Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (69766 totalt) |
Re:
Kallas dekaltrimma va? balla klistermärken men fortfarande 2dl......mindre! ![]() Skönt med reg.besiktning ![]() _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||||
Re:
2dl mindre motor men 2dm större högerfot. ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||
Re:
Ok, med facit i hand skulle inte dekalen hamnat på bilen min absolut första timme på banan! ![]() Men nu är det Kinnekulle, vi får se hur det går där?! ![]() _________________ Fredrik Regnell BMW 318d kombi |
||||||||
Re:
Lite sen uppdatering men på Kinnekulle gick det såhär ![]() ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||||
Bara att erkänna!
Japp efter 2 träffar HADE jag inte lyckats men efter Mantorp nu i söndags är det dags att sätta tillbaka den! ![]() Bild på detta kommer givetvis INTE i din tråd utan i min, detta för att du inte ska känna dig ledsen! ![]() _________________ Fredrik Regnell BMW 318d kombi |
||||||||
Re: Bara att erkänna!
Öh, jaså ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||||
Har du glömt? Finns ju vittnen till och med, jag vet att det inte är kul att erkänna nederlag men "suck it up!" _________________ Fredrik Regnell BMW 318d kombi |
||||||||
Jaha, du menar avkylningsvarvet... _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||||
Nej det menar jag inte, du slog av efter mjölbysvängen när jag låg precis bakom dig! Jag vet inte om du körde ett helt avkylningsvarv efter det, då hade jag ju redan kört om dig! ![]() _________________ Fredrik Regnell BMW 318d kombi |
||||||||
Inför Knutan så fick jag skivorna svarvade (för andra gången
![]() När jag ändå pillade i hjulhusen så passade jag på att byta till nya innerskärmar. ![]() Har även införskaffat ett Sparco 6-punktsbälte ![]() Bild på ett VARMT! Ring Knutstorp! ![]() Det händer inte ofta men på Knutan lyckades jag fastna på bild när jag kör på banan! ![]() Foto: Viktor Starkman ![]() Foto: David Eklund Bilen (och även föraren) får pusta ut lite ![]() Vi löser världsproblemen ![]() ![]() På väg hem! ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||||
Re: Fina bilder!
Tack grabbar för en härlig helg, vi ses på Gelleråsen! ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||
Har inte hänt så mycket med bilen, den står i garaget i väntan på Gelleråsen men jag var i förra veckan på premiärvisningen av McLaren MP4-12C Spider och träffade då en gammal idol (F1 förare är inte så långa... och mina 191 cm gör de inte längre...)
![]() ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||||
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||
Årets sista träff (Gelleråsen) avlöpte helt problemfritt.
Bifogar en länk där Conny jagar sin drömbil ![]() http://www.youtube.com/watch?v=sxPdC Nu får bilen vila inför säsong 2014. Har inga större modifieringar på gång utan bilen känns rätt så "färdig" för mina behov men man vet aldrig... ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||||
|
||||||||
Re:
Haha...ja han hade bara drömbilar framför sej va ![]() (kul att man fastnade på lite film, fick trist nog soppatorsk sen) _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||||
Drömmen vore att köpa Edgrens eller Solarics BMW och endast uppgradera till den vassa 3,0 motorn...
![]() ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||||
Uppdatering var ett tag sedan...
Inför säsongen 2014 tog vi (jag, BTG & Nicke1) beslutet att ställa bilarna på ![]() ![]() För min del 10 året på Ringen ![]() Upplägget var 3 resor (maj, juli & september) Endast en banträff i Sverige kördes 2014, Mantorp i början av maj. ![]() Bilen prepareras inför Ringenäventyret Cornerweight av min "hovleverantör" http://www.bandhagensdack.se/ ![]() ![]() Nya Yokohama A048 235/45-17 monteras av Daniel på de för säsongen 2014 nyinköpta MK Motorsportfälgarna i dim 8,5x17 ![]() Sedan blev det Ringen ![]() Nedresan gjordes via Göteborg - Kiel. Mycket smidigare än att åka den vanliga vägen genom Danmark ![]() Det traditionella stoppet hos Sandtler på nervägen ![]() ![]() Ny ratt inhandlades ![]() Framme ![]() ![]() Nya hjulen monterade, redo för banan! ![]() Gammal vs Ny ![]() Jag och Fredrik körde en stint på GP banan ![]() ![]() Ja! Vi gillar Ringen ![]() ![]() Resa 2 gjordes i juli och innehöll även en Trackday med GetSpeed. Vi hade trott/hoppats på att det skulle vara övervägande "hardcore" folk som körde men det visade sig vara en hel del nybörjare i hyrSwiftar ![]() Köra fullvarv och ligga på 240-250 km/h under Bridge ![]() ![]() Utanför macken i Barweiler ![]() Traditionell tvätt i Barweiler ![]() Byte bakre skivor och belägg hos "Peter Polack" ![]() Resa 3 "Har inte alla med sig två bärarmar och två bromsskivor till en M3 i bagaget?" Min packning orsakade viss munterhet vid incheckningen på Arlanda när det visade sig att den vägde för mycket och jag ficka packa om väskan (tack Micke att du tog en bromsskiva i din packning!) ![]() Hög "vill ha faktor" oavsett färg! ![]() Köer köer köer ![]() Sjukt fin e28 ![]() Hög "vill ha faktor" även på denna typ av bil ![]() "Petrolhead's är vi allihopa" ![]() Komplexet blir ödsligare och ödsligare ![]() ![]() Har man inte bestick kan man alltid använda ett RingCard ![]() ![]() Sammanfattning: 3 oförglömliga resor! Resesällskap i världsklass! (Micke, Nicke, Fredrik, Thomas & Jesper ![]() ![]() Just det! Tider! Hade som mål 8:15, kom bara till 8:24. Men det blir fler resor ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (69766 totalt) |