Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Renault Megane Coupé -96 Maxi kitcar Perfohubs. | << 1, 2, 3, 4 >> 38787 besök totalt |
Nej jag skrev största jobbet, inte omöjligt eller svårt skall planera in en skruva helg med goda vänner .. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
hmmmm... Om du kapar bort så mycket som ska bort av plåten runt skärmkanten. Kapar sedan upp hjulhuset så långt upp som du måste & sedan som på filmen så svetsar du samman breddningplåten från bilens hjulhus ihop med den nya uppkapade kanten på plåtskärmen & rakt ut till skärmkanten på plastkitet. Sedan nitar/limmar du plåthuset med plastskärmen & behåller då vridstyvheten iom att hjulhus/innerskärm är svetsad med ytterskärm & sedan sitter allt ihop med plasten i sin tur.... ...kanske.... Sen hur dom "brukar" göra är en annan sak...jag hade inte velat tappa vridstyvheten genom att kapa bort hela ytterskärmen & sedan tvingas förstärka allt med bur istället.... _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Ja det är nog bäst att göra som du skriver, då blir det garanterat starkast och man gör minst påverkan på karossens bärande delar.
_________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Skall inhandla en 1,6 coupe och bygga på den istället, mycket lättare med ombyggt fordon då.
Spec: Bak: 200mm ökad spårvidd, skivor istället för trummor. Fram: megane cup bärarmar och spindlar, Hispec billet 4 325mm bromsar. Clio sport låda och megane 2,0 16v motor med turbo och E85. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
_________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
Måste ju ta delarna från 16v'n, så det blir bara en tom kaross, men 1,6an kan jag klä på karosskittet och allt först innan jag börjar flytta delar.men det blir inte innan gotland, tror det blir den gula,misstänker att det är den enda jag får på Rdäcken på. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Smart att fixa iordning den andra med karosskittet. så kan du åka med gulingen undertiden för att sedna när karosskitt och lack. m.m är klart "bara" föra över lite delar. För det är ju synd att inte få gasa nått
_________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
Nej men nu blir det nog R5 med Rdäck till Gotland. sen skall jag försöka bli av med den _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Den sjön har man varit på en å annan timme, sommar som vinter, är från en av byarna runt den. Trevligt att det är lite folk som åker på sjön nu, den har ju fin historia. _________________ Mattias Axelsson |
||||
Varit och handlat en Hyffsat fräsch 1,6 coupe som skall få bli ombygt fordon till maxi, Nu skall jag rensa den totalt och kasta det mesta, montera karosskitet och skruva på dom bästa bitarna.
_________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Taget jag hör av mig. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Då mina cupspindlar som skall användas, är samma som laguna v6 och safrane,och jag har inga fjäderben fick jag en rolig idé, till safrane finns luftfjädring och elektroniskt inställbara stötdämpare, kompisen har sånna liggandes, dom kommer slaktas på luftfjädringen och göras om till coilovers.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Våra race- och banåkarbilar Renault Megane Coupé -96 Maxi kitcar Perfohubs. | << 1, 2, 3, 4 >> 38787 besök totalt |