| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Placering vinge Kadett GSi
|
696 besök totalt |
|
Kör med en Kadett GSi16v på bana som jag tycker blir lite vinglig i baken i högre farter på bana. Menar då över 150 km/h. Kör utan den lilla orginalvingen dom brukar ha på bakluckan. Införskaffade nyligen en Airforcevinge här på forumet som jag tänkte montera Nu till frågan Har svårt att välja om vingen skall placeras längst bak på bakluckan eller högst upp på densamma. I första fallet kommer vingen sitta såsom orginalvingen gör och i det andra fallet blir det mer en takvinge även om det är på baklucken den sätts. Bilen ifråga är en 3 dörrars Kadett GSi 16v -87 och vingen en Airforce 107cm bred. Är mest intresserad utav tekniska för och nackdelar. Estetiskt bryr jag mig inte så mycket. Det är den här bilen det gäller: http://gallery.voodoo-people.com/Lun _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
|
jadu..inte lätt
Jag tänker så här: Det borde inte vara så mycket avlösning över bakrutan, så du borde kunna sätta den var du vill. Hade jag satt den i originalposition så hade jag dock fegat och satt den på rätt stöddiga konsoller i alla fall _________________ Mats Andersen |
![]() |
Skruva banåkabil
|
696 besök totalt |