| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Utbyggnad Ring Knutstorp
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11 besök senaste veckan (52937 totalt) |
|
Re:
pratas det om att det ska byggas ut ytterligare i år? Mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||||||||||
|
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||||||
|
Sist jag såg en bild av planen såg det ut så här: (Nuvarande bana i rött)
Vad jag förstått så väntar man på diverse planändringar etc innan man kan sätta spaden i marken, och vem vet hur lång tid sådant kan ta... _________________
|
||||||||||||
|
Re:
Ja i Enköping är det väl 15 år? _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||||
|
Hmm, rakare inbromsningar och spetsiga kurvor, allt i säkerhetens tecken, men Såghuskurvan har ju alltid gett trevliga omkörningsmöjligheter med sin trailbrakezon.
Det blir ju bara Ambulansen-krönet, Lito och Bäcken kvar av gamla Knutstorp.
Den nypande högfartsböjen kan bli intressant, speciellt om det inte är tvärplatt. Sen kan höjdskillnader göra det mesta roligare, även om säkerheten kräver att man ska se. |
||||||||||||
|
Re:
Den ritning jag sett hade möjlighet att koppla ihop vid gamla idioten samt korta rakan/Kvällsposten, så man kan köra 2 halva banor samtidigt. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||||||||
|
Här finns skiss samt lite spännande framtidsplaner...
http://www.svalov.se/download/18.3ec _________________
|
||||||||||||
|
Re:
Bullervallen för den norra delen kan ju tolkas som den bandelen grävs ner ett antal meter (massor flyttar man ju helst inte på, och topografin skulle ju påverkas så lite som möjligt), vilket ger bra "naturliga" läktare. Det är nog lättare att få till banlicensvettig utformning om man inte gör banan delbar (där bägge delarna ska vara tävlingsmässiga). Att ha smitvägar som gör det delbart för övningskörning är ju nåt annat (de behöver ju inte vara 12m breda med full FIAsäkerhet). |
||||||||||||
|
Re:
Jo, vi (företaget) är inblandade men varför frågar de inte mig som "banexpert".
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||||||||
|
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||||||
|
Re:
Boende som rimligtvis inte kan ha missat att det låg en motorbana nästgårds när dom köpte sitt hus... _________________
|
||||||||||||
|
Re:
Ja men racingbanan börjar inte vid deras hus, om folk kunde vänta tills dom kom in på själva banan med att börja rejsa så skulle dessa farthinder inte behövas. De har även haft små barn under åren. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||||
|
Re:
Det sa jag inte heller. Det var din tolkning och den var fel. Själv förespråkar jag ingen buskörning i trafiken överhuvudtaget och tycker för egen del att efter en heldag på banan så är det det minsta som lockar. Däremot tycker jag det är patetiskt att bosätta sig bredvid t.ex. en motorbana med småbarn och sen klaga på att det faktiskt finns en motorbana i närheten med allt vad det innebär av hög ljudnivå, mycket trafik och tyvärr även en del som buskör till och från banan. Lite realistisk med eget tänkande och eget ansvar får det faktiskt finnas. _________________
|
||||||||||||
|
Re:
nu ä det nog fel att ge sig på dem som bor där för dom tillhör inte de som klagar på själva banan. Att man där emot kan ta det lite lugnt utanför deras husknut för att skapa en positiv anda kan påverka att man överhuvudtaget kan köra på banan. Så det realistiska tänkandet borde vara att inte reta de omkring boende i onödan. Så det egna ansvaret håller jag med om att det borde det faktiskt finnas men då med tanke på att vi vill ha banan kvar. Kan vi få det genom att uppföra oss städat mot grannarna så tycker inte jag att det är för mycket begärt. Det är min tolkning och den står jag för även om du tycker den är fel. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||||
|
Re:
Det är nog inte så mycket dragracing man tänker på utan det gäller att bli längre än Sturup. Jag tror att nya delarna är 1,6km så rakorna är inte såå låånga. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||||
|
Re:
Du insinuerade att jag tyckte att det var ok att busköra på infarten till Knutstorp, den tolkningen är fel. I övrigt håller jag med dig att ALLA i trafiken har en skyldighet att respektera medtrafikanter såväl utanför motorbanor som överallt annars. Däremot tycker jag det är naivt att förutsätta att det fungerar så i verkligheten. Idealet stämmer sällan med verkligheten, och verkligheten är den man får leva efter när man beslutar t.ex. var man vill bo. I Knutstorps fall handlar det inte bara om buskörning utan det anländer många stora ekipage där föraren kan ha många kontinuerliga mil i kroppen innan denne anländer till Knutstorp, vilket såklart innebär en ökad olycksrisk med i t.ex. småbarn och djur i närheten. Men för att summera en förhållandevis onödig OT-diskussion; Det är fantastiskt att det går bra för Ring Knutstorp och att man satsar på en utbyggnad av en av Sveriges roligaste banor. Infarten är inte optimal men farthindren är inga irritationsmoment för min del men infarten kan vara en smula smal på sina ställen. Förvisso ett farthinder i sig men hellre fler bulor och bredare väg än tvärtom. _________________
|
||||||||||||
|
Re:
Nu kan jag inte se att jag insinuerade att just du var skyldig utom möjligen att du kände dig träffad. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Utbyggnad Ring Knutstorp
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11 besök senaste veckan (52937 totalt) |
