Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1706 besök totalt |
Cardevik satsar vidare i BMW Cup
http://admin.getanewsletter.com/t/v/ Efter två raka 3:e platser i standardklassen i BMW Cup är det dags för en större utmaning och Mathias satsar därför på full säsong i klass Modifierad. Klassen ser ut att bli riktigt spännande i år och har i nuläget flest anmälda ekipage bland de 3 klasserna i cupen. - Både nya och nygamla bilar är anmälda och det blir svårt att sia om vem som kommer att vara med oss slåss om pokalerna i år. Några bilar har varit erkänt snabba hos sina tidigare ägare och dessutom tror jag att reglementet ser till att det finns vinnarpotential i de flesta BMW-modeller. I skrivande stund pågår arbetet för fullt med att anpassa den röda E30'n till det friare reglementet, samtidigt som det jobbas med att få ihop årets budget, planering och fysträning. En 2,8 liters m52tu motor är färdigställd och kommer monteras i bilen tillsammans med orginal motorelektronik, om än anpassad till det nya ändamålet. - Det är en relativt ovanlig operation samt en elektronisk utmaning och alla problem som uppstår i samband med detta har inte fått sin lösning än, men det finns förutsättningar och jag för diskussioner på flera håll för att räta ut alla frågetecken. Rent tekniskt handlar det om att få ett styrsystem med OBD2 och CAN-BUS att fungera i en motorsportapplikation där man inte har möjlighet att bygga in alla funktioner. Även om bilen står på startlinjen till första tävlingen är det mycket jobb som återstår innan bilens fulla potential kan utnyttjas, - Jag får se denna säsongen som ett testår. Med råkande ekonomiska förutsättningar kan jag inte maximera bilen enligt reglementet i första skedet. Det är dock något som kommer att ske fortlöpande under året och innan säsongens slut skall jag och bilen vara redo för pallplatser. Hur som helst kommer det kännas oerhört skönt att vara tillbaka bakom ratten igen och jag är väldigt nöjd att fortsätta i BMW Cup då det är en tävlingsserie med både hög nivå och bra bredd. Vi ses i sommar! _________________ olof Johansson |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1706 besök totalt |