Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 9 besök senaste veckan (76894 totalt) |
Re:
Blir nog bra det där. E85 borde ge ungefär 10% mer moment och effekt och det högre kompet ger karnske ett par % till. Borde bli störst skillnad på låga varv där du är knackbegränsad på bensin. Har du nån koll på hur långt slag det ska vara på kopplingens slavcylinder? Har också ett justerbart stopp till kopplingen men funderar på hur man lättast ska justera det. Tycker dock att slaget på slavcylindern borde vara så pass kort att det inte går att bottna tryckplattan och på så sätt belasta axiallagren på veven mer än vad fjädrarna till tyckplattan kan göra. Jag har samma diameter på huvudcylindern som donatorbilen men slaget på den kan ju vara annorlunda. Eller har du annan diameter/slag på din huvudcylinder vilket gör att du får längre slag på kopplingen och risk att bottna tryckplattan? _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Re:
Ska vara lite busig och avslöja att det vet vi om inte allt för länge! ![]() ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Jag ställde in kopplingen enligt denna:
http://www.competitionclutch.com/tec Kör du original koppling så lär du inte behöva något stopp. Jag kunde trycka kopplingen bra mycket längre efter den kopplat ur så i mitt fall så gör nog stoppet nytta. Jag kör CC super single. _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||
Re:
Vi väntar med spänning ![]() |
||||
Läser jag rätt, att du har nu 331,6 Hk och 300,5 Nm ???
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hur många graders förtändning kör du med? Maxvrid redan på 5300 rpm, det borde ligga före Vtec-aktivering eller? 290Nm redan vid 4500rpm => du behöver knappt växla ner ![]() Vi syns på Gelleråsen på söndag, eller? Vill gärna prova några lugna varv med din kära, så får du känna på min, OK? ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Det stämmer Benci, blev skapligt förvånad när vi fick 325 på första pullet
![]() Förtändning vet jag inte, du får kolla med Kraft... eller oxå kan du få mappen om du vill kika. Vtec går i vid 6000rpm, kammarna gillar att varvas, kunde nog dragit den till 9000 och fått ännu mer effekt, men jag fegade ur. Japp jag tänkte dyka upp på söndag, så vi kan nog fixa en provkörning åt dig ![]() _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||
På vägen dit pratade vi om att det vore skoj med 310Hk. Jodå, det gick ju bra
![]() Lagt upp en video på ett utav dom senare pullen, försökte få den i Avi format, men datorn vill inte vara med på klippningen efteråt så det får bli mp4 tyvärr. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=pV-iw Lagbas/mekaniker/lastexpert infinner sig på Söndag också ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Grymt Erik!
Borde åka över till Åsen på Söndag och kolla. Måste gå helt sjukt bra nu! Blir iaf ny provkörning av min bil i helgen för att kolla bromsar + läckage. Finns lite hopp att jag hinner köra något innan året är slut. _________________ Street Triple RS -18 |
||||
Grattis, helt sjukt bra. Jag bli helt klart ännu mer sugen att testa E85 och högkomp nu. Vore kul att se denna kärra in action igen.
|
||||
Är sjukt imponerad av din effekt Erik.
ska jag behöva riva ner min motor nu mer och byta till högkomps kolvar? Är det någon nackdel att köra E85- Hur göra vid besiktning, köra 50/50 bensin E85? Luktar ganska uppenbar skillnad om man kör E85 eller? Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||
Re:
Jag besiktar min S4 med 100% E85 utan problem. SBP kan/får inte diktera vad man häller i tanken. Så länge allt ser original ut och avgasvärden är bra är det inga problem. Enda skillnaden är att jag får 7 i HC (av 100 tillåtna) _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Re:
Tack!, vet faktiskt inte vad dom kör i BTCC, Men det borde vara nåt liknande ![]()
Ja frågan är om du verkligen behöver överladda i en liten lätt Speedster? Det lukar rätt mycket sprit ja, lukar dålig vodka när man kör förbi ![]() _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 9 besök senaste veckan (76894 totalt) |