| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Honda Integra Type-R -98 - 331hk N/A!
|
18 besök senaste veckan (77125 totalt) |
|
Då har jag rivit lådan, och det var ingen vacker syn direkt
Magneten:
Det som är kvar av fyran (syns att även trean tagit stryk):
Hade tänkt renovera upp lådan igen men... Två lager är helt slut, samt slutväxeln har tagit stryk. +3an och 4an då. Så denna lådan har gjort sitt. Blir till att köpa en begad låda och flytta över diffen. Måste säga att jag är jävligt imponerad av F1-kopplingen från Gripforce (Ebay). Har kört med den hela säsongen utan problem, och nu när jag rev den ser den knappt använd ut
_________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
Ja den är snart fit for fight igen
Liiite mer effekt kan väl inte skada?
Tack,tack, jo jag blev jävligt nöjd när den tiden dök upp i Laptimern
_________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||||
|
|
||||||
|
Ja det blev inte mycket kört förra säsongen, 3 tankar typ.
Blev väl 2ggr på gelleråsen med en bästa tid på 1.15.7 Bilen drog dock lite väl mycket olja, så efter ett komptest så fastställdes att kolvringarna var dåliga på 1ans cylinder. Så då får man passa på att trimma lite
Nya kolvar hemma, som ska ge 13,7:1 i komp:
Får väl se när jag kan montera dom, lyckades med konststycket att köra av fotknölen på snowboard.
Sen så har vi ju en liten på gång med som kommer lagom tills det är dags att ta bort gipset... _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||||
|
Nu är den uppstartad med 13,7-kolvarna och E85!
Jag har även fixat ett justerbart stopp för kopplingspedalen för att förhindra crankwalk:
Samt fixat så det är AN-koppling på oem tankarmatur från en Civic då Integran har rör på både trycksidan och returen:
Nu är det väl bara mappning kvar... _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||||
|
Kul att du är igång igen. Ska bli kul att se vad du får för resultat på E85 jag har tänkt tanken själv då jag behöver mer effekt.
|
||||||
|
Re:
Grattis till nytillskottet får jag säga då också
|
||||||
|
Re:
Fint namn ! Heter min son med _________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Honda Integra Type-R -98 - 331hk N/A!
|
18 besök senaste veckan (77125 totalt) |