Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Starta upp SLC Serien som i fornstora dagar ? Ja, det gör vi | 1, 2, 3, 4, 5 >> 69271 besök totalt |
Starta upp SLC serien som i fornstora dagar med 8h race??
Jag har blivit kontaktad av en del team som vill att jag arrangerar SLC såsom vi gjorde för 10talet år sedan... och det är möjligt om vi hjälps åt så jag vågar hyra in banorna och för det behövs er hjälp..... Jag arrangerar 4-5 st 8h race på banor såsom Mantorp, Knutstorp, Anderstorp och eventuellt Tierp. Tävlingsupplägg 3 klasser SLC kl Light Gatdäck /r-däck om motor minus 1600cc SLC kl.2 R-däck max 205 SLC kl.3 med R-däck fri bredd Raceupplägg 8h med minimum 11 förarbyten och Code60 i möjligaste mån istället för Safetycar för maximera åktid. 95 Db normalt sett men kan bli fri buller någon helg om man kan få till bullerhelg. Anmälningskrav för att jag ska få ihop det. 15 till 20st team som kommitterar sig på en serieavgift på 20.000 eller 25.000 innan årsskiftet och då få faktura som skall betalas i mars........ dom 15-20 kommer bli founders och inte betala startavgifter för resten av året på dom 4-5 tävlingarna... utan bara vid behov av engångslicenser, transponderhyra osv mertjänster... sen övriga team kommer få betala startavgift på 6.500:- per tillfälle.... dvs det blir billigare och framförallt så vet jag då att tävlingarna blir av. Så frågan är nu, finns det 15-20 team som vågar kommitta sig på att bli fakturerade en serieavgift? och vill ni ha 4 eller 5 tävlingar ?? återkom gärna på mail fredrik@slc.se eller tel 0708 800 695 ...... |
||||
lägg gärna kommentarer här istället för gästboken.... och om ni är köpare på mitt upplägg... skriv gärna upp er med info om team och allt och berätta för andra....
|
||||
Jag har som hastigast pratat med delar av vårt team i telefonen.
Jag kan nog redan nu säga att vi betalar en serieavgift enligt ovan Vi vill åka två race på Anderstorp, två på Mantorp, ett på Knutstorp (helst på sommaren) samt 24-timmars på våren. Bil: BMW e30, 2,5 liter i Light eller Klass2. Alt BMW e30 M3 5,0 liter i Klass3. samt Citroen AX 2,0 liter i Light. Förare: Håkan Carlsson Ralf Nilsson Gabriel Roos Per-Arne Strand ..samt våran bullriga Tysk på WinterHell. Övriga plater kommer att erbjudas dom som åkt med oss tidigare, samt anställda på Citroen. Blir det platser över, tar vi gärna emot förfrågningar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag skulle nog kunna tänka mig att köra samma upplägg (om jag slipper Anderstorp ) och väcka liv i Speedstern
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Vi kommer utifrån detta upplägg, återkommer med vilken bil vi kommer med. Däremot så kan vi skippa en Anderstorp och ta en Mo i Rana istället.
Och sen detta med 11 förarbyten, man kommer ju få ryggskott på att klättra in och ut ur bilen så ofta. Så den delen kommer säkert att tas upp till diskussion. Du får tänka på att PRO medlemmarna i teamet är stela och oviga Och Bisting, det du funderar på är inte tillåtet... _________________ Bo Palmquist |
||||
En bana jag skulle vilja se i kalendern....är RUDSKOGEN...!!!
Det är nu mer den fränaste banan vi har innom möjligt avstånd. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Fördelen med 12 stint är ju att man kan vara stora team, tex 6 st förare, som inte behöver sitta och vänta hela dagen för att få köra. Bara för att man gör ett stopp, måste man ju inte byta förare.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Menar du förarbyte...eller stopp ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Team som sagt ja ...
Butterfly 1 team Flatout racing König Motorsport TBS Kanske Butterfly 2a team Raketservice Kebabracing fyll gärna på i rätt kolumn.... vi behöver minst 15 ja team innan årskiftet..... |
||||
Får jag ihop förare så är Kebabracing med... så just nu kanske _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Team som sagt ja ...
1. Stötdämparexperten Racing 2. Butterfly 1 team 3. Flatout racing 4. König Motorsport 5. TBS Kanske 1. Butterfly 2a team 2. Raketservice 3. Kebabracing 4. Alkoracing |
||||
Team som sagt ja ...
1. Stötdämparexperten Racing 2. Butterfly 1 team 3. Flatout racing 4. König Motorsport 5. TBS 6. Raket Service Kanske 1. Butterfly 2a team 2. Kebabracing 3. Alkoracing _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Team som sagt ja ...
1. Stötdämparexperten Racing 2. Butterfly 1 team 3. Flatout racing 4. König Motorsport 5. TBS 6. Raket Service 7. Alkoracing Kanske 1. Butterfly 2a team 2. Kebabracing |
||||
_________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
Team som sagt ja ...
1. Stötdämparexperten Racing 2. Butterfly 1 team 3. Flatout racing 4. König Motorsport 5. TBS 6. Raket Service 7. Alkoracing Kanske 1. Butterfly 2a team 2. Kebabracing 3. Bad Duck GT Ser mycket bra ut, så kom igen ni andra som funderar hemma... hör av er till mig :-) så får vi ihop det här så snart som möjligt och gör en riktigt kul och bra säsong .... :-) tillsammans kommer vi bygga något riktigt bra :-) |
||||
Hej Fredrik
Detta låter mycket intressant. Vad är det för regler som kommer att gälla? Är det dom klassreglerna man kan läsa om på SLC:s hemsida? Jag personligen tycker inte om fast antal förarbyten. Det är bättre med en maxtid för förare på banan och sen får teamen själv välja hur man skall lägga upp sitt race. Det har visat sig i MSLS att det blir mycket jämna race på det sättet. Skulle vi kunna lägga till i listan på intresserade team vilken däcksbredd/klass dom vill åka. Jag tror att en begränsning till 225 i bredd kan begränsa kostnadsutväcklingen lite. Team som sagt ja ... 1. Stötdämparexperten Racing 2. Butterfly 1 team 3. Flatout racing 4. König Motorsport 5. TBS 6. Raket Service 7. Alkoracing Kanske 1. Butterfly 2a team 2. Kebabracing 3. Bad Duck GT 4. Lycke Racing 225 däck klass 3(turbo) MVH Eric Lycke _________________ Eric Lycke |
||||
eric ... när vi fått ihop dom 15 minimum som garanterat sagt ja ..... så ska vi ta ett möte ihop i verkligheten eller virtuellt och diskutera alla regler från smått till stort..... och ingenting är huggit i sten från min sida .. utan det ska bli som majoriteten vill.... sen har jag vissa ideer på hur man ska göra saker... och kommer från min sida självklart argumentera för dom.... men om jag blir nerröstad så blir jag det
så det är i slutändan dom 15-20 som bestämmer hur 2014 kommer bli och inte jag.... |
||||
Team som sagt ja ...
1. Stötdämparexperten Racing 2. Butterfly 1 team 3. Flatout racing 4. König Motorsport 5. TBS 6. Raket Service 7. Alkoracing 8. Bad Duck GT Kanske 1. Butterfly 2a team 2. Kebabracing 3. Lycke Racing 225 däck klass 3(turbo) Bad Duck GT (Peter Simons, Ginetta kl.2) fick ihop sin satsning på en timme |
||||
Allmänt banåkaforum Starta upp SLC Serien som i fornstora dagar ? Ja, det gör vi | 1, 2, 3, 4, 5 >> 69271 besök totalt |