Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
2013 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX
<<   1, 2
12476 besök totalt
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 12203



Re:

Tord skrev:
Kimi thumbs up


+1 thumbs up

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4181



Värdelöst vetande (källa TV3+ Danmark):
Efter de senaste 5 påvevalen har F1-vinnaren 3 gånger kört Lotus.
Lotus - Jim Clark
Lotus - Emerson Fittipaldi
Ligier
Renault (Lotus nu)
Lotus - Kimi Räikönnen

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Nillet skrev:
Värdelöst vetande (källa TV3+ Danmark):
Efter de senaste 5 påvevalen har F1-vinnaren 3 gånger kört Lotus.
Lotus - Jim Clark
Lotus - Emerson Fittipaldi
Ligier
Renault (Lotus nu)
Lotus - Kimi Räikönnen
thumbs up

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2087



F-n vad kul att Kimi vann! Jag hoppas Lotus kan hålla formen så Kimi kan slåss om VM.

Kimi/Lotus. thumbs up
Ferrari racepace. thumbs up
Adrian Sutil. thumbs up
Jules Bianci. thumbs up

McLaren. thumbs down
Mark Webber. thumbs down

_________________
David Glantz
Jaguar och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17943



Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?
Sutil var ett av dagens glädjeämnen.

De mjukare däcken verkade som väntat ha ganska kort livslängd. Ska man se det som att de lyckats med däcken?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
SixPs
Märsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 843



Go Kimi, Go Kimi!!!

_________________
Johan Karlsson,
Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil"

Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2087



Re:

Lennart Mäkinen skrev:
De mjukare däcken verkade som väntat ha ganska kort livslängd. Ska man se det som att de lyckats med däcken?
Nja, tycker det blev lite väl mycket åka och spara, det hade blivit fler dueller med bättre däck. Tror Pirelli har tagit det några steg för långt. Jag menar hur roliga var de tio sista varven när det plötsligt endast gällde att ta sig i mål på nuvarande placering?

_________________
David Glantz
Jaguar och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8461



Det var väl iofs ganska kallt i AUS? Sepang (om det inte regnar) blir nog bättre ur däckens livslängd.

Kul att det är igång och att inte Red Bull för 4:e året i rad är väldigt överlägsna. For the record: Jag hejar inte på någon utan vill se ett mästerskap där så många som möjligt kan vara med och fightas.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 6174



Kimi
Äntligen är årets säsong igång igen så man slipper häcka i garaget

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?

Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro.
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Tobias Lindell skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?

Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro.

Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17943



Re:

Kristian Larsson skrev:
Tobias Lindell skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?

Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro.

Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...
Som i sin tur säger att boxen funkade som den ska.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 6174



Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Kristian Larsson skrev:
Tobias Lindell skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?

Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro.

Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...
Som i sin tur säger att boxen funkade som den ska.

McLaren kanske tycker att den skulle resetta. Det var dom andra som inte funkade ...

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
PC:
Roslagen
Här sen Apr 2012
Inlägg: 6



Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Kristian Larsson skrev:
Tobias Lindell skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?

Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro.

Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...
Som i sin tur säger att boxen funkade som den ska.


...och som vanligt är det just Webbers elektronik det är fel på.

_________________
Peter Carlsson
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Kristian Larsson skrev:
Tobias Lindell skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?

Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro.

Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...
Som i sin tur säger att boxen funkade som den ska.

De har till och med sagt att det var någon i Red Bulls depå som måste ha gjort något.
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11804

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Sabba starten för Webber, han har ju tyvärr kroniska problem att kunna starta på ett bra sätt
Mark måste ha missat de där nattracen när man tränade som bäst

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



De hade problem med telemetrin på bilen och fick därför chansa på inställningarna för startsystemen vilket är förklaringen till Webbers dåliga start. Det förvärrades också av att han hade KERS-problem.

_________________
Ola Lennström
Citera
PC:
Roslagen
Här sen Apr 2012
Inlägg: 6



Re:

Ola L skrev:
De hade problem med telemetrin på bilen och fick därför chansa på inställningarna för startsystemen vilket är förklaringen till Webbers dåliga start. Det förvärrades också av att han hade KERS-problem.


Han har ju nästan alltid KERS-problem.
Webber kanske har sån där omvänd elallergi... skulle förklara en del.

_________________
Peter Carlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20217



Re:

PC: skrev:
Ola L skrev:
De hade problem med telemetrin på bilen och fick därför chansa på inställningarna för startsystemen vilket är förklaringen till Webbers dåliga start. Det förvärrades också av att han hade KERS-problem.
Han har ju nästan alltid KERS-problem.
Webber kanske har sån där omvänd elallergi... skulle förklara en del.
Du menar att bilen har Webberallergi?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2087



Vi kan i alla fall konstatera att det ofta strular och haglar ursäkter över Webbers förehavanden medan det oftast går som på räls för Vettel.

_________________
David Glantz
Jaguar och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Kristian Larsson skrev:
Tobias Lindell skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Hur kan det vara så svårt för Webber att komma av linjen hela tiden?

Någon i deras depå resettade bilens ECU under formationsvarvet, vilket gjorde att han slapp bland annat elmotorn vid starten. Är det Helmut Marko som har klåfingriga fingrar, månntro.

Dom skyller på ECU-tillverkaren (som råkar vara McLaren)...
Som i sin tur säger att boxen funkade som den ska.


Som i sin tur bad Red Bull om ursäkt i veckan för att den inte fungerade som den skulle.

_________________
Ola Lennström
Citera
Elitracing (åskådarracing)
2013 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX
<<   1, 2
12476 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande