Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Namninsamling för Sean Edwards
2700 besök totalt
Stefan Persson
Malmö
Här sen Mar 2005

Trådstartare

Hej alla!

Som ni säkert vet så omkom Sean Edwards i en tragisk olycka i förra veckan. Det pågår en namninsamling där man ber om att låta de två återstående loppen i Porsche SuperCup köras som "no Points events" och på så sätt kora Sean som mästare 2013. Tycker ni att detta låter som en god idé så gå in på länken och skriv på!

http://www.change.org/petitions/porsche-motorsport-make-the-final-race . . . .

Med vänlig hälsning
Stefan

steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ficksat thumbs up

Ett hedervärt initiativ från skaparen av signlistan thumbs up

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Fixat

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011

Fick Sat! ...någon av Steffes tyska satellitkanaler

HQ
Här sen Maj 2004

Jag tycker faktiskt det inte alls är ett hedervärt initiativ. Jag tog mycket illa vid mig när jag fick beskedet, eftersom jag kände Sean, men vad ger den här personen som träffat Sean endast vid ett enda tillfälle, rätten att kräva detta, helt utan att rådfråga hans närmast sörjande, dvs familjen. De har öht inte uttalat sig om något sådant, om vad deras vilja/önskemål är, än mindre är det någon som frågat dem om vad Sean's önskan troligen hade varit. Sedan har en veritabel "bandwagon" hakat på, utan att tänka igenom det hela öht (att det inte ens är genomförbart utan att kostar Porsche enorma skadestånd är det ingen som verkar bry sig om heller). Bara klicka o se glad ut. Inte fan får jag tillbaka min polare för det.

Jag tycker det är skit faktiskt, att massa folk ska domdera och sätta press på familjen i denna mycket svåra stund, utan ens känna honom eller hans kvarlevande, kan bara föreställa mig hur illa Laura mår nu, sittandes ensam, med all denna extra press/publicitet.

Det har varit tungt varje morgon den senaste veckan att ställa sig och jobba med just det som tog Sean's liv, men det här gör bara saken tio gånger värre.

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
JP Simpson
Umeå
Här sen Apr 2010

Re:

Kloka ord.

McRae skrev:
Jag tycker faktiskt det inte alls är ett hedervärt initiativ. Jag tog mycket illa vid mig när jag fick beskedet, eftersom jag kände Sean, men vad ger den här personen som träffat Sean endast vid ett enda tillfälle, rätten att kräva detta, helt utan att rådfråga hans närmast sörjande, dvs familjen. De har öht inte uttalat sig om något sådant, om vad deras vilja/önskemål är, än mindre är det någon som frågat dem om vad Sean's önskan troligen hade varit. Sedan har en veritabel "bandwagon" hakat på, utan att tänka igenom det hela öht (att det inte ens är genomförbart utan att kostar Porsche enorma skadestånd är det ingen som verkar bry sig om heller). Bara klicka o se glad ut. Inte fan får jag tillbaka min polare för det.

Jag tycker det är skit faktiskt, att massa folk ska domdera och sätta press på familjen i denna mycket svåra stund, utan ens känna honom eller hans kvarlevande, kan bara föreställa mig hur illa Laura mår nu, sittandes ensam, med all denna extra press/publicitet.

Det har varit tungt varje morgon den senaste veckan att ställa sig och jobba med just det som tog Sean's liv, men det här gör bara saken tio gånger värre.

www.simpson-europe.com
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Jag har funderat, sedan igår, om detta är bra eller dåligt.

Nu när McRae klär det i ord....är det ingen tvekan om vad jag tycker.

Vem gynnar detta ?
Edwards kommer ju inte att vara minder död än nu.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008

Mycket väl uttryckt av McRae.

Att ge folk utmärkelser och priser "Post Mortem" är ju inte ovanligt, men det är en helt annan sak att stoppa med och mottävlande från att fullfölja säsongen. Inget bra sätt att hedra en god sportman, anser jag.

GMAB
Ordsmedjan
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Väl talat av McRae, håller faktiskt helt med.

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Jag har valt att inte skriva under denna namninsamling då jag tror det går emot Seans ideal. Däremot hoppas jag att han kan bli mästare postumt ändå, även om chanserna kanske är små.
Den som konkurrerar om titeln kanske rent av får en bättre merit i CV:t om han går i depå på sista varvet..
Dessutom skulle det skada sporten för mycket om man ändrar spelreglerna för ett mästerskap på det viset som namninsamlingen vill.

Mölndal
Här sen Feb 2004

Bästa sättet att hedra en racer är att fortsätta tävla.

Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Efter en bra avslutning så blev Nicki Thiim från Danmark mästare, Sean Edwards blev tvåa:

http://www.porsche.com/international/motorsportandevents/motorsport/ra . . . .

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Må han vila i frid, han gick bort när han gjorde det han älskade mest, jag hoppas själv få avsluta min tid på jorden utövandes det jag gillar mest.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Allmänt banåkaforum
2700 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande