Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 10081 besök totalt |
Presentation
Hej! ![]() Jag tänkte att man kunde presentera sig här så att alla vet vem man är och vad man sysslar med. ![]() Då börjar jag: Jag heter Helena och är 20år (född 84), bor i vasastan i Stockholm. Jag har haft körkort sedan den 6 februari i år. Jag kör en silverfärgad Audi A4 1,8T quattro nu, jag vill göra om den lite då den är helt orginal just nu, tips välkomnas gärna. ![]() Jag kör i SLC's långlopps serie i ett team med #69 som heter Raket Service. Där kör vi en Opel speedster, fast premiären för den bilen blir på Kinnekulle i slutet av juni. Jag gjorde min banåka premiär i april så jag är en riktigt färsking på banan. På fritiden så rider jag också och till sommaren ska jag försöka hitta ett jobb då jag slutar skolan nu. Det var lite om mig, nu vill jag veta mer om er andra ![]() _________________ Helena Lindin ![]() |
||
Hej!
Bra initiativ Helena! Tänkte precis ta det själv, men du hann före... ![]() Försökte sätta in bild på mig själv och bilen, men misslyckades. Bilderna är för stora och jag behöver förminska/komprimera först. De kommer senare, jag lovar. Kul initiativ att samla racingintresserade tjejer, vi är ju ändå några stycken! ![]() Vem är jag, då? Jo, jag heter Ulrika Söderpalm Löhr, men kallas för det mesta Ulli. Jag har hållt på med banåkning sedan -91 och racing sedan -96 och för min del handlar det om Porsche. Bakmotor ända tills i höstas då jag köpte mig en 944 S2, som jag kör klubbracing med i PCS-racing och har som instruktörsbil i Porscheklubben. Min största supporter inom racing (och även annars) är Bernard, min man, som jag delat bil med ända tills jag skaffade 944:an. Vi har tävlat i GTR (supportklass till STCC) från 2000 till sista säsongen 2003. De sista två säsongerna var upplägget 40 min race med obligatoriskt depåstopp med förarbyte. Då blev det dela bil på riktigt! Jättekul tävlingsidé! ![]() Jag skulle kunna fortsätta berätta en stund, men lämnar utrymmet till övriga hugade för närvarande. Är någon intresserad av porsche racing på klubbnivå kan ni gå in på www.pcsracing.nu (Har du den som länk, Magnus?) Full gas! ![]() Ulli _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||
100% självklart ![]() ![]() https://rejsa.nu/arrangorer.asp Två ggr t.o.m. ![]() _________________ ![]() |
||
Då får jag oxå passa på att presentera mig.
Jag heter Angelika Almstedt kallas för Ankan och kör en 306Gti (Peugeot) och har stylat den lite...för att få den lite coolare. Bilder finns på http://www.peugeot-sport-club.com/bildarkivet2/visa_bil.php?id=32 . Kör även en 205Gti-89 vintertid. Jag har även annordnat två peugeot-träffar och fler kommer det säkert bli. Och för tillfället är jag revisor i Peugeot-Sport-Club. Jag kan väl tillägga att jag har nog fått ett drömuppdrag. Jag ska sitta på återförsäljarsupport för SAAB och Opel och bara kolla på bildelar och vill lagersaldo-koll. Jag började i måndags och fick turen att börja med utbildning på nya Opel Astran..det ingick provkörning.. ![]() Bild på mig finns...https://rejsa.nu/im/_racingsv/34-new_2004-17-05-svartvit.jpg _________________ Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden. |
||
Hejsan!
Jag heter Nettan och är 28 år. Blev bilintresserad förra året då jag körde på strippen första gången. I maj körde jag för första gången på bana oxå. Det var riktigt roligt. Annars jobbar jag som lärare i Stockholm. Bor tillsammans med min kille Jonas. Vi har två bilar, en honda civic type-r med 200hk och en peugeot 206 cc med 137hk. _________________ Jeanette Wallberg |
||
Hej på er allihopa!
Jag heter Marita Stjärnek (i alla andra forum Mita, men jag läste ju att man skulle regga sig med sitt namn här ![]() Mest aktiv är jag väl i Peugeot Sport klubben då jag har en 206:a GTi, härnäst blir det att försöka få förarlicens när vi ska ha träff på Gelleråsen. Jag tycker om att köra bil och då kan det vara rakt fram eller med svängar, och jag ska försöka att inte göra om bilen helt så att jag fortfarande törs köra med den. Jag bor som de flesta andra här än i Sthlm _________________ Marita Stjärnek |
||
Hej!
