Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3507 besök totalt |
Re:
Det fanns även plan på att gräva "stenkistor" runt bron så regnvatten har nånstans att ta vägen ett tag. Men sjögång efter Mohlins blir det ju efter varje vinter (tydigen grävd dränering där och det går inte att återfylla med lika dåligt underlag som resten). Så SSK Mekrace är nog enda tillfället att kunna köra race på ny och riktigt slät asfalt, till våren är det redan lite sämre. |
||
Ny asfalt på en av våra svenska banor är ALLTID kul!
![]() ![]() _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
Re:
Men man vet ju aldrig var dränering ställer till med, även om man inte rört i marken i övrigt. Det finns ju en viss sannolikhet att inget görs alls (förutom asfalteringen), pengar och tid finns ju sällan när man önskar. |
||
Knölarna nere i svackan efter Mohlins är nog svåra att bli av med som sagt, har det blivit sättningar så brukar det fortsätta att sjunka.
Vi ska vara glada att det inte blir slukhål där... Men en stor eloge till ägarna, bra att de håller efter den trevliga lilla racerbanan ![]() En annan racerbana som skulle behöva lite ny asfalt är Anderstorp, de borde särskilt göra nåt åt det förb... hålet precis i början av flygrakan ![]() Det är verkligen helt felplacerat, vet att jag nån gång sett ett plaströr nerstucket där för några år sedan. Fyller det nån praktisk funktion? _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Trist bana utan avåkningszoner.
Distansmässigt är kinnekulle den banan som ligger närmast för mig. Kan dock INTE förstå fascinationen av kinnekulle. Uselt/obefintligt med avåkningszoner. Rentav ofräscha wc/lokaler. Jag ger således banan tummen ned oavsett om den ska asfalteras om. ![]() _________________ Per thörnblad |
||
Re: Trist bana utan avåkningszoner.
Ja är det inte dags att ställa lite högre krav på banorna nu också, inte bara på utövarna ![]() _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Mmm , på Mantorp under t.ex Bug Run annonserades det med nya toaletter.
Dessa var om möjligt ännu sämre än innan och städades IKKE. ![]() Varför göra om när man försämrar? Nä man fick gott köa till de vanliga duscharna/toaletterna i depån , dessa är då iaf ganska bra skick på. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Håller med om att Kullen har lite luriga ställen att åka av på men det finns ingen banan i Sverige som så utmanade och belönade om man gör rätt
![]() Känns alltid ny för mig i alla fall ![]() Och får jag välja underhåll går asfalt och banan före toaletter - kan tom hjälpa till att fokusera på rätt saker ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3507 besök totalt |