Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4 35i 2010
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (30772 totalt)
shadow
Sthlm
Här sen Jun 2011

Trådstartare
Re:

frapp skrev:
Sjukt tråkigt Per. Lider verkligen med dig. Vilket meningslöst fördärv och urvattnande av samhället. Straffet på mordbrant är upp till livstid, men inte troligt då det såklart finns "förmildrande omständigheter"

Tack!

UPA "utan personligt ansvar" har gått för långt i det här landet.

Sthlm
Här sen Jun 2011

Trådstartare
Re:

BMW-DJ skrev:
Fy fan!!!

Sånt där ju det jävligaste som finns, fan ta dom!

Hoppas att du får tag i en riktigt fin bil igen Per och att vi får se dig på banan så fort som möjligt.

Tack David!

Om inte om fanns..........

Vi ses 2014.

Sthlm
Här sen Jun 2011

Trådstartare
Re:

Abbe o skrev:
Fasen vad trist! Stryk borde de ha, rejält! Kom till Gelleråsen den 21/9 så får du köra ett gäng varv i min Compact om det skulle kunna vara ett litet tröst får dig! thumbs up

Tack Abbe! Du är modig du. Har du sett mig köra?

Stannar hemma och slickar såren.........

Sthlm
Här sen Jun 2011

Trådstartare
Re:

Axly skrev:
Råkade för några år sedan ut för ett försök (knäckt ruta, långa och djupa brännmärken i säten och tak från tändarlåga) dock utan att det tog fyr, andra bilar på samma parkering hade inte samma tur..

Jag vet precis hur jag kände då, mord i sinnet... kan knappt föreställa mig hur stor din klump i magen är. Beklagar djupt, fy fan..

Berättade igår kväll för grabben vad som hänt. Två timmar i telefon med en mycket ledsen 9-åring.

-Men varför? -Jag förstår inte! -Jag vill inte ha någon annan bil! -Det kommer inte att vara samma, det finns bara en Shadow! -Allt som vi gjort tillsammans! -Varför? -Jag förstår inte!

Vad svarar man på det?

Gävle
Här sen Jan 2005

Re:

shadow skrev:
Abbe o skrev:
Fasen vad trist! Stryk borde de ha, rejält! Kom till Gelleråsen den 21/9 så får du köra ett gäng varv i min Compact om det skulle kunna vara ett litet tröst får dig! thumbs up

Javisst har jag det, tog ju licensen samma dag som dig! Körde då en Alpina B8. Erbjudandet kvarstår om du ångrar dig! thumbs up

BMW Club Schweden.
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005

Här har du väl nästan en clon av dina kära bil Per?? Till salu och allt. Eller hade du manuell låda?

Toyota Supra -84
Citera
shadow
Sthlm
Här sen Jun 2011

Trådstartare
Re:

frapp skrev:
Här har du väl nästan en clon av dina kära bil Per?? Till salu och allt. Eller hade du manuell

[img]https://rejsa.nu/im/user/5940/2013-08-30-23-18-01_img_2024.jpg[/

Röda stolar......

Men tack för tipset

Här sen Maj 2004

Det blir tyvärr allt svårare att äga några fina saker i dagens samhälle. Antingen ska det förstöras eller stjälas. Lider med dig, det var hemskt att se bilden. Hoppas att ni så småningom kan hitta en ersättare som känns ok.
Citera
shadow
Sthlm
Här sen Jun 2011

Trådstartare
Re:

Abbe o skrev:
shadow skrev:
Abbe o skrev:

Javisst har jag det, tog ju licensen samma dag som dig! Körde då en Alpina B8. Erbjudandet kvarstår om du ångrar dig! thumbs up

Jag var spänd som en fiolsträng på kursen, kommer knappt ihåg någonting från de dagarna. Har utsatt mig själv för tester och kunskapsprov 2 ggr/år i snart 30 år och varje gång är det likadant. Men det brukar ju gå bra så det är väl någon slags glitch innanför pannbenet.

Jag tackar för erbjudandet Abbe, men jag blir hemma. Jobbar sent dagen innan så planen var att åka hemifrån 0400 på lördag morgon. Inte optimalt men jag såg fram mot träffen och partyt, fixat mkt sen utcheck från hotellet mm...

Men jag åker inte utan min och grabbens vän Shadow! Kommer igen 2014 om vi finner en lösning som grabben och jag kan acceptera. Var ett teamwork under 11 månader där vi konfigurerade bilen exakt som vi ville ha den. (Förutom att vi inte kunde få 35iS mjukvara i en 35i. Jag kan fortfarande inte med sportpaketet som inte går att välja bort på 35iS. Hoppas bara att N54:an finns kvar ett tag till. 23i och 28i sitter det 2-liters turbo-fyror i nu! Under en huv där det finns gott om utrymme för en V8! Men jag vill ha 6-an. Ursäkta att jag babblar, är nog lite i chock fortfarande.

Ha så kul på träffen

Här sen Maj 2008

Hej, jag beklagar verkligen det inträffade, det är meningslöst, tråkigt och energikrävande.. vi är nog många som varit i en liknande situation och känner med dig..

Men, det är tack o lov inte en människa vi pratar om, det är en bil.. och med lite perspektiv framgent så kanske chocken och uppståndelsen landat lite och ni kan låta livet gå vidare..

Ni hittar säkert en bra efterträdare och får till den ännu bättre.. livet är sådant.. what doesn't kill you only makes you stronger.. :-)
Citera
shadow
Sthlm
Här sen Jun 2011

Trådstartare
Re:

Sunk skrev:
Hej, jag beklagar verkligen det inträffade, det är meningslöst, tråkigt och energikrävande.. vi är nog många som varit i en liknande situation och känner med dig..

Men, det är tack o lov inte en människa vi pratar om, det är en bil.. och med lite perspektiv framgent så kanske chocken och uppståndelsen landat lite och ni kan låta livet gå vidare..

Ni hittar säkert en bra efterträdare och får till den ännu bättre.. livet är sådant.. what doesn't kill you only makes you stronger.. :-)

Det är vanligt att trösta/ersätta sig med materiella saker efter en "close call" eller förlust av någon nära. Om det är rätt eller fel att låta en bil vara en del av familjen beror nog till stor del på hur man ser på livet.

De flesta av oss har sedan länge glömt bort hur det är att vara barn, än mindre hur fantasi fungerar. En bil kan likväl som en nalle vara din kompis och/eller medlem i familjen. Hur många har inte fått vända hem första semesterdagen efter 15 mil för att hämta nallen som "någon" glömt i den vuxna "komma iväg-stressen"?

What doesn't kill you only makes you stronger......stämmer inte alltid. Det ger möjligen livserfarenhet och beror till stor del på hur länge du levt. Att på nytt förlora något/någon igen x2 efter 3 år är för en 9-åring betydligt massivare, speciellt då förlusten inte går att förklara. För en 60-åring är det 20 år sedan. Betydlig skillnad.

Att se sorgen i hans ögon och inte ha några svar på hans frågor gör inte mig starkare, snarare bitter. Och bitterhet det är det sista jag önskar min son.

Sen att det är ett lyxproblem hjälper inte. Shadow är borta för alltid och kommer inte att ersättas och för Gamla Bettan som tog hem grabben i värsta snöstorm från BB är läget allvarligt, i värsta fall går det nog att komma hem med en "Nya Bettan" men nästa Z kommer att ha en annan färg och ett annat namn, där har jag inget att säga till om.

En bil är en bil, sen är det upp till var och en att ha fantasi eller inte.

Jag håller med dig, hade det varit en människa så hade det varit 1-2 sidor färre på denna tråd.

Bränner du upp din egen kåk åker du in ett bra tag, bränner man upp någon annans bil för att man inte har något att göra blir man klappad på huvudet och halva socionom kåren försvarar ditt agerande.

Kanske fler borde låta sig chockeras......

Livet går vidare även om man kommer till ruta 1 lite väl ofta......

Skall sluta gnälla nu :-) är ju ett bilforum, men att skriva av sig lite får ju tiden att gå.

Tack alla för sympati och uppmuntran.

Täby
Här sen Apr 2006

Trist som tusan, lider med dig thumbs down

shadow
Sthlm
Här sen Jun 2011

Trådstartare
Re:

Mats Th skrev:
Trist som tusan, lider med dig thumbs down

Tack Mats!

Stockholm
Här sen Maj 2012

Fy fan vad tråkigt Per!! Helt oförståeligt och bara smärtsamt att fråga sig varför. Hoppas verkligen du och sonen hittar en bra ersättare när den initiala chocken lagt sig. Lycka till, hoppas allt går bra rent juridiskt/ekonomiskt och att vi ses på Mantorp under vårpremiären!

Bästa hälsningar, Johan

Citera
shadow
Sthlm
Här sen Jun 2011

Trådstartare
Re:

johmei skrev:
Fy fan vad tråkigt Per!! Helt oförståeligt och bara smärtsamt att fråga sig varför. Hoppas verkligen du och sonen hittar en bra ersättare när den initiala chocken lagt sig. Lycka till, hoppas allt går bra rent juridiskt/ekonomiskt och att vi ses på Mantorp under vårpremiären!

Bästa hälsningar, Johan

Tyvärr verkar det som att det blev den sista Z för mig. Har fått ett riktigt uselt anbud från OF. Typ, take it or leave it! Ingen idé att endast sommarköra, putsa o feja, hålla efter eller förbättra en bil som är försäkrad av OF. Enligt dem så har bilen tappat 50% (100000 per år) sedan inköp oavsett miltal (lågmilare och utrustning från fabrik. Trots att de lovar full ersättning för fabriksmonterade tillbehör. Nav PRO, Idrive, PDC, utökat skinn, DCT, elektriska Sportstolar, comfort access, mm mm. Jag tar gärna en bil med samma utrustning, årsmodell, liknande miltal och något sånär servad. OF visar mig på bilar med 2x miltal, utan NAV, Idrive, HIFI PRO, osv.

"Vi ser till att du landar mjukt" "Du får ut en bil som är värd mer än den du hade innan" så kallat mervärde......

Bara floskler.......... Kraschlandning.

Känns som det var min sista BMW, men det finns ju inget alternativ............E89 är mer än en bil, den är ett konstverk!.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Stå på dig!

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Re:

shadow skrev:
Tyvärr verkar det som att det blev den sista Z för mig. Har fått ett riktigt uselt anbud från OF. Typ, take it or leave it! Ingen idé att endast sommarköra, putsa o feja, hålla efter eller förbättra en bil som är försäkrad av OF. Enligt dem så har bilen tappat 50% (100000 per år) sedan inköp oavsett miltal (lågmilare och utrustning från fabrik. Trots att de lovar full ersättning för fabriksmonterade tillbehör. Nav PRO, Idrive, PDC, utökat skinn, DCT, elektriska Sportstolar, comfort access, mm mm. Jag tar gärna en bil med samma utrustning, årsmodell, liknande miltal och något sånär servad. OF visar mig på bilar med 2x miltal, utan NAV, Idrive, HIFI PRO, osv.

"Vi ser till att du landar mjukt" "Du får ut en bil som är värd mer än den du hade innan" så kallat mervärde......

Bara floskler.......... Kraschlandning.

Känns som det var min sista BMW, men det finns ju inget alternativ............E89 är mer än en bil, den är ett konstverk!.

Mycket tråkigt att höra hur ditt försäkringsbolag misslyckats med att hjälpa dig på ett tillfredsställande sätt. Stå på dig så gott du kan. Jag håller tummarna för att det kommer fram en bättre lösning och att BMW OF får visa att de stödjer oss i vårt intresse.

Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013

Nu var det 2 år sen detta skedde. Jag är nyfiken på hur allt gick/inte gick?

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
shadow
Sthlm
Här sen Jun 2011

Trådstartare
Tog lite tid och en väldans massa kalkylerande men nu har jag hittat ett subsitut för E89:an.

Inte lika vacker som gamla Shadow men har drömt om en M så det var dags att slå till innan man ramlar av pinnen.[/img]

Vässan
Här sen Sep 2013

Beklagar förlusten av Shadow. Men det var inget dåligt substitut du hittade Grattis till nya vrålåket!

Göteborg
Här sen Nov 2007

Grattis! Kul val av bil, du kommer bli riktigt nöjd! thumbs up

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4 35i 2010
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (30772 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande