Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bakvagns tips/ideer/input e30?
1420 besök totalt
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006

Trådstartare

Nu är de snart dax att dra igång att meka lite bakvagn på min kärra och söker tips, erfarenheter och input....

Tanken är ju att kunna åka riktigt fort på bana och vill veta lite vad är bäst, vad är mest prisvärt osv osv fyll på med erfarenheter och info...

Kan ju tillägga att bärarmar redan idag är byggda/förstärkta likt gamla DTM grejer så gäller ju mest hjulvinklar.....

Kan ex denna enkla lösning vara nått?
http://www.millway.se/bilmodell/e30/stallbara-bararmsbussningar-bak-e3 . . . .

Växjö
Här sen Maj 2006

Trådstartare
100st som läst men inte ett enda spår.....

Lidköping
Här sen Nov 2002

Finns ganska mycket info att söka på detta ämne, prova tex hjulvinklar bak e30 osv.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=15434&highlight=camber+bmw

Själv valde jag alternativet med excentriska brickor.
http://www.millway.se/bilmodell/e30/justeringskit-camber-toe-bak-bmw-e . . . .

Växjö
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Ja de finns massor att söka men mycket är oxå väldigt gammalt och sen kanske jag är lite lat, jag erkänner

Kittet med brickor o bult kräver så pass mycket jobb så då kan jag lika gärna fixa DTM kittet, därför jag funderade på om nån testat dem jag länkade och har erfarenhet.....
Jag tänker spontant att efter en hård dag på banan är vinklarna hejkon bacon hehe

Här sen Okt 2009

Namndispens
Namndispens

har inte hört jättemycket fantastiskt om excentriska bussningar. man kan inte ställa vinklarna oberoende av varandra och det blir bara jobbigt. jag kör teflonbussningar och excenter, det lilla jag prövat med detta med ok hjulvinklar är att det är en jävla skillnad tillsammans med stumt infäst bakvagnsbalk & diff, detta på en 02:a med e30 bakvagn. men så här i efterhand hade jag ändå utan något som helst omsvep valt DTM-kittet före allt annat, ska man ändå bygga om för excenter kan man lika gärna bygga om hela skiten, tar förmodligen en dag extra. mycket inställningsmöjligheter som justeras enkelt samt låg friktion i ledlager gör det nog till ett solklart val. enda nackdelen är nog priset men förmodligen värt det!

MVH Henrik

Växjö
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

Henn0 skrev:
har inte hört jättemycket fantastiskt om excentriska bussningar. man kan inte ställa vinklarna oberoende av varandra och det blir bara jobbigt. jag kör teflonbussningar och excenter, det lilla jag prövat med detta med ok hjulvinklar är att det är en jävla skillnad tillsammans med stumt infäst bakvagnsbalk & diff, detta på en 02:a med e30 bakvagn. men så här i efterhand hade jag ändå utan något som helst omsvep valt DTM-kittet före allt annat, ska man ändå bygga om för excenter kan man lika gärna bygga om hela skiten, tar förmodligen en dag extra. mycket inställningsmöjligheter som justeras enkelt samt låg friktion i ledlager gör det nog till ett solklart val. enda nackdelen är nog priset men förmodligen värt det!

MVH Henrik
Innerst inne vet jag att jag vill ha DTM kittet men lite lat och va lite sugen på en fuskis

Tack för inputen.

1420 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande