Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 200sx s13 -92 *¤%&# riskokare*
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (36927 totalt)
Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Det kommer bli mest tråkiga elbilder ett tag framöver, har en del att göra där. Börjar ångra att jag inte plockade elsystemet ur min skrotbil istället och jobbade med, där är inga kablar som brunnit i varje fall.

Det blir fort mycket kablar...

Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006

Re:

Niklas Rosell skrev:

Bonusbild från min föga imponerande BMW-bravad:

Väntar fortfarande spänt på besked från försäkringsbolaget.

Alltid trist att buckla till en bil i bra skick... mesen: Iom du bor i Fjärås så borde du väl vara med i bangers-tävlingen vid Tingstadstunneln/Ullevi ibland? Har själv upptäckt att lite bucklor och skavanker (mina jobbilar brukar få sådana med tiden iom man är mycket och väder på trånga ställen under stress) på bilen gör trafiken mycket mer framkomlig! Inte ont som inte för något gott med sig?

Fotograf och video-/filmnisse.

http://www.peterlindberg.com
Citera
Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

ezroller skrev:
Alltid trist att buckla till en bil i bra skick... mesen: Iom du bor i Fjärås så borde du väl vara med i bangers-tävlingen vid Tingstadstunneln/Ullevi ibland? Har själv upptäckt att lite bucklor och skavanker (mina jobbilar brukar få sådana med tiden iom man är mycket och väder på trånga ställen under stress) på bilen gör trafiken mycket mer framkomlig! Inte ont som inte för något gott med sig?

Den var helt ok, ingen pärla som tur var, men det är inte så vanligt med manuella till rätt pengar.

Jo jag har jobbat i Göteborg fram till för ett par år sedan när jag började i varberg. Sicket lyft, plötsligt blev det avkoppling att åka till och från jobbet...
Nu e jag inte så ofta i stan längre. Men då kanske folk håller sig undan.

Istället för att lägga upp bilder på sladdar och kontakter som jag bråkat med idag lägger jag upp ett gäng bilder ifrån iskörningen förra helgen, det är mycket roligare sladdar! Isdäcken jag köpte för ett par år sen är en av mina klart bästa investeringar även om det bara blir någon dag om året.
Tack Jim för fotoinsatsen, det är alltid uppskattat.

Klicka för större bilder!

Stockholm
Här sen Jul 2010

Ser dunderkul ut!

Skapade en tråd om min bil nu.

Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

Tobias Nyström skrev:
Ser dunderkul ut!

Skapade en tråd om min bil nu.

Trevligt!
Jag håller ett öga på den.

Miniuppdatering på el-högen:

Undra just hur mycket kablar jag får stoppa tillbaka igen

göteborg
Här sen Sep 2011

kul att det händer saker ,, äntligen har uttern hamnat där den hör hemma i sjön . kämpa på med bilen .. tröttnar du håller jag på att bygga garage ,, finns hammare till dig me !"!!

Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

jigab skrev:
kul att det händer saker ,, äntligen har uttern hamnat där den hör hemma i sjön . kämpa på med bilen .. tröttnar du håller jag på att bygga garage ,, finns hammare till dig me !"!!

Ja det är inte fel, känns bra att va igång. Vi behövde aldrig testa flytförmågan, men den är jag inte orolig för med all den plasten...
Det där med att bygga garage har jag gjort så det räcker och blir över, om det skulle hända att jag blev sugen säger jag till. Det är grymt skönt när det är klart. (nästan...)

Fick tag på punktsvetsborr idag så det får bli till att gå loss med det lite senare i veckan...

Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Ett par dagars jobb till har gett en ansenlig hög:

Bränslepumpen var inkopplad med relä, ganska vanligt på s13, men det är ovanligt att använda original matning till bränslepumpen
som matning till nya relät. Vinsten blir typ 0 då...
Känns som läge att leta upp en fräschare tankarmatur med

Fick ordning på den knipsade kabeln, det var smidigt att dela kontakten

Fjärås
Här sen Jan 2005

Tjenis, det var ett tag sedan vi sågs.
Var nere på agnsjön idag och kollade, och vi är några som tänkte köra i morgon. Grilla lite korv osv.
Så du kan ju sprida detta om det är fler som vill köra.

//Jocke

Citera
Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

skoterjocke skrev:
Tjenis, det var ett tag sedan vi sågs.
Var nere på agnsjön idag och kollade, och vi är några som tänkte köra i morgon. Grilla lite korv osv.
Så du kan ju sprida detta om det är fler som vill köra.

//Jocke

Det var inte igår. Låter trevligt, jag sprider det. Får se om jag kommer in i bilen (låsen fryser ordentligt) annars kommer jag och grillar...

Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Har börjat skapa lite ordning i kaoset, dolda kablar lindar jag med eltejp, som det var från början. Det skall bli väldigt intressant att provköra härvan snart och se om några säkringar brinner och om det är några funktioner som fattas.

Nästan hälften av kablarna i denna piskan är borta.

Många skarvar att laga ihop efter den brända kabeln. Jag undrar om jag är överseriös när jag löder
och kör krympslang på? Originalhärvan har några nakna klämkopplingar och är lindade med eltejp...

Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Söndagslek med Uttern, fick en bildserie av Andreas Holm, ser ut som jag har rätt kul...

Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Går sakta men säkert framåt, ledig idag och inte en massa planerat i helgen så det kan nog bli en del gjort. Men det är inte får sent för att skita sig än.

Härvan tar sig, går igenom allt samtidigt som jag lindar om den. Rejält rostig balk, men den får vara,
jag håller inte på att peta med sånt innan jag vet att jag hinner klart med bilen, tänkte anmäla mig
till nån banträff i april så jag får lite lagom press...

Här är ett antal kablar bytta, det var härigenom som kabeln hade brunnit.

Och högen, lite större ändå

Kopplade in ett batterioch provkörde elen. Det verkar som att allt fungerar och ingen säkring brann upp heller, bra att ha testat innan jag gör klart härvan.

Tag bort plåten som baksätet sitter i, den styvar säkert upp något, men jag ska ju in med helbur i bilen så det ska nog bli bra.

Gott om punktsvetsar.

Elen skall gömmas i innerskärmen sen, ska dra om kablarna från bakaxelgivarna och abs-givaren så de blir dolda med sen, de kommer upp nästan mitt i golvet nu.

Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Dags för en teaser på nya fälgarna jag hämtade igår, det är samma däckdimension på bägge uppsättningarna, 225/45-17...

Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Fick ett ryck igår och provmonterade på gamla bilen för att se så det blir bra med breddarna jag köpt, de ska bredda 60 mm och det ser helt rätt ut. Motivationshöjare delux.

Bilen står rätt högt nu, inställt för isdäck så den ska ner något.

Bak, där blir det runt 265 breda däck, ET -5. Det såg nog inte helt friskt ut när jag stod med tumstocken mellan benen och fotade
Ytterkant fälg kommer 90 mm längre ut än original räknat på ET och fälgbredd

Fram, där kör jag på 235, ET -10 och lite mer camber än nu så det ska nog funka kanon.
Ytterkant fälg kommer 95 mm längre ut

Viss skillnad, sticker ut rätt bra nu
Nya karossen blir raka motsatsen med breddare upptill och inga kjolar som sticker ut, blir betydligt trevligare i mina ögon

Körde slut på smörja och tröttnade, införskaffade 5,45 l, så nu ska jag nog klara mig en stund

Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare

Det börjar bli rätt tomt, tänkte måla första vändan innan jag provar in buren

Stilig färg, provmålade lite

Klippte en snövall som var lite för hård...

Började plocka delar från den vita, så jag kan sälja den så snart våren kommer.

Främre coilovers

Främre krängningshämmare, tänkte ge den en vända i blästerskåpet

Z32 luftmassemätare

Box med Steg 3-chip

Boden
Här sen Apr 2007

Härligt färgval med volvo lastarms-grå thumbs up Lätt att bättringsmåla med den.

Trevligt projekt i övrigt oxå.

http://www.garaget.org/?car=226041
Citera
Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

Rovers skrev:
Härligt färgval med volvo lastarms-grå thumbs up Lätt att bättringsmåla med den.

Trevligt projekt i övrigt oxå.

Tackar, det är en trevlig nyans och den känns inte så känslig. thumbs up

Jag tror den kan göra sig ihop med fälgarna med, XXR 527 9,75x17" ET25

Ynkliga 225:or på...

Som sagt så är bilen väldigt hög nu

Tanken är att byta till ställbara bärarmar eller bredda de som sitter och få ut hjulen lite den vägen senare och använda minimala spacers, tror inte jag slipper spacers för att gå fritt från fjäderbenen.

Höll på med gamla aset och skulle byta ett bromsrör, eldade på i skarven mellan bromsrör och bromsslang, ända tills det blev så varmt att hela kopplingen sköt loss från slangen. Således får jag skaffa en ny slang innan jag kan få klart bakvagnen. Sen ska bilen ut. Till försäljning.

Ume
Här sen Jul 2003

Volvofärgen???
Är det samma som lastvagnars ramgråa??

Boden
Här sen Apr 2007

Det kanske är samma men den där burken är från VCE dvs volvo construction equipment.
Entreprenadmaskiner mao.

http://www.garaget.org/?car=226041
Citera
Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

Lillen skrev:
Volvofärgen???
Är det samma som lastvagnars ramgråa??

Rovers skrev:
Det kanske är samma men den där burken är från VCE dvs volvo construction equipment.
Entreprenadmaskiner mao.

Den är väldigt lik färgen på ramarna, men är inte säker, den hör hemma på entreprenadmaskinerna som Rovers skriver.

Fick hem skärmbreddarna idag, vid en snabb provmontering fram kände jag att de breddar lite för lite...
Men ska prova att få ner bilen till rätt höjd och grovställa camber först, den är nog 40 mm för hög och saknar någon grad camber.
Med den tilltänkta bärarmsbreddningen och smala spacers blir den någon cm smalare dessutom. Det kan bli i år om jag får tag på rätt prylar, billigt...

Nissan 200sx s13 -92 *¤%&# riskokare*
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (36927 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande