Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
7609 besök totalt |
Många till start i Timeattack på Tierp på lördag
_________________ ![]() |
||
Massa info inför lördag kopierat från www.timeattack.nu
![]() TIDSSCHEMA (PRELIMINÄRT): 16.00-21.00 Bes+anmälan Fredagen den 31 Maj 07.00-09.00 Anmälan+efter bet.+efter bes. 08.15-08.30 Förarmöte 08.45-09.00 Mastervarv följa John efter Pacecar 09.00-09.20 Warmup Club 09.25-09.45 Warmup Club Ch 09.50-10.10 Warmup Pro Mod+Pro 10.15-10.30 Q1 Club 10.35-10.50 Q1 Club Ch Gr1 10.55-11.10 Q1 Club Ch Gr2 11.20-11.35 Q1 Pro Mod+Pro Gr1 11.40-11.55 Q1 Pro Mod+Pro Gr2 12.00-12.15 Q2 Club 12.20-12.35 Q2 Club Ch Gr1 12.40-12.55 Q2 Club Ch Gr2 12.55-13.50 Lunch 13.55-14.10 Q2 Pro Mod+Pro Gr1 14.15-14.30 Q2 Pro Mod+Pro Gr2 14.40-14.55 Q3 Club 15.00-15.15 Q3 Club Ch Gr1 15.20-15.35 Q3 Club Ch Gr2 15.45-16.00 Q3 Pro Mod+Pro Gr1 16.05-16.20 Q3 Pro Mod+Pro Gr2 16.30-16.40 Top 8 Kval Club Ch 16.50-17.00 Top 8 Kval Pro Mod+Pro 17.05-17.20 Final Club 17.25-17.40 Final Club Ch 17.45-18.00 Final Pro Mod+Pro 18.30 Prisutdelning på anvisad plats. - - - Besiktningsrutin fredag & lördag: -Det går bra att besikta bilen och anmäla sig från 16.00. Bilen skall vara urplockad på lösa föremål och tvättad. -Utkvittering av transponder och nummerskyltar blir tillgängligt senare under kvällen ca 19.00, ni måste ha genomgått en besiktning först. Kom ihåg att det är ditt ansvar att bilen har streamer, nummerskyltar, transponder och godkänts i besiktning innan du släpps ut på banan under lördag. -Lördag kommer alla sakerna du behöver finnas tillgängliga på samma ställe (tidtagningen) att kvittera ut vid din anmälan. Har du inte fått något av ovan fredag kväll hämtar du det under morgonen. OBS! Nya nummerskyltar detta event. -PRESSENING UNDER BILEN: Detta är strängt reglerat och man kan riskera böter om man inte har ett miljöskydd under bilen. - - - GENOMFÖRANDE KVAL & FINALER: -Samma procedur som på Rudskogen. Bästa resultatet från samtliga Q1 - Q3 heat tar ut Top 8 samt bonuspoäng och övriga placeringar. Inga resultat är officiella förs protesttiden löpt ut. - - - MAT: Tierp Arena har sin restaurang (serveringstält) öppet hela dagen för lunch & fika. Som alltid bjuder TA.nu alla förare på gratis kaffe under hela dagen (gäller även PRESS & FUNKTIONÄRER). - - - BOENDE: Vi rekommenderar varmt Söderfors Camping som vi fått följande erbjudande av: Stugan kostar 375 kr per dygn och stuga. Sänglinne hyr vi ut för 50 kr per person. Då är det påslakan set med handhanduk samt handduk för dusch. Vår hemsida www.tierpscamping.se mvh Janne Cederholm 0293-30850 eller 070-2434004 - - - SPONSORER: Ej i specifik ordning Dekorteknik.com Lycksele Bildemontering Realcar Takata Racing Pokalhuset Lars Hansson Bil JRM Racing (Motul) Superior Imports Ralphs Däck Race Consulting Rejsa.nu - - - PUBLIK: Eventet på Tierp Arena är inte ett öppet publikevent, men anhöriga till förarna är välkomna att följa tävlingen. Vi uppmuntrar er att främst finnas med på varje förares "mekanikerlista" så ni är försäkrade i depån etc. Om du som åskådare privat och i egen individ vill komma, är du välkommen. Men större grupper kan vi inte ta emot. - - - ALLMÄN INFO & HITTA HIT: https://rejsa.nu/bana_info.asp?tierp - - - KONTAKTPERSONER SAMT FEEDBACK FRÅN FÖRARE & ÅSKÅDARE: Huvudansvarig *Fredag* (Generalla frågor): Robin Antonsson 070 759 21 50 Huvudansvarig (Generalla frågor + Media + Tidtagning + Administrativa frågor): Mikael Jarosinski 0738 12 11 90 Säkerhetschef (Besiktning etc): Ralph Bohman 070 377 17 70 EXTRA PERSONAL: Fredag: På plats kommer två ambassadörer finnas på plats för att ta emot alla frågor som Robin inte hinner med. Behöver ni t.ex. hjälp med nummerskyltar, allmäna frågor förare mellan. tveka inte att kontakta dom: Erik Karlén NKM Racing team (PRO/ProModified): 073 047 70 93 Henrik Lindqvist (Club Challenge): 070 898 94 84 Lördag: Micke (0738121190) på plats som ansvarig för alla förares välbefinnande, assisterad av Thomas Wennerström (070 363 51 10, presenteras på förarmötet) som är förberedd på att ta emot feedback, kritik och hjälpa er i nöd. - - - Vi har arbetat hårt med för tillfället halverade resurser, men hoppas detta ger resultat i ett ännu bättre arrangemang än succé-premiären på Rudskogen. Ni kan som alltid FÖLJA VÅR FACEBOOK eller om ni har allmän feedback sända ett mail till info@superiorimports.se eller info@ralphsdack.com! _________________ ![]() |
||
Re:
Det blev bra med körning för alla. Tidtagningen strulade ett tag, panik! Så allt stod still en stund på förmiddagen men efter att ha flyttat tidtagningsutrustningen till den andra nedgrävda slingan längs strippenrakan istället kom det igång. Ralph o gänget var kreativa och förhandlade med funkisarna så att de jobbade även under det tänkta lunchuppehållet så tack vare det så var man ikapp körschemat helt och hållet efter ett tag ![]() ![]() ![]() ![]() Så "cut them some slack" Rickard ![]() PS: Jag var med marginal snabbaste Citroen C1 under dagen ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Nu tar du nog egna ord i munnen
Har inte sagt et ord om att dom gör ett dåligt jobb, konstaterade bara att dom ännu en gång va runt 25/30 och det finns massor med extra plats om man satsar på 50 stycken Men men kul att ni som fick köra hade roligt _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Vilken kanon dag det blev till slut.
Dagen började med att man körde dåligt riktigt dåligt osäker på bilen och banan. Fick lite mer förtroende till q1 och kom på 9 plats där med 1:16.964 Q2 fick jag lite ideer om vart jag skulle vara på banan efter att legat bakom JoCCe och fick till slut 1:12.207. Q3 stog man över. Top 8 kvalet. kommer knapt ihåg att jag körde där. fick väll svart flag efter jag höll på och få värmeslag i bilen och drog ner rutan lite. fick åka ut igen när jag drog igen och tog en näst bästa tid på det kvalet. Kommer in i depån kör vanliga kollen. ber 2 mekaniker att fixa tankning dem åker iväg med bilen till tankplatsen kommer tillbaka in och 1meter kvar på pressen i depån låter det pling om bilen och laddlampan lyser. visar sig att servopumps hjulet gått av. HOW THE FU---CK........ Går på jakt på varenda evo på tierp arena. enda hjulet som finns på plats är Nore's som är ute och kör CH finalen. direkt när han kommer in får han åka in bredvid och mina mekaniker går loss på hans bil innan han ens fattat va som händer i stort set. Sitter i bilen start klar. mekanikerna gör ett kanon jobb och jobbar helt stört snabbt. kommer ut 5min sent men jag va så laddad så klev på direkt och fick upp tempot efter 2 varv och på varv 3 noll bromsar skivorna i fram är tvärslut. bubblade i bromsvätske behållaren.... Fan för små bromsar...... men kommer in och får höra att wembo va 0,008 sek snabbare. spelade ingen roll va jätte glad endå. nu kanske 0,008 sek känns lite sådär men min plan var att ta poäng på 8plats. Viste att min chassie setup va rikgtigt dålig för tierp men kanon för rudskogen och kommande kinnekulle så ville inte skruva bort den. Nu ere nya skivor och bromsvätska som står på tur. skulle sitta fint med vattenkylda bromsok.....big need.... _________________ Mikael Engblom |
||
Eftersnackstråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
7609 besök totalt |