| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Galvat bult och utter
|
1362 besök totalt |
|
Galvat bult och utter
Hejsan Ska inom snar framtid ta ned bakvagnen på 924an. Tänkte passa på att byta bultar och muttrar. Blir ju både finare och bättre. Men vad ska jag välja? Vad kan jag ha? Funderar på galvade bultar och muttrar. De håller ju mot yttre påverkan men blir det knasigt att använda såna?
EDIT: Heter kanske varmförzinkat? FZV. _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
|
Knasigt och knasigt... det handlar om vad du har tillgång till skulle jag säga. Varmförzinkat i så små dimensioner är förmodligen svårt att hitta på ett enkelt vis.
För bästa korrosionsskydd så vill du ha ZiNi (elektrolytisk) eller zink-flake med rätt recept. Ingen av dem är enkelt att köpa utan att lägga order på stora volymer, speciellt inte för en privatperson.. Vanligen är det enklast att spana i reservdelslistorna från biltillverkarna för att på så vis hitta fästelement som passar din applikation. _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Ja, det är klart att det ger ett bra korrosionsskydd.
Det jag menar är att det inte är helt självklart att hitta flänsskruv och fingängat som är varmgalvat på hyllan där du vanligen köper skruv och mutter. _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Re:
Väldigt lite som är fingängat faktiskt. Hittar bara lite i framvagnen och såklart bultar för hjulinställning. _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
|
Hor men Axel Starcks Maskinaffær i Trollhættan efter skruv.
Utter kanske du kan kopa på Nordens Ark
|
||||
|
Re:
Läst ditt inlägg om och om igen. fattade inte.. Sen började jag förstå. Vill inte ha en galvad utter som håller i bakvagnen
_________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||||
|
Re:
Inte? Hort att dom ska vara ganska sega For er som inte forstår så tænkte jag på rubriken |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Galvat bult och utter
|
1362 besök totalt |