Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 42051 besök totalt |
Racerapport Tierp, skitbra och skitdåligt...
Här kommer en lite sammanfattning av helgen race i Tierp deltävling 2 i Timeattack.nu serien. Deltävling 1 på rudskogen kom vi ej till start pga spökande misständningar...så den lägger vi bakom oss. Dagen före var det full aktivitet i garaget som vanligt, hade bestämt mig för att den nya vingen och frontsplittern skulle på innan tävlingen. Jag och chefsmekaniker Jimmy dividerade om att det borde ju vara snart gjort osv runt tolv ska vi vara klara...jojo kl 0500 är bilen klar för en snabb provkörning på E18, verkar funka fint ![]() Bara att lasta bilen och börja tuffa mot Tierp, blev ingen sömn den natten inte. Väl framme flyter det på med bes osv. Sticker ut på Warmupen och bilen känns bra men tar det lugnt. Q1= Ökar farten lite, bilen beter sig bra och har förvånansvärt bra fäste, vingen har helt klart gett effekt! Blir omkörd av victor från schmiedmann och hänger på skapligt, får lite draghjälp där och får till en skaplig tid. 4:e bästa tid om jag minns rätt. Q2= Kapar en halv sekund från Q1 tiden om jag minns rätt, men blir iaf ner petad till 6:e plats. Q3= Jag körde i grupp 2 i pro mod och dom som redan var klara för top 8 kval i min grupp stog över Q3, jag vill dock ut och testa lite nya spår i chikanen så jag stack ut och drog lite iaf, kapade en halv sekund till ungefär. Då var jag klar för top8 kval och dagens mål var i hamn iaf ![]() Top8 kval= Laddad som tusan och börjar drömma om en plats i finalen, börjar ladda på så mycket jag bara kan och kör aggresivare än förut, bromsar mycket senare osv..kommer in i depån med halv kokande bromsar och allt e varmt satan! Åker ut på småvägarna och kyler lite och sen tillbaka till depå och får där reda på att jag kapat 1,5 sekunder till och blev kval 1:a smått förvånad helt klart men mycket nöjd! Final= Startar först i finalen, bestämer innan jag går ut för att inte bry mig så mycket i dom bakom utan att göra mitt eget race, åker ut och värmer däck i ett par varv och går sedan på attack, får till ett bra varv men missar i sista böj lite så det blev inte optimalt. Blev tight med tid mellan top 8 och finalen och bilen var varm redan när jag stack ut..ser att oljetempen är runt 120 men bestämmer mig för att prova ett varv till. kommer 2/3 av varvet när jag hör missljud från motorn ![]() ![]() Väl hemma startar jag bilen igen och den verkar gå som vanligt..tills jag varvar lite mer, skit också jag som var så nöjd över att bilen höll hela dagen..ur med oljan och visst kan man skymta små små glittriga strimmor i oljan! Troligtvis så har väl ett vevlager gått ner sig, såg att oljestickan visa minimum efter finalen ( han aldrig kolla mellan top 8 och final ) och den höga oljetempen har väl gjort sitt. Kanon rolig dag med ett resultat jag är nöjd med! Trodde det skule bli 4 Meckfria veckor tills kinnekulle...river tråget imorgon och inspekterar ![]() _________________ Pär Eklund |
||
Racerapport Kinnekulle
Deltävling 3 i serien gick på kinnekulle, ny bana för mig och inte helt självklar att ta sig runt.. Warmupen kändes skit rent ut sagt inge fäste och hade ingen koll alls på spårval och så vidare. Q1= Var lite orolig då känslan efter varmupen var allt annat än bra men jag lyckades fokusera och det började släppa lite med körningen och det kändes som jag låg hyffsat till i spårvalen. Bästa tid blev 1:00.8 Q2= Spöregn! Stod över den då jag inte var sugen att åka ut med mina halvslitna kumhos. Top 8kval= Fortfarande blött på banan och avsaknandet av fäste var totalt..tog det lugnt och rullade mest runt då det kändes lönlöst mot 4wd bilarna. Slutade på en 7: plats vilket jag är rätt nöjd med. Bästa tid sattes alltså i Q1, hade varit kul att komma under minuten, får bli nästa gång ![]() Nästa tävling är gelleråsen, har beställt solsken och jag är sjukt taggad! Den banan hittar man runt på iaf ![]() Trevlig sommar rejsianer! ( film från kullen kommer ) _________________ Pär Eklund |
||
_________________ Pär Eklund |
||
På Gälleråsen får du visa mig spårval då
![]() Helt ny bana flr mig. Tror dock jag har ganska bra uppfattning om spårval från Race07 ![]() Dax för 2wd att plocka lite poäng ! _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||
Yes jag står för spåren på gellerås Robin!
![]() Känns som att den är ganska lätt att hitta runt på jämfört med Kinnekulle. Ja nästa tävling är det dax för bara rwd i topp 3 ![]() Tack Gustaf! Ja man kanske ska vara nöjd med den tiden för att vara första gången.. Tyckte banan kändes väldigt hal? Led av rejäl understyrning mest hela tiden. Hoppas verkligen du kommer till start nu Burström! Lider med dig me allt strul, kämpa på det släpper snart! _________________ Pär Eklund |
||
Längesedan man skrev nåt om gamle bettan nu...
Så en liten resume av 2013 och update inför 2014: Var och körde finalhelgen i Ta.nu serien på mittsverigebanan i augusti 2013, tyckte banan var helskoj! Lördagens race slutade med missad växel och zf sallad! ![]() Tur man hade en extra med sig! Så lite finmek på kvällen så var bilen redo på söndagen igen, tog en 3:e plats vilket kändes riktigt bra! Jag blev total 5:a i serien. 2014 ska det åkas på slicks i stac-serien ![]() Bilen då.. : Skärmbreddare är snart på plats ihop med bredare 18" fälgar. Motorn har varit hos ppf på renovering. Honade lopp nya lager nya ringar hårdare ventilfjädrar mira frästa säten slipad vev Andra nya delar som ska dit är: Tial 44mm mvr gtr intercooler ev garrett gtx3582r Krängare från whiteline Fi fasen dags att börja mosa i garaget om man ska hinna färdigt! skönt att man e mitt uppe i diverse flyttar och grejer också ![]() Motivationsbild från Mittsverigebanan ![]() _________________ Pär Eklund |
||
jävligt sugen på att se hur skärmbreddningen vart =) när blir premiär rundan då ? börjar ju bli väder redan nu !
|
||
Re:
Tackar Puppan! Kommer bli helt galet, massor med likasinnade dårar med galna bilar ![]() _________________ Pär Eklund |
||
Re:
Tjena Kingen! Det är bara svänga förbi garaget så får du se hur det blev ![]() ska iväg på lack snarast. Premiären blir nog warmupen med STAC, har en del kvar att göra... ![]() _________________ Pär Eklund |
||
Wihoo då var en precision 6266 beställd! Hoppas den spoolar lite tidigare än bw s366an..Inte helt lätt att hitta en optimal turbo med bra respons och lite mottryck ( om man nu inte lägger 15k )
PPF sa att det skulle bli bra med denna så vi litar väl på det da ![]() _________________ Pär Eklund |
||
Motor
Nya 6266 snurran på plats, blev visst mer jobb än man räknat med va det gäller tryckrör osv..hua det blir stressigt som vanligt :-S ![]() Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Pär Eklund |
||
_________________ Pär Eklund |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 42051 besök totalt |