Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Svensk klubbracing
Driftingdäckstråden ! (Sladdgummi)
tråden läst  
26647 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2
 
   
Jonas_83
Göteborg



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 13 Okt 2009
Inlägg: 14
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Nov 2009 23:15     Re: Citera

KristianAE86 skrev:
jag har över 500hk (gissar vi iaf) & jag kör på 1,8-2.0bar absolut inte högre för
då kokar gummit i däcken snabbare



är det du som har den bakhjulsdrivna Evon? låter då inte som några 500 i den precis...men kan ju ha väldigt fel så.... vilken växel brukar du köra på? lät som du fick i 3an va?


_________________
Jonas Skogberg
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Kristian Hesselmark
ring knutstorp





Här sedan: 19 Jan 2003
Inlägg: 6929
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Nov 2009 23:22     Re: Citera

Jonas_83 skrev:


är det du som har den bakhjulsdrivna Evon? låter då inte som några 500 i den precis...
men kan ju ha väldigt fel så.... vilken växel brukar du köra på? lät som du fick i 3an va?


Varför så negativ ? tråden är tillängnad däckssnack, INTE att klanka ner på andras bilar.

Jag kör i 1-2-3-4:an bilen orkar även i 5:an men har inte hittat nån bana som tillåter detta ännu.


_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Jonas_83
Göteborg



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 13 Okt 2009
Inlägg: 14
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Nov 2009 23:28     Re: Citera

KristianAE86 skrev:
Jonas_83 skrev:


är det du som har den bakhjulsdrivna Evon? låter då inte som några 500 i den precis...
men kan ju ha väldigt fel så.... vilken växel brukar du köra på? lät som du fick i 3an va?


Varför så negativ ? tråden är tillängnad däckssnack, INTE att klanka ner på andras bilar.

Jag kör i 1-2-3-4:an bilen orkar även i 5:an men har inte hittat nån bana som tillåter detta ännu.



de va inte meningen å klanka ner...de va inte så de va menat...
vilka banor har du kört på då? hur menar du me att banan inte tilllåter att drifta på 5an?


_________________
Jonas Skogberg
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Jonas_83
Göteborg



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 13 Okt 2009
Inlägg: 14
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Nov 2009 00:52     Citera

http://www.garaget.org/video/8gk93na07rqx

för att ge en bild på vad skillnaden på dom däcken vi kört på i sommar så visar ja de med film..
den röda volvon i början på filmen kör där på begagnade märkesdäck och 5ans växel och ca 240km/h på bakdäcken med runt 400-450hk

lundgrens saab 9-3 carbon i mitten på filmen kör på nya A-one kina däck.. 3ans lr kanske 4ans växel och under 200km/h på bakdäcken..ni ser ju vilken jävla skillnad i rökutväckling det är och det är samtidigt bättre grepp i dom däcken...


http://www.garaget.org/video/pzq3zhnpsi9q

i film nr 2 så ser ni limmets vita E30 med ca 430hk, kör på 3ans växel har ja för mig å runt 160km/h på hjulen med A-one kina däck...

dom kina däcken kostar runt 500kr nya utan rabatter...
låter som värsta försäljaren men de va de bästa sättet ja kunde visa en klar skillnad på däck i de avseendet som vi haft i sommar...


_________________
Jonas Skogberg
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
TGR
Kinna





Här sedan: 27 Jul 2005
Inlägg: 198
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Nov 2009 00:32     Citera

Nu har jag en motorsvag bil men är det en långsam bana är friktionsdäck svår slagna men på en riktig bana när det börjar gå fort är dom väldigt svajiga. Körde dock på 4år gamla yokohama s306 på gatebil mantorp i somras och dom är dom goaste jag kört på någonsin. Bra känsla och höll ett pass på över halv timme och var ändå inte helt slut (var kanske 3mm från början) men antar att ålder spelar in mycke där. Körde även på dunlop sport 01 (ca 2år och 4mm) och dom demolerade efter 4varv. Gamla michelin energy har jag upplevt vara bra känsla i oxå. Har aldrig kört med några nya däck. Man ska akta sig för continental oxå förresten, håller knappt fram ens.

mvh


_________________
Tobias Gunnarsson
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Niklas Sandström
Kalix





Här sedan: 07 Nov 2002
Inlägg: 3123
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Nov 2009 13:09     Re: Citera

Jonas_83 skrev:
dom kina däcken kostar runt 500kr nya utan rabatter...
låter som värsta försäljaren men de va de bästa sättet ja kunde visa en klar skillnad på däck i de avseendet som vi haft i sommar...


Var får man tag i dom där Durun A-0ne i 17"?


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Jonas_83
Göteborg



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 13 Okt 2009
Inlägg: 14
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2009 02:05     Re: Citera

Niklas Sandström skrev:
Jonas_83 skrev:
dom kina däcken kostar runt 500kr nya utan rabatter...
låter som värsta försäljaren men de va de bästa sättet ja kunde visa en klar skillnad på däck i de avseendet som vi haft i sommar...


Var får man tag i dom där Durun A-0ne i 17"?




kontakta Ralph på Ralphs däck så får du mer info och exakt pris...


_________________
Jonas Skogberg
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
xtimmyx
Adelaide (AUS)





Här sedan: 07 Sep 2010
Inlägg: 439
Tipsa Facebook   Inlägg  18 Jun 2013 11:06     Citera

Trådlyyyyyyft!

Såg att frågan ställts tidigare i tråden men jag omformulerar och specifierar lite.

Hur är livslängden "avdubbade" vinterdäck vid drifting (gummit är väl betydligt mjukare än sommardäck)?
Har nämnligen 4st med rejält mönsterdjup jag gärna kör ihjäl istället för att slänga. Men får bara med mig 4 däck till banan och vore trist om man kommer till Driftbash på söndag och får slut på däck efter 15min.

Mitt förrförra par (gamla torra sommardäck) höll 3-4 driftdagar, och mitt senaste höll 15min. Så viss osäkerhet finns ju helt klart.

Bilen är en Miata på 140hk/1050kg så det är ju inte något driftmonster direkt, men det funkar. :P
https://www.youtube.com/watch?v=ptmorVe2MJY

Också, har någon nån uppfattning om däckstryck för att hjälpa livslängden?


_________________
Timmy Lundin
Toyota Chaser JZX100 - Drift-brukis 2.0
Toyota Soarer Z20 1JZ - All-in Driftis
Toyota MR2 AW11 - Långsam räser-bil
Volvo 245 - Till vardags
Svensk klubbracing
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Svensk klubbracing
Driftingdäckstråden ! (Sladdgummi)
tråden läst  
26647 ggr 
<<Föreg  1, 2

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.301 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec