Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) Superläge för Renault idag! | << 1, 2, 3, 4 >> 16802 besök totalt |
Grymt race!!
Fräckt att se de sista 10 varven! Annars tyckte iallafall jag att Alonsos krasch påminde om Satos för två år sedan. Lite taskig start av Sato annars, jag hejar inte på Schumi men det var väl ändå lite väl häftigt enligt mig. |
||||
Jag tyckte det såg ut som MS klantade till sig ordentligt (för en gångs skull) syntes på hans kroppsspråk efteråt att döma...
Ett riktigt spännande lopp var det och jag är så otroligt imponerad av hur fort dom kan köra...300km/h mitt istan!..i Buttons onbordkamera kunde man se hans framhjul nästan nudda muren ibland...hur fan klarar dom marginalerna varv efter varv..*puh* Vilken kobra-start av Sato förresten...! _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Måste säga att JAG iaf tyckte att Schumi hade BARA sig själv att skylla denna gång!
Montoya hade inte alls nått med hans tokhjärnsläpp att göra denna gång! Dock skulle jag tro att han garvade inne i hjälmen när det stod klart med hur det gick. Spontana applåder speglar verkligheten tyvärr. Är då verkligheten patetisk , bara en stilla fråga Jag brukar i normala fall förundras över Schumis sätt att bara dominera alla så totalt! Men denna gång hoppade till och med jag högt av glädje för ja förstod att spänningen bara skulle stiga och det skulle bli ett rafflande lopp. Jag kände exakt likadant för en massa år sedan när Maclaren var sååå överlägsna! Dem gillade jag inte alls då , men nu ligger de ju i underläge och allt kan förändras! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Enligt några webbsidor så brast något v. fram på shumis bil i kurvan och han bromsade, jpm var ju bara het på gröten som vanligt.. Köra på framförvarande bil under Pacecar varv är klantigt iaf, man kan dock inte klandra jpm i detta fall även om han är den jag tycker sämst om av alla förare i hela f1 fältet pga av sina hjärnblödningar under racen. Jag kan småle kanske om han gör något dumt o kör av men jag applåderar inte iaf
Monaco är för övrigt alltid tråkigt att se på om ni frågar mig. Kul för Trulli idag, button var ju ingen överraskning då han har börjat starkt i år _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Montoya har blivit friad från MS incidenten nu!
Schumacher skulle värma sina bromsar, och låste upp däcket. JPM flyttade sig åt höger för att undvika honom och blev träffad. Brawn said: "It was very unfortunate. You don't want to go out of a race for that reason. We were informed that the safety car was coming in and it is normal to warm your brakes up." edit : ja visst är det klantigt att köra på framförvarande bil under pacecar, men det är ju en helt annat sak att köra på framförvarande bil som ställer sig på bromsen. btw. Ross Brawn trodde dessutom att Michael kunde vinna, för han hade massor med bränsle kvar tydligen. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Åker man bakom en pace-car så ska man hålla tillräckligt avstånd för att inte köra på framförvarande bil. Det är den som ligger direkt bakom pace-car som bestämmer tempot. Hade inte MS bromsat så hade han hamnat i bakänden på Mercan. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
"Åker man bakom en pace-car så ska man hålla tillräckligt avstånd för att inte köra på framförvarande bil. Det är den som ligger direkt bakom pace-car som bestämmer tempot. Hade inte MS bromsat så hade han hamnat i bakänden på Mercan."
skulle inte MS hålla tillräckligt avstånd då för att inte köra på mercan? _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Hehe. Jo det kan ju tyckas. Men man ser det "ofta" i amatörserier att folk är ouppmärksamma och kör in i bilen framför när det är safetycar ute. _________________ Daniel Steiner |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
okej. kolla på den här videon http://www.motorsportmediamulti.com/
här ser man att Schumacher är långt ifrån SC när han bromsar. han låser upp hjulen rejält. JPM undviker honom genom att köra åt höger. vilket hade gått bra om inte MS får för sig att svänga åt höger strax efteråt, och de får kontakt sida vid sida med däckena. förstår inte varför man ska anklaga JPM för det hela. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Det tillhör väl som vanligt allmänhyfs att ha klart bakåt om man nu skall testa bromsar, värma däck medelst svängar. Speciellt i tunnlar när ögat måste ställa om sig mellan ljust/mörkt och det aldrig förekommer bromsmanövrar där utom vid olyckor. Svårt att lasta JPM för den incidenten. (MS har ju för övrigt lite andra irrationella saker att förklara under tidigare säsonger med "avsiktliga" påkörningar mot de som ligger nära honom poängmässigt).
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
jag blev glad när jag konstaterade att MS kört sönder bilen (han var ju själv oskadd, och en bil går att ersätta!).
varför? Jo helt enkelt för att om det ska bli någon spänning i slutet av säsången krävs det att MS kör några rejs där han inte får poäng.... Eftersom han är ganska haj på o köra bil, så lär han knappast hamna på 10plats eller sämre, och enda möjligheten är ju då att han bryter ett par rejs... |
||||
Jag säger som Sabine _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Då säger jag så här
§164 f All the competing cars will form up in line behind the safety car no more than 5 car lengths apart. ...eller fia rättare sagt |
||||
FIA var iaf klara med sin bedömmning och inga straff utmäts för någon , de friar alla inblandade parter
|
||||
En annan knäpp grej hände med Kliens Jagga. Den smällem kostade minst
2,7 miljoner (och då snackar vi inte om skadorna på bilen). http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=268882&previousRenderType=6 _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Nu vet jag inte vad era TV-apparater visade för lopp men på min TV såg jag hur SCn var ute på sista varvet och hur MS förberedde sig för att köra snabbt, detta innebär (som vilken F1-förare i världen borde veta) bl a att man värmer bromsarna, detta görs genom att man accelererar och sedan bromsar hårt. MS gjorde detta i tunneln och när han bromsade hårt (vilket inte kan ha kommit som en överraskning för någon) så körde JPM in i honom. Solklart. Hade inte MS bromsat så hade han klippt SCn vilket Mäkinen påpekat.
Att MS vek åt höger har inte med saken att göra då JPM inte borde varit i närheten av MS i det läget och JPM borde ha kunnat räkna ut med röven att MS skulle bromsa i anslutning till sin acceleration eftersom de faktiskt hade SC framför. JPM är IMHo en helt värdelös förare i F1 som gång på gång visar att han inte är kapabel till en sport med snabba hastighetsändringar och högerkurvor. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
JPM var säkert angelägen om att ligga nära MS för att köra om honom när SC skulle vika undan. Undrar dock hur SC skulle kunna göra det i tunneln...
Nja - JPM är allt en slarvig förare. MEN.... 1/ först bromsar MS (JPM var inte beredd på detta är ju tydligt då har styr höger o precis undgår att köra in i baken) 2/ JPM kommer upp jämsides 3/de kör jämsides en stund o SEDAN viker MS till höger o tränger ut JPM? DÅ kan ju rimligen inte MS skylla på att han värmde däcken... Samt.. han borde ju sett JPM! Verkor som om MS ville ha JPM bakom sig o lära JPM en läxa. O så åkte han dit själv jaja.. de är nog inte direkt vänner de där två Nägon som hört vad MS o JPM säger om incidenten? _________________ Jan Å |
||||
Elitracing (åskådarracing) Superläge för Renault idag! | << 1, 2, 3, 4 >> 16802 besök totalt |