Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 3151 besök totalt |
JAAA ![]() Nr 69 åker hon med i SLC Endurance och teamet heter Raketservice och den första tävlingen så var det en Citroen BX eftersom den riktiga bilen inte var klar. Och den riktiga bilen som är en Opel Speedster, kommer bli färdig till 18-20 Juni på Kinnekulle där det då är en SLC tävling där det då körs tävlingar i SLC Endurance 3h och Shell Helix Endurance Trophy (8h) som nämnda team kommer köra bägge, dessutom är det då tävlingar i SLC GT, V8 Challenge, BMW Cup och Beetle Cup. Något oklart ? ![]() |
||||||||||||||||
Ja, en sak: Kan hon styra? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||||||||
Ja, en sak: Kan hon styra?[/quote]
Enklaste sättet att ta reda på det är väl att utmana Helena i ett SLC-race ![]() Do ya got the guts ![]() ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||||||||||
nja, skulle jag själv svara på den frågan. har bara kört en racingtävling hitills...men det kommer! _________________ Helena Lindin ![]() |
||||||||||||||||
"When the flag drops, the bull shit stops!" Fredrik - SLC: Hur var det med de här Sprintloppen som SLC anordnade; klassar min bil in där? /en som blir trött efter 15 varv. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||||||||
No can do, jag är 10 kg för tung. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||||||||
om du har/kan ordna en vagnbok från SBF och har 4 hjul så finns det en klass som passar.... Nästa är som sagt 18-19 Juni på Kinnekulle |
||||||||||||||||
Check!
Check!
Hur långa är loppen? 3h är tyvärr för länge för mig, ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||||||||
Våra sprintlopp är normal längd , dvs ca 30 Km eller rättare sagt på kinnekulle blir det 14 varv.... Och då är det en tidsträning på 25 min och 2 heat á 14 varv... alltihopa på Lördagen. Sen finns det även möjlighet att träna på Fredagen hela dagen. Läs mer på www.slc.se och tryck på "Affischen" för kinnekulle som finns på framsidan i övre högra hörnet av sidan. Förresten , hade du inte VW motor i din Alfa? för isåfall är du även välkommen att åka Bug Run (som är öppen för alla bilar som har antingen kaross eller/och motor från VW. Mer info här https://rejsa.nu/artikel.php?t=10186 |
||||||||||||||||
Jag är lite vilse på SLCs sida; var hittar jag information om klass 5, 6 och 7? Bug Run; är det ett alias för Toyo Beetle Cup? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||||||||
Den klassen som gäller för din bil är Kl.6 ... Om du trycker på RACEINFo i menyn och sen REGLER så hittar du tekniska regler för kl.6 SLC GT400. Bug Run är ett helt eget arrangemang (VW Träff) som även kör VW race för både Super VW och ett samlingrace för alla karossbilar (som har kaross och/eller motor från VW) .... går på Mantorp Park den 12-13 Juni, men läs mer på länken så ser du https://rejsa.nu/artikel.php?t=10186 |
||||||||||||||||
Upp till 4 liters cylindervolym! 'känns inte som att jag har så mycket att hämta där. ![]()
Är Bug Run en serie eller en - once a year? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||||||||
Näe , kanske inte. Fast dom snabbaste bilarna är på 2 liter...... men du får ju åka och någon måste ju vara sist med. Sen åker dom tillsammans med t.ex beetle Cup bilarna så bilar att kämpa emot på banan borde du ju kunna ha ändå. Bug Run är ett once a Year evenemang.... med stor publik/träffdeltagare. |
||||||||||||||||
o, fan! e' de' sandloppor eller? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||||||||
Seriöst..... vill du tävla eller är det bara att kommentera ![]() om du seriöst vill tävla så hjälper jag gärna till..... men en del av dina kommenterar får mig tveksam vad du är ute efter. |
||||||||||||||||
Det var inte meningen att vara otrevlig. ![]() Jag omformulerar frågan: Är det Sevenbilar de som lyckas ta sig runt Gelleråsen på 1.10.xx med endast 2 liters cylindervolym?
Ja, jag vill tävla. Jag försöker bara hitta en klass; där jag inte behöver vara glad, för att jag bara kom näst sist. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||||||||
Näe, den ena är en BMW och den andra en Audi..... just nu har vi ingen klass där du kan vinna, men vi har planer till nästa år........ men det är ändå möjligt att vara med, t.ex så har en Fyndbörsen Cup bil varit med och åkt...... och eftersom vi kör flera klasser samtidigt i heatet så kommer du inte vara sist på banan (annat än om du kör extremt uselt) så bilar att tävla mot på banan finns det.... dock än om inte i klassen på papperet. |
||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 3151 besök totalt |