Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1481 besök totalt |
Fjäder hjälp
Hejsan. Håller på å leta fjädrar till några coilovers jag ska bygga till rallybilen. Men jag tror jag blir tokig då alla använder olika beteckningar för hur hårda fjädrarna ska vara... Jag söker en fjäder på 45-55 kg.. Sen hittar jag fjädrar som mäts i lbs, lbs/inch,kpcm, N/mm.. Hur kan jag veta vad jag ska ha ![]() Snälla hjälp å förklara för en novis.. Vill ju inte gärna chansa ![]() Mvh _________________ Norss Ulf |
||
Snodde texten från RallyShop.se http://rallyshop.se/kategori/Fjadrar
_________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||
Re:
Det går ju att ta med lite rimlighetsanalys också. 50kg/mm är rätt rejält och 50kg/dm eller 50kg/m är lite mesigt. Det är väldans sällan som det blandas mellan engelska/amerikanska enheter och SI (tex lbs/mm). kg/mm förekommer också, och det enklaste är att lägga till en nolla så har du ungefär N/mm. |
||
Re:
Som vän av ordning blir man alltid irriterad på slarv med enheter. En fjäder på 50kg är för mig en jäkligt tung fjäder.... Sellholm borde veta bättre. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1481 besök totalt |