Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1 besök senaste veckan (2856 totalt) |
Formula One Gran Premio de Espana 2013
82 depåstopp och ett race som var tråkigare än de brukar vara i Monaco, åtminstone de stunder jag inte somnade. Mest imponerande i mina ögon var Gutierrez. De övriga gjorde väl det man förväntar sig av dem. Nån kanske borde informera Pirelli om att slitbanorna ska sitta fast hela tiden däcken används. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re: Formula One Gran Premio de Espana 2013
Jag tyckte det var rätt ok rejs fram till sista depåstoppen, då varierade det ju en hel del och det kändes som Kimi skulle kunna utmana, men sista 15-16 varven var tråkiga... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Snacka om reklamjippo från Ferrari...
http://youtu.be/tz4F5-FdoJs Men är det inte en blå-gul flagga Alanso har i nacken? ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Re:
Jo. Det är Asturias flagga: http://en.wikipedia.org/wiki/Asturia Alonso är född och uppvuxen där, och jag tror han fortfarande bor där. Det skulle vara intressant att veta om det där var ett race-chassi. Troligen inte. ![]() |
||||
Re: Formula One Gran Premio de Espana 2013
De var helt bortklippta i sammandraget. Jag tyckte det var ett spännande och bra race (därför)... ![]() |
||||
Börjar bli mer och mer övertygad om att man ska korta ned racen 10-20 varv, sluta med depåstopp, införa ett stycke slitstarkt däck och enbart tillåta depå när det blivit punktering eller börjat falla regn
![]() Och vad är det för skämt från domarna att Alonzo riskerar/riskerade bestraffning för att plocka upp en flagga? Inte för att jag hejar på Alonzo. _________________ Tomas Berg "Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death" |
||||
Re:
Pirelli säger iaf att deras ambition är mellan 2-3 stopp per race vilket jag tycker är vettigt. Har svårt att inte gilla Alonso efter hans körning första varvet. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Inte det roligaste racet kanske men jag blev väldigt glad att Alonso tog hem det och Ferrari imponerar återigen under söndagen. Det blev ju spännande att se vilken strategi som skulle betala sig bäst och jag tror absolut att Lotus gör helt rätt men Ferrarin är helt enkelt snabbare totalt sett.
Kan inte varit roligt för Hamilton som konstant gled ner i fältet från 2:a till 12:e plats... Rosberg klarade sig lite bättre men det måste vara enormt frustrerande. Tror det var Horner som sade något fyndigt med att det kommer att bli trafikstockning i Monaco och det kan ju iofs vara roligt ![]() Enligt min åsikt är det för mycket med fyra depåstopp, normen borde ligga på två och att vissa team kan köra ett eller tre beroende på hur de vill lägga upp det. Det blir extremt svårt att följa som det såg ut nu. Men det verkar som Pirelli tycker detsamma så det blir förmodligen justeringar. _________________ Peter Vighagen |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1 besök senaste veckan (2856 totalt) |