Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
delar från usa!?
1055 besök totalt
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004

Trådstartare
delar från usa!?

jag letar efter en bakvagn till min porsche och har hittat i bla usa! men nu undrar jag hur mycke man får läga på priset för att få en vetig pris bild på grejorna! thumbs up

tips från du som har bestält saker från usa skulle uppskatas!

saken i fråga är en bakvagn från en porsche 993 turbo komplet för 2500dollar!
http://911pcar.com/Porsche_Parts/porsche_parts_suspensions.htm

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

du får nog räkna med minst 3-4000 för frakten, om du inte hittar ngn som ska ta hem en container från usa.
börja med att lägga ut lite frågor på olika forum för att hitta ngn som kan hjälpa dig.
då kan du komma undan mkt tull och moms också.

om du tar hem den själv, så kan du be dom skriva ned värdet till typ 300$ utan att riskera att bli upptaxerad och då är det 3.5% (osäker på den exakta %) tull och 25% moms på hela värdet inkl frakt.
då blir det ca 600$ i frakt och tull att lägga till dom 2500$ som bakvagnen kostade och det blir ca 23-24000:- klart i sverige.

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Du kan annars anlita tex nordtrafik... Har för mig de tar 100 dollar/kubikmeter och sen en fast avgift på 100 dollar...
Du kan som sagt få säljaren till att skriva ner värdet så du slipper undan lite tull o mos.
Var i staterna finns bakvagnen?
Frakten till kusten kan bli ganska dyr också (om den ligger mitt i staterna alltså)
Sen finns det california shipping som polaren skickat en massa saker med och har mycket bra erfarenheter av! Men det finns enbart i LA.
Nordtrafik har ställen över hela kusterna, kolla här: www.nordtrafik.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

om detär Florida........så kan vi hjälpa till.

Men som Jeppsson vet, så blir det för krångligt om det ska skickas från någon anna stat.

Hur gick det föresten med dina grejor Jeppsson..

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Citat:
du får nog räkna med minst 3-4000 för frakten, om du inte hittar ngn som ska ta hem en container från usa.
börja med att lägga ut lite frågor på olika forum för att hitta ngn som kan hjälpa dig.
då kan du komma undan mkt tull och moms också.

om du tar hem den själv, så kan du be dom skriva ned värdet till typ 300$ utan att riskera att bli upptaxerad och då är det 3.5% (osäker på den exakta %) tull och 25% moms på hela värdet inkl frakt.
då blir det ca 600$ i frakt och tull att lägga till dom 2500$ som bakvagnen kostade och det blir ca 23-24000:- klart i sverige.

hm låter ju rimligt för en bakvagn med bromsar dämpare fjädrar drivaxlar mm! från en "Porsche 993 twin turbo rear suspension assembly with big reds from a 1997 will fit years 1995 - 98"

grejorna finns i los angeles! nån som har kontakter där (på deras hemsida står det att dom skickar" "worldwide"

har inte tittat så mycke i tyskland än men är det nån som vet var man kan hitta tyska skrotar (porsche)

Lund
Här sen Feb 2003

Jonny: om det är ebay, brukar worldwide betyda ups (=dyrt!)... ring nordtrafik så får du en adress dit du kan skicka sakerna och gubben berättar för dig hur delarna måste märkas... Sen berättar du bara för säljaren att han ska köra grejorna till adressen du fått av nordtrafik och att han märker upp paketen (samt skriver ner kvittot... det kan INTE nordtrafik göra...)

Butterlfy: Jodå.. det löste sig... coiloverserna kom fram till polaren samma dag som han skulle skeppa en cadillac till sverige... de är halvvägs på sjön nu tror jag
Fast jag har köpt några till saker som hade behövt frakt...
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004

Trådstartare
det är inte ebay!
utan en porsche skrot i los angles!
se länk http://911pcar.com

nån som har mer fakta om california shipping?
någonting man ska tänka på/akta sig för om man handlar från usa!

delar från usa!?
1055 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande