Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Svårt det där med stolar.
865 besök totalt
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Jag ska köpa stolar till min bil (för banåka). Det är ganska svårt dock att veta vad man ska ta för sort.

Bor i Linköping och har varit runt i alla butiker där och tittat och provsuttit. Den som har varit skönast heter Sabelt ST. Jag ska snart få provsitta en Sabelt Racer också.

Grejen är att jag är ganska lång, 190, så det som gör att stolar oftast inte passar mig är att dom är för låga i ryggen.

Är det nån som är ungefär 190 och väger ca 95kg som vet vilken stol som kanske passar mig?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Reacaor har XL-versioner av en del modeller.
Jag skall kolla upp hur långa de är i ryggen.
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Jag är 190/95Kg, sitter med klickpassning i Sparco Evo2. Trodde bälteshålen satt för lågt tills jag provade att montera stolen i bilen och spänna på mig bältet...

BMW 330i -05
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Jag har liknande mått (lite längre, 193) och sitter fint i en Sparco Evo. Sitter bra i Corsan också men jag gillar inte dess höga sidor ..
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Trådstartare
johann skrev:
Reacaor har XL-versioner av en del modeller.
Jag skall kolla upp hur långa de är i ryggen.

Även om du har bra priser på Recarostolarna så är dom lite i saftigaste laget för mig. Borde prova nån av de billigare modellerna.

MaZ skrev:
Jag är 190/95Kg, sitter med klickpassning i Sparco Evo2. Trodde bälteshålen satt för lågt tills jag provade att montera stolen i bilen och spänna på mig bältet...

Dan Hovang skrev:
Jag har liknande mått (lite längre, 193) och sitter fint i en Sparco Evo. Sitter bra i Corsan också men jag gillar inte dess höga sidor ..

Jag har också hört att Evo och eventuellt Evo2 ska vara bra. Måste försöka hitta nån som har en sån..
Bra tips det där med att bälteshålen kanske inte behöver vara för lågt nere även om det verkar så när man provsitter! thumbs up

Jag ska dock ge Sparco Racern en chans först eftersom den ligger så bra till prismässigt.

Kalmar
Här sen Jun 2003

Toora har en kalasstol som kan fås bl a extra hög.

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003

nu har inte jag dina mått men jag vet ingen än sålänge som inte har suttit bra i en evo, dom stolarna e dom skönaste som jag har testat iaf

865 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande