Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
4306 besök totalt |
Hur uppgradera debutlicens till Nationell billigast/enklast?
Hej, Jag och en polare har bestämmt att vi ska åka VLN innan vi grävs ner... Problemet är att vi måste ha Nationell licens för att köra VLN och vi har debutlicens! Är det någon som kan tipsa oss om hur vi enklast kan få det utan att lägga ner massor av tid och pengar på Svensk racing? Finns det någon "genväg"? Tacksam för tipps och ideér ![]() |
||||||
|
||||||
SSK och ER cup brukar köra nationella tävlingar
Porsche sport cup kör endast lokal. (vilket ej ger meriter) Logga in på SBF Online och sök under "mina evenemang" https://www.sbf.se/login.php _________________ ![]() |
||||||
Eller bara gå in under BO och välj uppgradera, det är väl upp till klubben att sen kolla upp meriterna...
|
||||||
Re:
Dum fråga men vad menar du med BO? |
||||||
Re:
|
||||||
Re:
![]() ![]() Jag kan tydligen bara uppgrader till breisladd konkurrensen online... -------------------------------------------------------------------------------- Ansök om ny uppklassning Klassa upp förarlicens: Racing (RA D) Racing (RA ) Kanske gör en fuling och går till klubben och fyller i en ansökan helt enkelt ![]() |
||||||
Re:
"Nationell licens gäller för nationella tävlingar i EU-länder och länder som FIA jämställer med EU-länder. " För tävlingar med Internationell FIAklassning krävs internationell licens oavsett om den sker i Sverige. STCC körs tex som Nationell (vad jag kan läsa mig till) så alla förare från EU-länder behöver bara Nationell licens från sitt land för att delta. |
||||||
Re:
Det är väl endast tävlingar som går via FIA som kräver internationell licens? För att få internationell licens krävs bara ett visst antal race med nationell licens, minns inte antalet nu men har tre eller fem i huvudet. Har man åkt mästerskaps tävling kan man söka b direkt annars få man köra ett år på c först. Internationell licens är något dyrare... ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Re:
För att köra VLN räcker det med nationell licens. För 24 timmars krävs internationell licens eller någon form av dispens... |
||||||
Re:
För att köra VLN räcker det med nationell licens. För 24 timmars krävs internationell licens eller någon form av dispens... |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
4306 besök totalt |