur mycket tid det kommer ta... men om lite uppbackning skulle finnas kanske börja justera tiderna neråt 2014 för att prestera riktiga resultat 2015.... Skulle vara väldigt roligt att genomföra detta men eftersom ekonomin hela tiden är begränsad så är detta ingen lätt utmaning men vi får väl se vad som händer.... Men 1,15 njae det vetifan då får man fila en bra stund på grejorna alltså :/ och det betyder inte justera en bil på r-däck för att sen slänga på slicks utan då är det högvis med färska slicks som gäller skulle jag tro.... _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||||||||
Re:
Vad menar du med "Downdrag"? ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||||
Re:
att tänka på är att tta går inte specielt fort rakt fram har för mig att dom inte toppade mer än 240km/h på anderstorp. och att däcken är väldigt hårda. mjukare slicks hade lätt kunnat kapa någon sek till. _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||||||
Re:
oj.. trodde dom va snabbare än så rakt fram... undra va vmax är på mantorp..? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Re: TTA bilar vs TA bilar
Ursäkta trådlyftet men.... HAHA 1:15.1 eller? ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (47039 totalt) |