Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1413 besök totalt |
Köpa katalysator
Hej, måste köra en katalysator till min esprit då den gamla har upphört att existera. Har inte hittat någon bra firma som säljer sådant. Skulle nog vilja ha en racekat då den tål lite mera styk och är vesäntligt billigare än orginal. Katten skall klara ett flöde från en 2 liters turbo motor på 270hk utan att ruttna. Ge mig förslag! ![]() _________________ Joakim Adolfson |
||
För det första så vill jag ge dig en
![]() ![]() Här finns ganska billiga katalysatorer: http://www.a-alt-avgassystem.se/kata _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Vill man ha sportkat så är frågan hur pass mycket bättre den är jämfört med denna från Katalysatorteknik ungefär samma mått på dom men skiljer dryga 1000kr i pris, kanske t.o.m är likadan? 1850kr eller 2900kr? ![]() /Andreas |
||
Finnkat är först med homologerade och godkända katalysatorer för supernationella klassen i Rallycross.
Priset på katten vet jag inte, men däremot att dom funkar... ![]() Har sett när en 2,7 liters volvo motor bromsas till ca 280 hk både med och utan katt ![]() PA Wiklund Herrgårdsallén 2, S-73030 Kolsva, SWEDEN tel. + 46 (0)221-702 10 fax. + 46 (0)221-702 11 mobile. + 46 (0)70-634 32 70 pa.wiklund@finnkat.com _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
På min Lotus Esprit pajjade också katalysatorn. Kostade 17k och tog ett halvår att få hem. Blev inget kört den sommaren. Lagom till nästa sommar pajjade koppling med mera och sen gick det en halv sommar till utan bil. Därför åker jag inte Lotus längre. Men man börjar ju bli sugen igen.
![]() Har du några bilder på din? Har du gjort nåt kul med den eller är den original? |
||
Tack, kan behövas ibland, dock så blir ju bilen inte laglig heller. Besiktningen släpper knappast igenom den och jag vill ju åka, dock ej förlora ett uns av effekt. Bild finns på min hemsida www.adolfson.se , kunde ju varit bättre uppdaterad men har ju fullt upp att skruva på Lotusarna hela dagarna som du vet Samuel... ![]() Skall kolla med firmorna och se vad dom kan erbjuda... Tack! _________________ Joakim Adolfson |
||
Katalysatorteknik hjälpte mig och satte på måttanpassade rör på in o utsida utan extra kostad när jag köpte deras metalliska katalysator för ca 2år sedan
![]() Trevliga att jiddra med var dom också vill jag minnas o snabb leverans fick jag ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1413 besök totalt |