Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1708 besök totalt |
2004-05-16 Hyllinge MS Klubbrace Knutstorp
En bra trevlig racedag i solen! Många gamla hyllingarejsare var på plats men inte mycket rejsafolk. Varför inte? Jag fick i alla fall lufta race '44an på bana för första gången i år. Vi har lagat motorn i vinter och var lite bekymrade att den inte var helt frisk. Men efter ett par varv så visade den gamla takter och vartiderna sjönk till välbekanta 1:14. Motorn verker tåla med än vad folk säger. Vi har kokt den många gånger och den har blivit ordentligt överhettad minst 2 gånger. Allt som är gjort efter missödena är att toppen har blivit planad. Tyvärr har den börjat läcka för mycket olja (igen ![]() ![]() En 1:14 bil/förare har inte mycket att sätta imot de flesta som kör specialklassen så några skinande pokaler blev det tyvärr inte idag. Men jag kom iaf inte sist som förra året. ![]() Min depågranne var en snubbe med en monstertrimmad SAAB av modernare snitt. Mycket snyggt bygge med aldeles för många hästar under huven. Den spann i 4an på rakan!! Tyvärr blev han hemskickad eftersom han bullrade för mycket. När jag var på väg hem och kollade i starlistorna så visade sig det att det var självaste Robert Uhr som luftade sin monstermaskin. Jag har tyvärr inga av hans tider, diskussionen har varit livlig om hans maskin tidigare här så det finns säkert många nyfikna som hade velat se om han håller vad han lovar. ![]() _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
Kul att ni hade kul!
Jag hade gärna varit med men var hemma och kliade mig i huvet ang varför det högvarvspikar så förgjordat. Sikta på MGCC klubbtävling 2 i mitten av juni på Sturup. Förra året räckte 1.13-1.14 till att vara mitt i fältet i Special, går det så mkt fortare i år? _________________ Pär Hylander |
Fick Uhr inte köra pga buller?
Den lät ju mycket mindre än Z3:an Mest imponerad blev jag av dels den fina mercedesen som gick mycket fort, Hildingsons Porsche med Volvomotor som körde 1:07 och den vita SAAB 900/99 som gick på ca 1:15-1:16 tider ![]() Edit: Stavning _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
Jag skrev ju en kort summering på Saabklubben förut,,klipper in den..
![]() Kul vart det iallafall.. Och fint väder... --- Söndag Knutstorp.. Ja,, allt super.. Robban har haft koll och har det under dagen,, alla papper var lösta,, alla prylar var med.. Heheh,, X på underedet... Otroligt för killen som brukar glömma sig själv.. Dags för besiktning,, den klarade det efter lite små meckande.. puuust,, 1ton släpper från axlarna... Dags för tidsträning,, ut på banan o kör första passet..Lite halt och effekten var ju inte som den skulle då laddtryck var nedsatt för att vara lite snäll mot toppackning som jag vet var i det lite sämmre skicket.. Andra passet,, känns bättre.. Körde 1.09 - 1.10 någonting dock börjar den gå allt sämmre o sämmre.. Den hade även spottat uhr sig något med vatten.. (OBS, har inge glykol i ) Rullar in i depån och en funktionär kommer fram o stoppar mig.. -Du stannar i depån eller åker hem så länge du inte fixar ner ljudnivån.. 100-101 decibell... Attans.. Måste vart wastgateröret som skrek rakt in i deras mätare... Det går att lösa,, hade ju med mig en dämpare till den.. men vet ju inte hundra om den räcker.. Hursom så bestämmer jag mig för att lasta,,kanske lika bäst de,, annars hade man nog kört ändå med den stackars toppackningen och pajjat mer saker.. Anledningen till att packningen förmodligen är sliten är att jag gjort en blunder och kört med sträckbultar i toppen och de har sträckt på sig under STCS-träffen på knutan för några veckor sedan,, och jag han aldrig byta packning,, utan bytte endast ut bultarna till grövre dito..Dock hjälpte ju inte det.. Men då vet man ju det.. Målet för söndagen var ju varvtiden 1.07,, det torde gå med rätt laddtryck och några mer varv än de 5-7varv som hanns med nu.. ---- Mvh Robban. _________________ Robert Uhr. |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1708 besök totalt |