Jag heter (kanske inte helt otippat ![]() Är, precis som Helena, född -84. Jobbar heltid som gokartinstruktör på Race Town och har tävlat i gokart i ca. 7-8 år..men för några år sedan bestämde jag mig för att sluta tävla, då det blev för dyrt. ![]() Har inte kört på "riktig" bana, förutom på Zandvoort i Holland (var där och testkörde för ett holländskt Formel Ford-team) samt i Linköping/Sviesta (även då FF). Jag har haft körkort sedan den 17 maj 2002, mao är min prövotid över ![]() Jag har tidigare kört min Peugeot 405 mi16 som numera är till salu, bilder finns på: http://audi-tt.ibk.se/kicki/ men i fredagskväll köpte jag min nya leksak... http://forum.zatzy.com/showthread.ph ![]() ![]() ...har haft fullt upp med att köra den, därför jag inte skrivit något här under helgen ![]() Numera sysslar jag dock mest med sånt här.. http://www.badanka.com/upload/upload ![]() Mvh Missen _________________ MisS2 Drygare än YES. |
||
Hej!!
Jag heter Teres och kommer från Gävle. Är en 83a som snart har haft sitt körkort i 3 år. Ägare till två BMW e30, en 325a och en 323a med lammeldiff =). 323an ä mitt stora projekt bättre väghålling bur och lite annat smått och gott. 325an är så underbar som den redan är. Kanon väghålling är det i den,börjar bli lite lite hk i den så det blir nog och bygga om från en 2,5 l till en 2,7. Kanske lär erkänna att jag är lite puts freak oxå =) Värsta jag vet är en skitig bil. mvh _________________ Teres karlsson ![]() 330 E46-01 325 E30 -88 x2 323 E30 -85 |
||
Hej
![]() Jag heter Pia och är ifrån Kalmar (den enda utanför Stockholm?) Fyller snart 23 år och är i slutfasen av mina studier. Sambon (vem annars?!) har fått upp mina ögon för bilar och att köra på bana. Han har varit med i STCS i några år och nu har även jag gått med. Jag har ingen egen bil utan kör sambons 9-5 aero combi så länge. Så snart jag börjat jobba blir det ev en egen saab. Jag har kört på bana en gång och längtar till nästa gång. Vilket som tur är inte är så långt borta, ca 1 månad. Denna gång blir det Kinnekulle Ring (samträff TPC & STCS). MVH Pia |
||
Re: Presentation
Hej, Lisbeth heter jag. Gift med Pär som är en av de flitigaste skribenterna här på rejsa. Har läst lite på rejsa sedan Pär började skriva (måste ju hålla koll på vad han gör vid datorn, finns ju en massa otrevligt att hitta på internet också ![]() När jag träffade Pär fick jag även lära känna hans Porsche, en underbar röd 944 turbo som numer ägs av en annan rejsaskribent. Jag är född försiktig fegis (kommer ett annat inlägg om detta) så det tog ett tag innan jag vågade prova den. Numer har vi 2 Porschar i garaget. En lila 944 cab och en gul sak, som jag hatar! Jag ville verkligen inte att han skulle köpa den. Men jag vågade inte ta till det absolut sista argumentet "mig eller bilen", för jag är faktiskt inte hundra på att jag hade fått bo kvar ![]() Hur som helst, jag bor inte heller i Stockholm (jag har dock bott där) utan i Laholm, västkusten ni vet. Jag är STOR beundrare av er tjejer som vågar köra på bana och jag önskade att jag vågade vara en av er. _________________ Mvh, Lisbeth Hylander |
||
Nu blir man ju lite nyfiken... vad är den "gula saken" för något?
![]() om du/ni kommer på något PCS banmöte, t ex Gelleråsen 4/7, så lovar jag dig en städad instruktörstur i min bil ett par varv. Kanske kan hjälpa dig att våga? ![]() _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||
Hej.
![]() Jag heter Eva och bor utanför Landskrona i Skåne. Är medlem i porscheklubben sedan 1992. helfrälst på slalomkörning har nog inte missat mer än en handfull körningar på dessa år. Är också medlem i MGCC Malmö där jag kör klubbrace som enda av icke manligt kön ( oftast ). Slalombil Porsche 911 Banbil Porsche 924 Turbo Vardagsbil VW Diesel _________________ Eva Dürholt |
||
Hej Eva!
