Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 23121 besök totalt |
ja inte ser det SÅÅ upphetsande ut när jag tittar på den, kan säkert vara underhållande för effektmonster som gillar raktframracing. Men som trackdaybana för BMWSC tror jag inte på den.
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
|
||||||||
Re:
Va och kolla på tta förra året på Tierp. och enligt min bror F.Larsson så är det en riktig skit bana. skulle själv inte vilja köra på den banan med min bil. förra året så va där inga kurbs så dom drog upp skit över allt och chickanerna såg riktigt luriga ut. _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||||
Re:
Duger det åt STCC så borde det väl duga åt oss också!? ![]() _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
Re:
Typ tänkte jag. Nu har jag inte varit där själv så jag ska inte säga något men jag har hört av några i andra hand att den skulle vara riktigt kul att köra. De har ju haft ett antal öppna dagar. Har du som bor nära varit där och kört? Tänkte pallra oss dit och testa någon gång framöver hursomhelst _________________ Anders Eriksson BMW X4 M40d BMW 130i loaded BMW M4 GTS |
||||||||
Re:
Är det beslutat om 5 tillfällen , vad jag fick för mig var att det var 2013 grej att inte åka 6 gånger. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
Re:
Är det beslutat om 5 tillfällen , vad jag fick för mig var att det var 2013 grej att inte 6. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
Re:
Bromsarna (jag vet att det inte är bra för farten ![]() _________________ Per Englund |
||||||||
Re:
Om vi skall gå efter vad som duger åt stcc så är ju även Banan piren ett alternativ. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
Re:
Dessvärre har jag också bara hört att det ska vara roligt och köra där, det har alltid krockat med något annat så jag har inte kört där själv än. _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
Tierp är skoj, kanske lite kort varv men den var inte helt lätt. Här är en liten film innefrån en e30:
http://www.youtube.com/watch?v=F0QMG _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
Re:
Rakan såg längre ut på översiktsbilden. Men den verkar ju vara kortare än Mantorp. Skall testa Tierp när jag har hjul igen. Ligger ju hyfsat nära. _________________ Per Englund |
||||||||
Re:
översiktsbilden stämmer rätt dåligt med hur banan upplevs... och för cupens skull så är det inte helt enkelt att köra om på rakan, här är 2 varv där jag har väldigt lite bromsbelägg kvar vilket gör att jag bromsar lite tidigt: http://www.youtube.com/watch?v=zGea_ _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
Re:
Nja, rolig vet jag inte om den är. Tyckte mest det var hoppigt och studsigt med ojämnt underlag. När jag var där var det dessutom en extra chikan på långa rakan. Man bör naturligtvis pröva banan men för mig blir det inga fler gånger. _________________ A n d e r s J u u r i n e n |
||||||||
Re:
Personligen tycker jag den ser ut som en skrivbordsprodukt. (ett Gem mer eller mindre utvecklat). _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
Re:
Tiitar på STCC nu. Ser lite hoppigt ut onekligen. Men i övrigt blir man sugen att åka dit och testa. Borde passa M5an hyfsat ungefär som Mantorp. _________________ Anders Eriksson BMW X4 M40d BMW 130i loaded BMW M4 GTS |
||||||||
Jag körde där i somras: http://www.youtube.com/watch?v=nkI7M
Guppig ja, tråkig nej. Visst de är ingen Mantorp men fortfarande rolig att köra. _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||
Det blir 6 träffar 2014
![]() Maj-Mantorp Juni-X Juli-Gelleråsen med PSCR Augusti-X September-X Oktober-Knutstorp Andra banor som är på tal men inte bokade än: Kinnekulle Tierp Anderstorp Så nu har ni senaste infon ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
Spännande säsong 2014 om ni får inbokning även på de sista banorna _________________ Anders Eriksson BMW X4 M40d BMW 130i loaded BMW M4 GTS |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 23121 besök totalt |