Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorlyft & motorstativ?
<<   1, 2
8 besök senaste veckan (20695 totalt)
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011

Re:

peter schmidt skrev:
Top Notch skrev:
Benny Steen skrev:
Jag har stativ från biltema, funkar ok. Iallfall för alfa romeo 4:or och 6:or

Ja, OK för moderna motorer i alu och/eller lättviktsgjutningar, men den var INTE rolig att hantera med en äldre gjutjärnssexa! Men duger väldigt bra till korta och lätta modernare motorer...

Benny Steen skrev:
Motorlyften kommer från swedeol och den är jag kanon nöjd med ! Funkar väldigt bra och går att fälla ihop så den tar lite plats. klart bästa varianten jag sett förutom ac hydralics som ju är dyrare... Jag lyfter i /ur motorer 4-10 ggr /år så jag vet ....

Det är PRECIS en sån som jag köpte på Jula i Jönköping för några år sen...

...kan ju vara att dom bytt leverantör, eller något liknande Men jag kan bara hålla med:

Benny Steen skrev:
och den är jag kanon nöjd med ! Funkar väldigt bra och går att fälla ihop så den tar lite plats. klart bästa varianten jag sett förutom ac hydralics som ju är dyrare...

Jag har en likadan och jag har lyft bmw v12 med tillhörande 6vxl låda . men det är max vad den klarar.
så en gammal gjutjärns 6 är inga problem thumbs up

Att det var svajigt med en gammal (rak) gjutjärnssexa, gällde inte verkstadskranen, utan Biltemas motorstativ, som det dessutom pga fästenas utformning kan vara svårt att centrera motorn i (så att den är i jämnvikt när man snurrar runt 180 grader.

Tur att det finns olika varianter att välja på, så att både dom som vill ha en smidig och lättstuvad, och dom som vill ha en överdimensionerad och klumpig, verkstadskran kan hitta en som passar dom

Täby
Här sen Aug 2009

Re:

TURBO-Fredde skrev:
kampanj just nu
http://verktygsboden.se/motorstativ-karossnurror/motorlyft-och-stativ? . . . .

Lyft och motorstativ för 1995:-

Köpte det kitet för några år sedan. Har inte använt stativet än så det kan jag inte uttala mig om men lyften rekommenderar jag inte. Otroligt dårlig passform och materialkvalitet.

Motorlyft & motorstativ?
<<   1, 2
8 besök senaste veckan (20695 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande