Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Anmälan Timeattack.nu 2013
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
41737 besök totalt
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009

Re:

Tobias Nyström skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Jag ser inte riktigt problemet om vissa deltagare inte kan åka på alla tävlingar.
Detta är ju faktiskt en serie inte en rad av event.

Hej,

jag hör vad du säger, och om man vill ha bara folk som är med i hela serien så är väl det ok, men då borde man gå ut med det tydligt istället för att inte svara på frågorna som ställs.

Gjorde en liten jämnförelse med SPVM och om man skulle tvinga andra tävlingsserier på samma sätt skulle Roadsport A, B och C har totalt 9st deltagare under 2012 istället för 44st. Modsport I,II, och III skulle ha 6st deltagare istället för 22st. Och då har jag INTE räknat med dom som bara kört en tävling under året.

Kom gärna ihåg att det inte alltid handlar om att våga eller vilja, utan begränsningen är oftast pengar eller tid.

Hoppas att Ralph eller nån ifrån timeattack styr upp det här lite så man får klartecken... Jag vill att vi ska ha en bra timeattack-serie i Sverige!

Är väll ändå ca50st som är betalande serietävlande vilket jag tycker är otroligt lyckat!
Jag är inte emot att det är folk som vill hoppa in men som jag skrev innan så är vi tävlande glada
att all prio läggs på dom som redan betalat och att tiden som dom lägger för att göra varje tävling så bra som möjlig. thumbs up

Och jag skulle nog säga: ATT VI REDAN HAR EN BRA TIMEATTACK-SERIE I SVERIGE

Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Re:

Anton-Dekorteknik skrev:
Och jag skulle nog säga: ATT VI REDAN HAR EN BRA TIMEATTACK-SERIE I SVERIGE

Det är ju awsome! thumbs up Då handlar det ju bara om att få ut informationen som har failat.

Phantom

Här sen Jul 2009

Re:

Tobias Nyström skrev:
Phantom skrev:
Varför skrev du aldrig att du ville vara med å köra när du fick din bil godkänd ?

Tjena!

Jag skrev i ett mail till dig 29 Mars (när jag fick bilen godkänd):

Citat:
"Vill gärna vara med på Tierp och på Kinnekulle. Kanske även Gelleråsen. Har inte sett nån info om hur man anmäler sig till enstaka tävlingar än?"

MVH
Tobiasn

Du svarade:

Citat:

Den biten är helt å hållet utanför min makt och ansvarsomården.

Du får höra med Ralph.

MVH Robin

då skickade jag följande mail till ralph:

Citat:
Tjena,

äntligen fått ok att vara med med min s2k!

Jag skulle vilja anmäla mig till tävlingen på Tierp, men hittar inget sätt att anmäla sig eller vad det kostar?

MVH
Tobias

Vilket jag inte fått något svar på... Så jag HAR mailat.

PS: tack för svaren på frågorna thumbs up

Okej.
Skriv ett mail till.
Lätt att ett mail kommer bort.

Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Anton,

Det har gått mkt TT innan och går faktiskt andra rent parallellt men det som är nytt är ju det du trycker på, SBF, en hel serie och SM Status.

Jag personligen tycker det är skittråkigt att man inte kan köpa lösnummer som till vilken annan svensk racingserie som helst.

Jag som inte har möjlighet att köra allt pga tidsbrist och jobb (ja den som betalar nöjet får gå före) skulle väldigt gärna köra lösnummer.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Som många noterat så vill killarna bakom www.timeattack.nu (Ralph, Micke, Robin osv) helst se serietävlande. De utryckte även det väldigt tydligt under hösten/vintern. Jag tycker å ena sidan att det vore kul om det var lätt för intresserade att anmäla sig till enstaka tävlingar men samtidigt så kan jag förstå att har man runt hela 50(!!) serieanmälda så kanske man prioriterar att lägga tid och energi på andra saker och fullständigt lågprioriterar lösnummerförsäljning. Jag kan helt klart förstå valet.

Men ligger man på som en kombo av igel och terrier så kanske man kan lyckas få komma med ändå till enstaka tävlingar ?

PS:

Här nedan är startlistan för Rudskogen. Några serieanmälda visste ganska tidigt att de inte kunde komma så de är inte med i listan. Har inte full koll men som exempel så är Cecilia som bygger på sin gröna Evo inte med i listan. 45 stycken är uppskrivna i startlistan men sen föll en handfull till bort dagarna innnan tävlingen (gissar det var en hel del tokmek ute i stugorna veckan innan tävlingen )

http://timeattack.nu/2013/05/startlista-forare-rond-1-sveriges-time-at . . . .

Jag är galet imponerad av att man har runt 50 stycken serieanmälda!

Här sen Feb 2003

Magnus

Om man har 50 serie anmälda och betalade och klara så är det super grymt. Och jag förstår också om man vill satsa på en serie. Finns ju två sidor på det myntet.

Men jag tror om man ser typ 1v innan eventet att det finns luckor tror jag det är bra gör sporten att låta foök som vill prova på fp chancen. Gynnar alla i slutändan.

NKM-Erik
stockholm
Här sen Aug 2012

Rickard och Tobias. Skriv upp er för nyhetsbrevet på timeattack.nu så kommer ni få en hel del info.
Om inte den besvarar era frÅgor så maila Ralph eller Robin

Lycka till och hoppas ni får svar på era frågor

Västkusten
Här sen Okt 2007

Man kan ju släppa lite extra platser en vecka innan och låta dem betala på plats, blir inte jättemkt mer jobb administrativt.

Men som sagt killarna bakom TT får väl lägga upp det som de vill.

Här sen Feb 2003

Re:

NKM-Erik skrev:
Rickard och Tobias. Skriv upp er för nyhetsbrevet på timeattack.nu så kommer ni få en hel del info.
Om inte den besvarar era frÅgor så maila Ralph eller Robin

Lycka till och hoppas ni får svar på era frågor

Har vart anmäld till brevet sen dag 1..

Får maila Ralph istället

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

TA arrangeras ju av flera olika. Ralph och gänget är ju med god marginal störst, dessutom med en hel serie som RM/SM under SBF thumbs up

Men det finns ju även andra arrangörer som har mer sporadiska TA-tillfällen. För er som vill testa TA med slicks finns tillfälle till exempel här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=87477 thumbs up

Här sen Feb 2003

Och sm/rm har väl fler rätt att dela ut nu förtiden om jag fattat det rätt

Men ta.nu måste va störst ja

Mumba
KISA
Här sen Aug 2009

Re:

Fastlane skrev:
Anton,

Det har gått mkt TT innan och går faktiskt andra rent parallellt men det som är nytt är ju det du trycker på, SBF, en hel serie och SM Status.

Jag personligen tycker det är skittråkigt att man inte kan köpa lösnummer som till vilken annan svensk racingserie som helst.

Jag som inte har möjlighet att köra allt pga tidsbrist och jobb (ja den som betalar nöjet får gå före) skulle väldigt gärna köra lösnummer.

Jag vet mycket väl att det finns mera TA event och var
på bl.a JDM Face Off för att just kolla om det var något för mig och
året efter körde jag första tävlingarna.

Jag trycker inte på något utan frågade om det fanns en serie innan TA.nu och med SBF reglemente och RM?
Eftersom det kom påstående att detta inte var något nytt alls.

Håller med till 100% att finns det tid över så kan man lägga det på t.ex dom som vill köra någon enstaka gång.

Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Re:

Anton-Dekorteknik skrev:
Fastlane skrev:
Anton,

Jag trycker inte på något utan frågade om det fanns en serie innan TA.nu och med SBF reglemente och RM?

Håller med till 100% att finns det tid över så kan man lägga det på t.ex dom som vill köra någon enstaka gång.

Hoppas kunna deltaga lite i slutet av säsongen om råttan känns tillräckligt utprovad, annars får det bli nästa säsong.

KISA
Här sen Aug 2009

Re:

Fastlane skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Fastlane skrev:
Anton,

Hoppas kunna deltaga lite i slutet av säsongen om råttan känns tillräckligt utprovad, annars får det bli nästa säsong.

Hade varit skitskoj om du kunde vara med i alla fall
till nästa år.

Kanske blir 2st wankelbilar utan wankelmotorer i så fall

rasssta
Stockholm
Här sen Apr 2012

Fler bilar i Club hade varit nice, så poängen därifrån räknas i Riksmästerskapet

Supramannen

Här sen Feb 2003

Nu har jag mailat till Ralph

Väntar på svar, även puppan väntar på svar tror jag

Ralphsdäck
Sjuntorp
Här sen Maj 2007

Re:

Supramannen skrev:
Nu har jag mailat till Ralph

Väntar på svar, även puppan väntar på svar tror jag

du har mail

Ralph's Däck AB
Mjölnaregatan 4
461 32 Trollhättan
0520-44 44 99
www.ralphsdack.com
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Jag väntar fortfarande på mitt mailsvar...

TheMicke_J
Södertälje
Här sen Aug 2012

Kortfattat svar: Vi är TOKGLADA över all positiv respons, och önskar det fanns möjligheter att klona inte bara oss själva... utan funktionärer, datum lediga på banor, antalet timmar på dygnet, uppoffrande sponsorer osv. osv.

Vi har just nu har en jätteuppgift i att driva serien med nästan 50 anmälda i första hand, alltid sagt att det inte bara av ekonomiska skyldigheter vi måste prioritera dessa människor först- utan också av moraliska då de trodde på oss i ett tidigt skede och gett oss sitt förtroende = sådant måste man förvalta innan man synar övrig efterfrågan som ställts (än en gång, en ren dröm att detta verkar spridas).

Men! Kan glädja alla åt att det i MINSTA fall blir gott om "extra" platser till vår maffiga final på Mittsverige-banan dit man kan komma och köra singel.

Varför inte andra banor...? Kort om bantider (17.00 oftast), kort om administrativ personal och även om man hade velat det; så är det inte bara "dyka upp och köra" när det är RM-tävling etc. Mycket förberedelser som inte hade funkat ifall vi inte haft serieanmälda, vågar inte tänka på hur kostnaderna skjutit i höjden om vi direkt behövt ta in någon på heltid bara på att svara på frågor/sköta anmälningar- detta drivs av eldsjälar som inte tar ut en spänn i lön för det. Honest truth!

Vi suger i oss av all kritik av A L L A även om man inte hinner svara på alla forum som bara finns, så vill ni känna er mer säkra på något:

info@ralphsdack.com
mikael@superiorimports.se
timeattack@live.se

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

En viktig notis

Ni är 50 anmälda 20 kom ej och 5 bröt. Detta är inte unikt för detta tillfälle. Så man borde överboka med minst 10-15 bilar.

Angående singel körningar förstår jag att man prioriterar serie anmälda före.

I mitt fall är jag intresserad av serien inte endast singel.

racefan
Fjällbacka
Här sen Nov 2006

va?

20 kom? eller 34 st besiktade bilar på rudskogen.Det kommer säkert 45 till Tierp då 11 maj är tidigt på säsongen och inte alla som hunnit klart..

Citera
Allmänt banåkaforum
Anmälan Timeattack.nu 2013
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
41737 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande