Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
1656 besök totalt |
Verkstad för bromsar i Göteborg?
Nu när våren nalkas och det snart är dags för lite bankörning igen så tänkte jag se över bromsarna. Jag har en 335a med ca 400hk och det är ju en ganska tung bil så det blir ganska mycket belastning på bromsarna. Bilen skall användas till vardags med vanliga däck och på några banträffar med R-däck. Jag tänkte behålla originalskivor (de sägs vara riktigt bra) men byta till sportigare bromsbelägg och få i ny bromsvätska förstås. Jag undrar om det finns någon bra verkstad här i Göteborg som kan hjälpa till med detta? Tips på belägg är också välkommet, jag funderar närmast på EBC Redstuff men vet inte. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
Re: Verkstad för bromsar i Göteborg?
Www.peansweden.se - ring och prata med dom, dom kan bromsar ![]() Verkstad kan jag inte tipsa om (i Gbg) men bromsar e simpelt så vilken som helst egentligen.
|
||
Tack Christos, Det är redan löst.
Pean har försett med bromsklossar, stålomspunna slangar och bromsvätska. Jag var nere hos Schmiedmann i Kungsbacka förra veckan och fick bra hjälp med diverse fix där nere inkl bromsmeket. Rekommenderas varmt. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
1656 besök totalt |