Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1399 besök totalt |
2013-07-25 Superstage Emmaboda
En liten sommarspecial där vi bara kommer köra 7 bilar, vilket leder till MYCKET körtid! 1200kr är kostnaden och då bjuder vi på hamburgare och dricka till lunch. Vi ser helst att ni kört Superstage tidigare och då kört en tid under 1.30. ![]() Upplägg: Välkomstmöte 08:50 Körning 09:00-12:00 Lunch 12:00-13:00 Körning 13:00-17:00 Alla bilar kommer numreras från 1 till 7 och körning sker efter turordning. Vill man hoppa över en runda, meddelar man bilen efter i turordningen. Slicks, r-däck och gatdäck är tillåtet. Inga krav på att bilen ska vara besiktigad. Se dock till att bromsvätskan är fräsch och att bilen inte låter över 95db. Körning kör på egen risk! Passagerare är sjävklart tillåtet. Rutorna helt uppe eller helt nere. Heltäckande klädsel och hjälm. I denna sommarspecial kommer vi inte ha någon gräns på antalet varv per runda, utan man får köra så många man orkar. Kan dock tänka mig att 4-5 varv blir lagom. Bilsport vill inte ha några bilar ute på avkylning på de allmänna vägarna, så håll er inom området! Betalning sker till mitt bankkonto. Anmälningslista 1. Torbjörn Ask, Ford Sierra Cossie RWD / AC Cobra 2. Jon Rolfsson, Volvo S60 Challenge 3. Magnus Leijon, "röd snabb Saab" 4. Sebastian "Zebb" Gottfridsson, Mazda RX-7 FD 5. Johan Löfberg, Saab 9000 Turbo 6. Magnus Strömberg, Toyota MR2 AW11 7. Marcus Svensson, Mazda RX-7 FD _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||
Jag är intresserad.
Jag uppfyller de flesta ovanstående krav, Men jag fixar inte under 1.30 med mina 124 ponnysar. Snabbast hittils ligger på 1:37.59. Har kört 4 ggr tidigare varav en gång i år. Hör av dig om jag e välkommen, Behöver veta rätt snart så att jag kan fixa barnvakt då sambo jobbar. Info om bil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
Obizzz: Lokets nya 624 hjulhästar var för mycket för koppling och svänghjul. Nu blir det nya starkare saker.
![]() MagnusS: Jag skriver upp dig. Väl mött! Ska bli kul att se MR2:an, de är ju svincoola! ![]() Magnus L: Vi kommer köra den 8/9 också, du är välkommen då. Tråd om den träffen kommer nästa vecka. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||
Re:
Härligt! Ska bli skoj att testa med möjlighet att ha ordentligt varma däck ![]() Har fixat överföringen, Du ska se den senast imorrn, Märkt med MagnusS. _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
Kul att du tog min plats Magnus, så slipper jag vara bitter över att jag inte hinner få ihop min Supra...
Som medarrangör så får jag titulera mig grillmästare för dagen istället... Väl mött till samtliga, kommer bli en grym dag! _________________ Philip George |
||
Re:
Tackar, då håller jag utkik efter den tråden. Oj 624 whp! Var ju bra tryck i Supran redan tidigare. ![]() _________________ Magnus Lidholm |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1399 besök totalt |