Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1116 besök totalt |
Online-CNC fabrikör?
Käner någon till en mekaniskverkstad som kan lämna pris och tillverka stycke saker "on-line" om man sänder CAD-filer? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Jag hade bromsskivor där för slitsning och blev nöjd med resultatet. |
||
Re: Online-CNC fabrikör?
Då jag i ett svar verkar nämnas kan jag ge några enkla tips: GLÖM online, börja med ett telefonsamtal. En kort enkel diskussion om användningsområde, tänkt finish bla bla löses snabbt och smidigt och ger rätt pris till den detalj och den finish du vill ha med den hållbarhet du önskar. Jag har fått justera några formulastudent ritningar på bakdrev som jag vet inte skulle hålla i praktiken för det användningsområde de har, om de inte byter var 5:e mil.... Det trots att de uppenbarligen lagt många timmar med 'FEM'-analyser etc. Det svåra med mycket sådant är ju hur du ska sätta upp alla krafter som påverkar. En räjsdel som inte går sönder är feldimensionerad, den är för kraftig! Men det finns enstaka detaljer som bärande hjulupphängningar etc som gärna får vara för kraftiga. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1116 besök totalt |