| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
E36 bromsar
|
1427 besök totalt |
|
E36 bromsar
Har problem med svampiga bromsar. Bytte all bromsrör på min 328 uppgraderade till 330 bromsar fram. Har luftat ihjäl mig. forfarande ingen bromsvärkan första cm arna på bromspedalen när den är igång. Men det går att pumpa upp ett tryck när bilen är avstängd. kan nämna att förmodligen hade all bromsvätska runnit ur när jag bytte rören. för att jag fick nästan i 750ml bromsvätska. och det läcker ingenstans. Hur ska jag gå vidare. det går inte åka på gatan så. specielt om jag ska besiktiga. Mvh karen _________________ Karen Kirakossian |
||
|
Re: E36 bromsar
årsmodell på fordon???????? Många bilar med abs kräver att man har tändningen påslagen vid luftning, ibland slår på flera gånger eller med servicedator sätter abs-pumpen i luftningsläge! _________________ Roland Johansson |
||
|
känner igen dina besvär och inte hjälpte det med tipsen Rolle pratar om iheller. Kan inte peka på vad som löser detta och är egentligeninte nöjd med mina bromsar än trots litervis med bromsvätska, ny abspump, hbc och guuud vet allt. precis samma symptom
har luftat med diagnosdator, sugande, tryckande old school och gud vet allt, faktum kvarstår. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Re:
Hur gör man det? _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack
Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
E36 bromsar
|
1427 besök totalt |