Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 12899 besök totalt |
2013-10-11 ÖRC ProvaPå dag Uppdaterad Tidsschema
Inbjudan till ÖRC's Prova På dag på Gelleråsens Motorbana fredag 11 Oktober 2013 FULLT! INGEN tidtagning få ske denna dag! Inga dubbdäck på bilen denna dag. 9,00-16,00 (Lunch 12-13) 08.30 information vid tornet, bla flaggornas betydelse 09.00-12.00 Körning ( 20 min körn/kategori) 10.40-11.00 Körning med passagerare 12.00-13.00 Lunch 13.00-16.00 Körning ( 20 min körn/kategori) 14.00-14.20 Körning med passagerare -Om Du skall ta med en passagerare skall Du ha giltig tävlingslicens + att passageraren skall ha Prova på licens för den personliga försäkringens skull KÖRNING -tag hänsyn till varandra på banan, vi skall ha roligt under ansvar -depåhastighet=gångfart ( tänk på "nära och kära") -dagen körs i 3 kategorier, std normal, std snabb, bilar med bur -std normal (du avgör) -std snabb (du avgör) -bilar med bur ger sig självt, oftast en tävlingsbil - OBS att inga fordonsförsäkringar gäller på banan - Personlig utrustning: Hjälm, handskar, fasta skor samt bomullskläder. -var uppmärksam på flaggsignalerna -tänk på att std-bilar har std-bromsar vilka lätt kan ta slut plötsligt -plocka ur allt löst ur bilen som kan fara runt och skapa problem, och fyll rejält med luft i däcken så får Du mycket roligare -håll alltid dealspåret om snabbare bil kommer ifatt, var inte artig och flytta på dig, snabbare kör om vid tillfälle. -alternativspår finns i Tröskurvan och i Ejekurvan om tex bromsarna skulle ta slut ÖVRIGT -utsläpp till banan sker mellan depåboxslutet och tornet (kolla vilken "färg" som kör) -vid dagens slut, samla ihop Ditt skräp och lägg i de tunnor som finns i depån _________________ Lena Söderberg |
||
|
||
Re: Regler
Tänkte åka "standard snabb" eller normal beroende på vad det brukar vara för nivå på bilar/förare? Undrar väl mest om däcken, tänkte att man kanske skulle få chansen att prova på slicksen som bara ligger eller om det är rdäck som gäller? |
||
Grupperna "standard normal/snabb" innebär att det är vanliga bruksbilar. Så det är ju inga speciella däck som krävs förutom att det INTE får köras på dubbdäck. O det är varierande på nivå på förare. O det handlar ju om att få PROVA PÅ att köra på bana.
_________________ Lena Söderberg |
||
Vi får hålla tummarna för samma kanonväder som det brukar vara!
Vad det gäller grupperna så är det stor variation mellan förare men i snabba gruppen brukar det gå rejält fort. Bur säger sig självt då alla med bur kör där oavsett bil eller snabbhet! Om man är osäker kanske man skulle kunna fråga arrangören snällt om man kan få testa i en grupp först! _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
_________________ Henrik Åkeson http://www.facebook.com/AkesonRacing Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net |
||
Jag har för mig att det blir 2 pass samma som förra året men jag är osäker!
Jag kan kolla detta ifall inte besked ges! _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
Hejsan igen!
Det blir 2 pass med licens på båda som krav. Om du har egen förarlicens tänk då oxå på att medåkaren behöver licens och att prova på licens finns att köpa på plats till billiga pengar! Vi ses där förhoppningsvis! ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
Bara det inte händer något oförutsett med bilen på Gelleråsen imorgon så anmäler jag mig på söndag
![]() |
||
Roligt att det trillar in lite fler anmälningar!
En del från oss i ÖRC kommer oxå befinna oss på Gelleråsen imorgon Lördag fast då på hyrkart banan från cirka 14:00 ifall det dyker upp någon fråga sådär direkt... annars hoppas jag vi ses den 11/10 Jag kommer köra min ljuslå/turkos Renault 5! ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
Riktigt bra körning förra året, så jag har bokat detta också.
Hoppas bara på lika fint väder! _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||
_________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 12899 besök totalt |