Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
7731 besök totalt |
Fråga på: Saker man MÅSTE ha med sig till tävlingshelgen.
Har några funderingar om infot "Saker man MÅSTE ha med sig till tävlingshelgen.", på http://www.spvm.se/tavlingsguide.htm Klubbkort för 2012 - Vad är det för klubbkort man syftar på? och kvitto på skatten om du kör Roadsport - Hur löser man detta praktiskt? man betalar skatten elektroniskt. Eller skall man printa ut infosidan från Transportstyrelsen, "Uppgifter om ditt fordon"? Duger det som bevis? _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||
Re: Fråga på: Saker man MÅSTE ha med sig till tävlingshelgen
Klubbkortet..... är samma sak som beviset på att du har betalt och är medlem i en SBF ansluten klubb.... och dom flesta klubbarna har väl ett plastkort... sen kollar väl inte alla arrangörer det så jättenoga, men det står så i reglerna så det är nog bäst att ha det med sig iaf... |
||
Re: Fråga på: Saker man MÅSTE ha med sig till tävlingshelgen
Det där måste vara gammal procedur. ---------------- - Jag har inte fått något klubbkort från "Stockholms bilklubb", så det blir svårt att visa upp. - Det borde räcka med att bilklubbens namn står faktiskt på Racinglicensen. - Och inte minst, så kan man inte ens få ut en "SBF Racinglicens" utan att vara medlem i en SBF-ansluten klubb. ![]() ---------------- Så jag förmodar att "klubbkortet" inte behövs i praktiken. Skulle vara kul om någon representant från Roadsport kunde kommentera detta. _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||
Sköter klubben sitt, så kan du inte få ut licens före det blivit välsignat av din hemmaklubb precis som du nämner, ordningen har skärpts.
Du bör ha med klubbkortet då det skall visa på att du betalt medlemsavgift till din klubb. Förra året avkrävdes åtminstone jag medlemskort, licens och id (körkort) vid inskrivningen. Vad är anledningen till att du inte får klubbkort från din klubb? Görs inga alls eller bara på begäran? Åsså välkommen till vansinnigt rolig racing. ![]() |
||
Är väll bara första gången man löser ut licens som sbf kollar papper från klubben, inte när man löser ut för nytt år. Är väll därför man ska kunna visa medlemskort.
Brukar också ofta få visa klubbmedlemskort så det är nog bra att ha med. ![]() |
||
Bevis om påställd bil går utmärkt att göra med TS app i telefonen (eller nån annans telefon).
Det är ju status under tävlingen som gäller, inte statusen för två veckor sen (går ju väldans lätt att ställa av igen). Licenser spärras inte av rutin i min klubb, mest eftersom vi inte har halvtidskanslist som kan sitta och jobba i BO och klicka för personer alltefter medlemskapet betalas in (och hantera all korrepondans över att licensen inte gick att betala pga medlemskapsbetalningen "fastnat i ledningen"). Ett kort för klubbmedlemsskap ska inte behövas men är praktiskt att ha ibland. Tyvärr finns det ingen öppet sätt i BO att kolla licenser/klubmedlemsskap för andra än sin egen klubb (så plastkorten är enda beviset). |
||
Då har jag packat klart Rexen inför morgondagens avfärd mot Kinnekulle.
- 6 st däck ![]() --- 1 bakom rygger, 2 bakom passgerarplatsen och 3 i skuffen - brandsläckare --- 9kg plus en liten på 2 kg - stor verktygslåda - 4 st pallbockar - pressenning (modell stor o tung) - 10 kg saneringspulver - domkraft - motorolja - 20L bensindunk (tom) - 15L uppsamligskärl ------------------------- - behöver få in en väska till, med mina racekläder och hjälm - samt lite saker för övernattning på hotell Sen är det proppfullt i bilen. ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||
Re:
![]() Packa liten bil pysslade jag med i fem år och det gick ofta att balansera en väska på instrumentbrädan mellan vinkeln snett framåt och höger backspegel (som ju bara behöver synas genom ett papprör man packar runt). Men stoppad för blåskontroll eller annat vill man ju inte bli, det blir så många frågor ![]() Lastat jämnt skägg med siktlinjerna måste ju vara ok. Att väskor/lådor sticker ut över växelspak och handbroms är ju inget problem. Framför förarstol finns det ju några liter du kan använda ![]() Numera packar jag efter samma principer i biltransporten (inget tak på bilen på flaket gör att den fylls med mindre fuktkänsliga saker). Det blir bara fler saker som kommer med ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
7731 besök totalt |