Välkommen till Grrrrl Power! ![]() Skulle tro att du är en de mest meriterade slalomåkarna i klubben! ![]() Kul att du kör race! ![]() Skulle egentligen rejsat på Knutan i helgen, men har en del fix med hjulupphängning och bromsar innan bilen är raceklar igen. Nästa race blir på Gelleråsen 3-4/7. Jag kör 944 S2 i klass 3. _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||
Här kan du läsa om den gula tingesten som sysselsätter min man, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Jag tror inte vi kommer till Gelleråsen. Jag är anmäld till damgruppen på Knutstorp den 13/6. Att åka med instruktörer är inte farligt, jag litar mer på andra än jag litar på mig själv. Jag hoppas på att få med mig en instruktör i bilen denna gången. Sist jag körde (första och enda gången hittills) så satt jag i princip och letade efter koner hela tiden "Jaha, nu har jag varit ute vid den konen, var står nästa?" ![]() Fast självklart, om vi träffas på bana någongång åker jag JÄTTEGÄRNA med dig några varv. _________________ Mvh, Lisbeth Hylander |
||
Jasså, är det den gamla holken
![]() ![]() Det är klart, känner du dig lite ovan är det kanske inte den du skall börja banåka med. Då har du ju ett utmärkt alternativ i cabben. Skall Per rejsa med den nu till helgen? Klass 2, i så fall? Håller tummarna ![]() Ses vi inte på Gelleråsen kanske vi ses senare, på någon annan bana. ![]() _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||
Tänkte inte vara sämre än alla andra än att jag också presenterar mig!
Caroline heter jag, körde en 986 S som såldes i förra veckan. Blir förhoppningsvis något roligare framöver :-) Är född 84a, pluggar och jobbar.. |
||
Hej Ulli Tyvärr blir det ingen körning ett tag framöver då jag är nyopererad i ena handen. Nog är 924an en klass 2 bil alltid men den är ej besiktigad och för detta saknas lite prylar. Dessutom tycker jag att det är i mastigaste laget att behöva betala tre startavgifter om man bara tänker köra på Knutan... _________________ Eva Dürholt |
||
Presentation
Hej, Idag är min första gång på/i? Rejsa. Jag är glad över Helenas initiativ. Jag heter Juliette. Jag är född i Holland, men jag bor sedan 3 månaden i Stockholm. Jag talar inte bra Svenka, men jag försöker att lära mig Svenska. Jag hoppas att deltar på/i? Rejsa ska hjälpa mig. Jag har en 25 år gamal Porsche 911 SC, men jag använda det inte på banan. Jag har inte tävlingsbanerfarenhet, men jag har kört en lite på Nürburgring. Jag är mycke intresserad i PCSR. Jag försöker att hjälpa min pojkvän och sin vän med deras 944s2. De ska kör i PCSR. Kanske att de ska kör första gång i tävling nästa veckoslut. Ifall de ska köra nästa veckoslut ska jag åka till Knutstorp. Vem ska komma oksa? Mvh Juliette _________________ Juliette |
||
Hej Juliette!
Du är jätteduktig som skriver på svenska! ![]() Kul att du är här på Grrrl Power. ![]() Skulle inte Kees och du åka och kolla på 24h på Ringen? Anders J beklagade sig (nåja...) över att behöva köra på Knutstorp alldeles själv... om inte är det klart du skall åka till Knutan! Jättefin bana och fantastiska omgivningar med vacker skånsk natur och kultur. Tyvärr skall jag inte dit själv den här gången (se tidigare inlägg) ![]() Vi ses! ![]() /Ulli _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||
Hej Ulli,
Tack! ![]() Igår kväll har vi hämtat bilen. Det finns en ny `roll cage' inne. Bilen är nästan klar. Men jag vet inte om Anders ska köra på Knutstorp. Ifall han ska köra, Gertrud ska besöka familjen och jag foljer med bilen. Kanske Kees åka och kolla på 24h på Ringen, han ska åka till Turin och måste byta i Frankfuhrt. Jag skulle åka gerna på Ringen. ![]() Tyvär att du ska inte köra på Knutstorp. Kanske du ska köra på Gelleråsen 3 och 4 juli? Vi ses! Juliette _________________ Juliette |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 10081 besök totalt |