Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 40, 41, 42 >> 5 besök senaste veckan (232512 totalt) |
![]() Körde lite test på Sviestad i söndag, bilen går riktigt bra. http://www.facebook.com/RoxnasRacing Följ oss på facebook, finns en liten (å då menar jag liten) filmsnutt upplagd från testet där |
||
|
||
|
||
|
||
Re:
Tja Richard och alla andra. Ja denna säsong blev inte som tänkt..... samarbetet med Rasmus Motorsport har upphört efter att det som blev lovat ej infanns sig så att säga! Har kört deltävlingar med svagt resultat eftersom bil inte levererat..... senaste tävlingen lyckades vi placera oss 5:a i klassen, nöjda med det resultatet efter den bedrövliga säsongen. Nu återstår finalen den 12 oktober och inför den har bilen uppgraderats med massor bla. ny turbo så vi får väl se. |
||
My bad Richard!
Säsongen började förväntansfullt med tanke på den nya satsningen med Rasmus Motorsport på Mantorp i april. Två inhyrda semiproffs med erfarenhet i Swedish GT hade tagits in samt ordinarie förare Magnus Hogart och Lars Roxnäs..... nu skulle det bli åka av!! Wastgate gav upp med resulterande skenande laddtryck, bara att ge upp efter ca. 3 timmar körning. Efter race transporterades bilen till Mora där proffsmekanikern menade på att allt var bra!!! ![]() Maj, Sviestad, fredagstestet börjar med att Rasmus ropar i radio att nått sitter löst vänster fram..... in i depå, bärarm sitter löst i infästning mot spindel ![]() ![]() drar fast utan att hinna göra ny hjulinställning.....ut igen turbon skenar!!!!!...... in i depå koppla ur laddryckstyrning för att köra på grundladd...... ur "torparn" i hygglig fart och med full attack ned för rakan....vid backkrönet innan bromspunkt exploderar det!!!!!! vitrök fuller hela rakan!!!! Turbo kaputt. Beslutar att bege oss tillbaka till Stockholm och hämta ny turbo, väl tillbaka i depå är klockan ca 23.30 Börja demontera och med noll sömn denna natt lyckas vi få en fungerande bil 10 min innan förarmöte på racedagen ![]() fortsättning följer...... |
||
|
||
|
||
Re:
Detta hittade jag på deras sida. Efter mycket funderingar har vi bestämt oss för att lägga ner teamet. Brist på motivation och framför allt kunskap har lett oss till detta beslut. Tråkigt, ja, men samtidigt skönt då det tar på krafterna att tävling efter tävling inte lyckas. Nu kommer vi andas ut och sakta men säkert återgå till normala liv; finns faktiskt annat här i livet också , jag, Lasse, har en underbar familj som jag försummat, äntligen kommer jag ägna 100% åt dem. Bilen med alla delar, komplett, redo för en ny säsong 2014 kommer läggas ut för försäljning inom kort. Rätt folk kommer alla gånger lyckas med bilen men det krävs enormt med kunskap vilket en annan inte har. Tack alla för det fantastiska stöd ni givit oss under denna resa. Tack för oss. R.I.P Roxnäs Racing _________________ // Jani Hast |
||
|
||
Kan bli så att Skodan kör långlopp ytterligare en säsong...... men SLC denna gång.
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 40, 41, 42 >> 5 besök senaste veckan (232512 totalt) |