Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Bilder från Nürburgring/Nordschleife
2 besök senaste veckan (1704 totalt)
Marzocchi
Småland
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Bilder från Nürburgring/Nordschleife

Ett par bilder från vår älsklingsbana HÄR

_________________
Martin Lindeberg
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Trevligt thumbs up

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42373

Forumägare
Forumägare

Fina bilder!

Vad är detta?


_________________
Magnus Thomé
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Magnus Thomé skrev:
Fina bilder!

Vad är detta?



Detta är nog något väldigt roligt men vad den heter vet jag inte

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491



Jag tycker det ser ut som en Ultima, fast utan tak.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491



Jag kollade på Ultimas webb och det är nog antingen en Ultima Spyder eller en Ultima Can-Am. Verkar mest se ut som en Spyder.

http://www.ultimasports.co.uk/

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Marzocchi
Småland
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
En Spyder, om man ska tro blinkersplaceringen.

_________________
Martin Lindeberg
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13315



varför kapar man av taket på en racebil egentligen?
trodde att aerodynamiken var bättre med tak..
Någon annan aspekt?
Citera
Stefan Stenbeck
Norsborg/Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 856



...med en V8:a på 500+ hk och runt 900kg är väl dynamik ointressant eller?
Det är trots allt en ban/gatbil med hiskeliga prestanda där det gäller att popnita fast hårbotten...

_________________
Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis"
Legitimerad tvålkoppsförare..
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jeppson skrev:
varför kapar man av taket på en racebil egentligen?
trodde att aerodynamiken var bättre med tak..
Någon annan aspekt?


Det kanske hälper till att sälja några extra bilar till folk som gärna åker en sväng förbi korvmojjen för att visa upp sin bil..


Stenis skrev:
...med en V8:a på 500+ hk och runt 900kg är väl dynamik ointressant eller?



Det är väl då det börjar bli riktigt intressant med vettig aerodynamik?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Stefan Stenbeck
Norsborg/Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 856



Anton Lillsund skrev:

Det är väl då det börjar bli riktigt intressant med vettig aerodynamik?

Japp, men det hänger väl på vad du nyttjar bilen till eller hur?
På banan, självklart, vid rö'ljuset...knappast!

_________________
Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis"
Legitimerad tvålkoppsförare..
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19114



Jag har för mig att aerodynamiken på öppna Le-Mans bilar är bättre iom att det i realiteten blir en tunnare Corda (skapar mindre lyftkrafter) om man ser bilen som en vinge. Dessutom är det bättre komfort iom att det inte blir lika varmt.

Fast jag kan ju ha kommit ihåg fel också.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Jag körde Formel 3 och vet varför man kapar taket.

Ni vet det där snacket om att göka med och utan gummi, ta den liknelsen

Det är skönt att köra öppet!

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Bilder o videos
Bilder från Nürburgring/Nordschleife
2 besök senaste veckan (1704 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande