| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
M20 Svänghjul på S50
|
1 besök senaste veckan (16615 totalt) |
|
Re:
My bad, trodde du hade en annan utformning på hålet till kopplingsarmen, dvs att den gick ut genom ett hål på sidan som kan bli tight när man flyttar på armen. Tyvärr vet jag inte vilket slag du behöver, däremot lär du märka om det är för litet
Flera förlängare och sikta brukar funka _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
Har inte längre problem med att de inte kopplar ur, däremot har jag ett jävligt irriterande högfrekvent missljud som uppstår när man trampar ur.
Pilot och urtrampningslager är nytt så klart! Urtrampningslagret är från E21 dvs det tjockare. Kan de vara så att urtrampningslagret har hamnat för långt ut på styrhylsan? Blivit rätt trött på att ta ner lådan nu, så trött att jag tillverkade denna pryl för att slippa plocka ner insuget för att lossa muttrarna på startmotorn. Nu behöver jag bara lossa bakre bärarmsbussning och se till så skruvarna tar gäng sen kan man dra åt allt från lådan..
_________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||||
|
Högfrekvent missljud är fixat (sen en tid tillbaka men tänkte bara rapportera ifall någon har samma problem)..
Självklart ska man testa allt förutom de enkla. Det var startmotorn som tog i svänghjulet, två brickor i mellan startmotor och låda och nu är de tyst.
Det kan bara ha rört sig om några 100-delar för ibland kom ljudet bara när man trampa ur, ibland var det där och sen försvann.. Passade även på att byta huvudkopplingscylindern, nu känns kopplingen genast mycket bättre! _________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
M20 Svänghjul på S50
|
1 besök senaste veckan (16615 totalt) |