Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (52192 totalt) |
Re:
![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
Får börja i tid Johan och samla grejer om vi skall åka S54 2015. ![]() Tid måste ges till viktiga saker såsom att polera växellådan och glasblästra oljetråget. Finns till min glädje många detaljer som kan högglanspoleras också så mästaren är välkommen till Lödde ![]() Det du inte vet är att motorn är din och jag bara förvarar den till dig, så sa jag i alla fall till fru Skoog ![]() ("tyvärr" känner hon mig för väl för att gå på den lätta) ![]()
Änä, ny har jag inte råd med. Dock så verkar det vara ett väldigt bra exemplar jag fått tag i. 9037 mil, komptestad, kammar och annat jag sett än så länge ser ut att vara kanon. Kunde inte motstå att tvätta av den och gnida lite ![]() Spar en del jobb att hitta en bra grundmotor i kommande trimning/genomgång. Slipper kanske VANOS renovering och byta ventiler mm. Dock skall alla lager. packningar och mycket annat bytas ändå. Nu börjar det roliga att läsa på, lära sig motorn och hitta vettiga kammar, delar mm. ![]()
Tack. Jo det skall bli spännande! Inte 100% säkert dock att den landar i en compakt. Jag har intressenter på bilen både hel och vissa delar så kanske landar den i en grön kombi istället ![]() Vi får se vad som händer under "silly season" helt enkelt ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Har du pratat med brossan eller? ![]() Du vet om att vi har en sådan BMW 700 ståendes ? Vi pratade på skoj att hinka ner S54an i den ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Då var 2013 år säsong slut och "silly season" börjar snabbt som ögat.
![]() Finalen på Gelleråsen var lite nervös då jag inför dessa deltävlingar hade goda chanser att köra hem hela BMW Cup serien 2013. Stålheim & Ahlberg låg och sniffade bakom. Nu kom Ahlberg tyvärr inte till start pga en sen debut i Clio Cup samma helg, men Stålheim hade fortfarande chans att vinna. I samma andetag så hade det ju varit hemskt trevlig att vinna 10/10 deltävlingar ![]() Lördag morgon startade med dimma och ganska kallt underlag vilket passar mig & bilen bra. Däcken var inte de bästa då jag var för snål att köpa nytt så fick det bli ett ihop plock av vad som fanns. Ut på kvalet som vanligt, 5 uppvärmingsvarv, in och kollade temp + tryck och full attack. på varv 7 fick jag 1.14.4 vilket räckte gott till Pole. Tills race 1 försökte jag skruva bort lite överstyrning som till stor del berodde på bättre fram än bak däck, men det blev aldrig riktigt bra. ![]() Tog målflagg som första bil i klassen ![]() Film: http://www.youtube.com/watch?v=erbDV Race 2 var lite nervös, skulle jag hålla bilen på det svarta utan misstag och drömmen om att köra hem 10/10 var nära. ![]() Starten blev ok, fast jag mesade lite. Kunde rycka och det blev ett lite ojämnare heat varvtidsmässigt med mer varvningar. De sista varven innan målflagg hörde jag många konstiga ljud från bilen men så blir det kanske när ![]() ![]() Nåväl, allt gick vägen och äntligen kunde jag korsa linjen med 10/10 segrar i bagaget, vinnare av klass modifierat och BMW Cup serien 2013 ![]() Äntligen är vandringspokalen i Skåne igen ![]() Film: http://www.youtube.com/watch?v=N0wX2 Lite bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() Summerat hade jag aldrig kunnat förvänta mig en säsong som denna. Det var nära att jag inte ens kommit till start pga tidsbrist. Både John & framförallt Johan var varit snabba under säsongen med varvtider som väl matchat mina. Vinsterna tror jag ligger mycket i att jag lyckats hålla mig på banan och utan materiella beskymmer. Nu har silly season börjat och tankarna har redan flummat iväg på vad man skulle gjort..... ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Efter 5 otroligt driftsäkra och framgångsrika år tillsammans har vi nu skiljts åt
![]() Med blandande känslor är flaggan på halv stång ![]() Vad händer nu då har många frågat? -första reaktionen var att köpa en gatbil för där kör enligt en del de riktigt snabba och duktiga förarna. Det var i alla fall vad ett Stockholmsgäng sa till mig från klubben ![]() Jag var nära att följa rådet, men insåg sedan att har man en gång tävlat så kommer allt annat framstå som en gäspning och högst troligt blir jag svartflaggad av Måns & Stefan ![]() Köra blir det i någon form 2014, men högst troligt inte i egen bil. Jag har börjat samla på mig saker för ett nytt projekt och vanan trogen gör jag åter igen felet att bygga eget ![]() ![]() Utgångsläge 2013-10-05 ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (52192 totalt) |