Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Lotus Europa framskärm
1271 besök totalt
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Lotus Europa framskärm

Jag hållar på med att renovera en Lotus Europa S2 från 1968. Karossen har tidigare varit krockad, så höger framskärm är helt förstörd. En tidigare ägare har monterat en ny framskärm, dock av fel typ. I och med att denna bilen är tillverkad tidigt 1968, ser skärmen ut som en S1 eller Lotus 47 skärm, vilket gör det hela ganska problematiskt. En ny sådan skärm finns bara att få tag på på ett enda ställe och priset skulle bli över 6000 kr för en sådan glasfiberbit. Inte kul. Det finns ju två alternativ: Att skaffa en ny skärm, eller en begagnad/ skadad skärm, eller att helt enkelt bygga en skärm. Är det någon som har några idéer över var man skulle kunna få tag på en sådan skärm, eller kanske känner till någon som är haj på att göra sådana. Det kanske finns en form någonstans.

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004

Bör nog finnas någon gjutform inom riket, annars får du väl gjuta av en likadan bil. Fast det sägs vara riktigt svårt att passa ihop bitarna så det blir snyggt sedan.

Hör av mig om jag ser eller hör nåt.

Ny kulbil i garaget.
Citera
joakim_adolfson
Vallentuna
Här sen Mar 2003

Hej Max,

kolla på lccs.nu om du inte gjort det tidigare, vet att jag blev erbjuden en sådan i höstas. Titta under säljes..

Lotus Europa framskärm
1271 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande