Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 27, 28, 29 >> 8 besök senaste veckan (196537 totalt) |
Re:
Det låter intressant, vänligen forska lite. ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
Opel corsa tror jag har en bra modell av elservo, även Volvo 480 har någon(några) kört med.
Har för mig han med den vita corsan här på rejsa har ett sånt elservo, hmm.. Mattiash eller liknande? ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||||
Vi kör med elservo från en Opel astra -03. Funkar ganska bra, hänger inte alltid med vid riktigt snabba rattningar.
_________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||||
_________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||||
Re:
Tackar skall kollas upp.
Det är lite så jag uppfattade servon på 123an jag har, inte jättetrevligt.
Så kanske det är. Jag är ju fri som en fågel att välja & vraka. Fördelar/ Nackdelar??
Denna är elektrohydralisk då om jag gissar. Alltså en hydraulisk styrväxel med en elpump? Min första prio är att försöka utnyttja min orginalservo, den är jag grymt nöjd med. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
Re:
Denna är elektrohydralisk då om jag gissar. Alltså en hydraulisk styrväxel med en elpump? Min första prio är att försöka utnyttja min orginalservo, den är jag grymt nöjd med.[/quote] Det stämmer _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||||||
Re:
För att motorn var felplacerad ifrån början. ![]() Bmw cup är för mig helt ointressant, att jag inte bygger efter ett reglemente kan kanske (definitivt) minska en eventuell kundkrets på bilen men den planerar inte att säljas. &så ha jag en perfekt ursäkt att neka att jag skall till cupen till skillnad från Markus97... ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
Motorn sitter på plats med nya motorfästen.
![]() Nytt fäste för växellådan blev det också. ![]() Jag modifierade framvagnsbalken så att servopumpen fick plats. ![]() Då kan jag även använda orginal generator position. Om jag kan få rattstången att smita förbi generatorn vill säga. ![]() ![]() Är det någon som vet splinestorleken som BMW använder på e36an?? Det är trångt för rattstången minst sagt. Det borde inte ställa till några större negativa effekter att att luta styrväxeln lite framöver eller? Typ så här.. för att få brantare vinkel på rattstången? ![]() Om man skulle förskjuta förarsidans fäste för styrväxeln framåt säg runt 10-15 mm för större frigång runt generatorn, vilka negativa effekter medför detta? ![]() Någon som har några bra ideer att bidra med? _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
Råkade se denna rattstången som dom tydligen använder när dom LS1 konverterar E36 i staterna, dom verkar lida av samma problem som du gör lite... Kanske kan funka på din med?
![]() http://sambergperformance.com/produc _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||
Re:
Detta hade jag missat, tackar det kanske skulle funka. Men jag snickrade ihop en lösning bestående av BMW orginalgrejor. Jag blev aldrig klok på vilka splines BMW använder, runt 17,5 mm utvändig diameter & 54 splines har jag för mig att jag fick fram. ![]() Nu för första gången på länge har jag förbindelse mellan ratt & styrväxel. Nu skall det bara justeras lite & tillverka fästen. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
Snart nyckelfärdigt nu..
![]() ![]() Färdigsölat med bromsvätska nere vid pedalstället nu. ![]() Lite olyckligt att det blev tight runt luftintaget men jag får väl fixa en böj eller slang. Jag flyttar iallafall inte fram motorn igen. ![]() ![]() Annars är det ju gott om plats. ![]() Jag söker en sådan här kollapszon. Någon som har stumpen till salu? ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
Re:
Hallå Hur går det här då Hjälper Grupp N restriktorn på en s50b32 med att motorn inte trycker ut olja i vevhusluftningen. min trycker ut lite _________________ Martin Viberg |
||||||||
Restriktorn ska sitta som på en 3l, alltså den delen som har en M6 gänga invändigt skall mot insugssidan. Däremot har 3,2l blocken en restriktor i oljekanalen upp till toppen så jag tror inte man behöver båda. Jag satte in restriktorn i min sexa men bara för att jag hade en liggande men jag fick fila lite på den för att den skulle passa i 3,2 toppen.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Re:
Det som händer här är väl i det närmaste inget alls, den ligger i malpåse. Jag ser att Niklas redan svarat & att han svarade dig samma sak som mig när jag frågade en gång i tiden. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
Jag har iallafall hittat vägen till garaget igen efter ett par år stiltje.
Den börjar närma sig lack av motorrum ,kardantunnel & kupe. ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 27, 28, 29 >> 8 besök senaste veckan (196537 totalt) |