| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Sim Dator?
|
4 besök senaste veckan (3199 totalt) |
|
Sim Dator?
Vet inte om detta är OT men..... Jag ska nog köpa en ny dator, eftersom min nuvarande (P3 550 Mhz) inte riktigt orkar med spelen längre.... Vilken processor och vilket grafikkort ger mest för pengarna idag? Prestandan måsta klara av nya GTR.... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Dator
Tjena ThomasT ! Köp en P4 med minst 2 Gig och ett grafikkort av typen Radeon 9600 o 128 Mb DDR Du bör ha 512 meg DDR Ram minne, detta klarar du dig med ett bra tag. Kör själv det nya GTR med en sådan här dator o det fungerar KANONBRA. En sådan här dator går att få tag på för en skaplig peng. Mvh/ Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
|
Jag har en 1,5 Ghz med 512 i ram,GeForce 4 grafikkort och den funkar oxå klockrent till GTR(har allt på max)
|
||||
Nästan lika här. 1,67 GHz AMD Athlon, 1GB Ram PC2700 och Geforce4 Ti4400 128MB Hårddisk 7200 rpm 2MB cache, hade köpt en 8MB cache idag. All grafik ställd på max i GTR, har jag för mig, fungerar klockrent! EDIT: Kom på att en bra ratt är kul att ha också. Jag har en sån här och tycker den fungerar kanonbra! http://www.logitech.com/index.cfm/pr Kompatibel med PS2 och PC, även om det officiellt bara finns stöd för PS2. _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
|
||||
Jag har AMD idag, men hade nog valt p4 om jag skulle köpa nytt, mest pga den går lite kallare och därmed inte behöver lika bra (läs bullrig) kylning. välj gärna seagate eller westerndigital hårddiskar, seagate låter minst, men WD är också OK (ibm är fortfarande skit) snåla inte med RAM minnet, 512 räcker säkert men 1024 är inte så himla dyrt heller... å bygg ihop datorn själv!! våga vägra paket, alltid nått de snålar in på! _________________ Pontus Fyhr |
||||
|
Kan det här vara något? http://www.datorbutiken.com/se/datas
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Har tidigare alltid kört Intel men i höstas när jag byggde nytt användes en AMD Barton 2500+ och det funkar fint, kommer nog aldrig mer att köpa en dyr Intel.
|
||||
|
|
||||
|
Personligen så tror jag inte att det spelar så stor roll Thomas! Du hittar lika många som säger att Intel är bättre som du hittar sådana som säger att AMD är bättre.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
AMD införde väl sin löjliga "****+" beteckning för att den skulle motsvara intels klockfrekvens, så någonstans där omkring ligger det väl, 3000+ motsvarar 3ghz intel osv... men häng inte upp dig så mycket på det _________________ Pontus Fyhr |
||||
Skumt... skulle en AMD XP3000+ som körs i 2.1GHz vara jämförbar med en P4:a som körs i 3GHz? Dessutom är AMD:n 600kr billigare.....
Finns det inga jämförande tester på någon datanörd sajt? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jepp. På ett ungefär. Vissa saker gör AMDprocessorn snabbare och vissa saker gör Intelprocessorn snabbare. _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Jag kör på en Pentium 4, 2,8ghz Radeon 9600, 512meg DDR ram. GTR flyter på bra. Med ett bättre grafik kort skulle det blir riktigt bra... Det blir klart intressant att se hur många fps man får i spelet när lite fler bilar är med, med nuvarande detalj inställnigar.
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
På http://www.sweclockers.com/ borde du kunna hitta lite information om AMD och Intels processorer.
_________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||
|
Bra sidor i ämnet:
http://www.tomshardware.com/ Bra engelsk sida. http://www.nordichardware.se/ Bra svensk sida. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Man kan göra det "lätt" för sig: * Ju högre GHz-tal ju varmare blir processorn - värst är Intels senaste P4 Prescot version som drar över 110 watt - medans Intels P4 Nortwood ligger runt 82 watt på motsvarande klockfrekvens. * Intel har ett antal varianter också, som Intel Pentium M som då är lite annorlunda än vad vanliga P4 är - lite mera AMD stuket om man så vill. Dvs klockfrekvensen säger inte hur mycket en CPU klarar av, det har gått för mycket marknadsföring i det.... Klockfrekvensen alltså... Därför skall även Intel ändra modelbeteckningarna nu... * om du köper Intel: om du då skall köra med Windows XP så stödjer det operativsystemet HyperThreading (Intel P4 Northwood och Prescot), operativsystem innan XP har inget stöd (iofs inte riktigt korrekt, Windows 2000 har lite stöd men inte bra eller ens fungerande stöd). * Den idag svalaste processorn från Intel, är Celeron 2.0 GHz (52 Watt tror jag det var). Mitt råd är att köpa en dator med Intels Northwood Pentium CPU (om du skall köpa Intel alltså). I "kriget" mellan AMD och Intel har jag inget att tillägga, mer än möjligen att de är jämförbara även i värme. Dvs ingen av tillverkarna är igentligen bättre än den andra. Jag är själv Intel användare..... _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Sim Dator?
|
4 besök senaste veckan (3199 totalt) |